• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oristråden!

gårdagens Oris. Patinan kom snabbt men har därefter varit konstant.

IMG_5405.jpeg

IMG_5406.jpeg

IMG_5407.jpeg

IMG_5408.jpeg

IMG_5409.jpeg
En vacker dag ska jag också skaffa mig en likadan! 🙏

Min klocka med 400-2 verk gick för snabbt och hade även problem med inställning av datumet, kunde bara ställa in datum 3-5 dagar åt gången.

Lämnade in den fick samtal efter 10 dagar (eller liknande) fick förklarat att Oris hade kollat verket och bestämt sig för att byta ut hela verket. Vad jag kan se så är det ett 400-2 verk nu med men oklart vad som var fel med ursprungliga verket.

I vilket fall skönt att dem tog det på garantin. Den har nu diffat 4s på drygt 3 dagar så väldigt nöjd med det.

Inte jättebilligt
1000046402.jpg

Min klocka med 400-2 verk gick för snabbt och hade även problem med inställning av datumet, kunde bara ställa in datum 3-5 dagar åt gången.

Lämnade in den fick samtal efter 10 dagar (eller liknande) fick förklarat att Oris hade kollat verket och bestämt sig för att byta ut hela verket. Vad jag kan se så är det ett 400-2 verk nu med men oklart vad som var fel med ursprungliga verket.

I vilket fall skönt att dem tog det på garantin. Den har nu diffat 4s på drygt 3 dagar så väldigt nöjd med det.

Inte jättebilligt
1000046402.jpg
Intressant. Min har också fått nytt verk, dock p g a tidshållningen.
Men min nota var utan pris på.

Tack! Ruskigt nöjd! Velade lite fram och tillbaka mellan vilken jag skulle slå till på, ångrar mig inte en sekund att det blev denna! 😀
Enda tråkiga är att jag gillar gummiband och Oris egna är inte så blygsamt prissatta direkt 😂
Köp från EU, betydligt bättre pris. Om du inte kan förhandla med lokal ÅF. Finns marginal att ta av. Fick själv 30% rabatt på ett gummi. De kör ibland kampanjer och inkluderar vid nyköp.

Köpte gummiband till min Aquis 39,5 från denna tyska sidan, går att ge prisförslag och jag fick ner priset till 214€ (från 230€) https://www.uhrenlounge.de/suche?s=Oris rubber&scrollPos=p35798&scrollIndex=23

Edit: Alltid roligare med en bild också…
IMG_9989.jpeg
Tack för tipset!

Jag har letat efter gummiband till ett överkomligt pris. Har samma gröna modell (gissar din också är en 39a). Jag älskar stållänkens passform och kvalitet men det är något med det där integrerade svarta gummit och gröna Aquisen som gifter sig så bra.

Hur tycker du spännet är? Hur är passformen? Luktar din vanilj likt dom nyproducerade gummibanden av Oris? Vad hade du för verktyg för att byta band?

Blev det tull och frakt exkluderat?

Tack för tipset!

Jag har letat efter gummiband till ett överkomligt pris. Har samma gröna modell (gissar din också är en 39a). Jag älskar stållänkens passform och kvalitet men det är något med det där integrerade svarta gummit och gröna Aquisen som gifter sig så bra.

Hur tycker du spännet är? Hur är passformen? Luktar din vanilj likt dom nyproducerade gummibanden av Oris? Vad hade du för verktyg för att byta band?

Blev det tull och frakt exkluderat?
Spännet är bra (har tre mikrojusteringar), och armbandet sitter skönt med bra passform (trixade dock lite med längden på resp del innan jag fick till det). Bandet har en tydlig doft av vanilj, men som avtagit i takt med användandet.

Beställde även en skruvmejsel med bandet (43€) men hade inte fattat att man behövde två för att byta förrän jag fick leveransen. Köpte en till från Klockmagasinet (350+49:- frakt) då de var bättre pris (hade inte hittat att de sålde vid första beställningen)…att byta gick sen supersmidigt.

Frakt tillkom på första beställningen med 14€ men ingen tull/moms då köp inom EU.

På det hela supernöjd med armbandet och gillar att det går att variera looken på klockan.

Tillbaka
Topp