Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bra att veta, tackar.Vitmögel är bara att torka av och röka. Gäller inte grönmögel dock
/ P
Bara torka av dem, slappna av och tänd upp en cigarr och njut!!
Det underlättar om man kopierar in länken....Kan för övrigt tipsa om följande cigarrprenumeration för de som vill fylla på humidoren med diverse godsaker.
Tända upp en var det första jag gjorde för att lugna ner mig.
Är vit mögel normalt och vanligt förekommande? Kan jag torka bort det och fortsätta lagra, eller måste de angripna rökas direkt?
Behöver jag inte sanera humidoren på något sätt?
Tack för snabbt svar! Har du något tips på bra referensmaterial? Visste inte att det var någon skillnad på mögel och mögel, vad jag sett tidigare när det frågats om "plume" har rådet alltid varit att det antagligen är mögel, och cigarren är förstörd. Det är rimligtvis bara vitmögel som kan förväxlas, antar jag, och att vitmögel skulle vara ofarligt är nytt för mig.Nej ta en titt bara om du ser att själva humidoren börjat få lite mögel och torka av det i såna fall. Cigarrer med vitmögel brukar många gånger smaka bättre, gärna vintage med vitmögel.
Tung bildTack David,jag hade helt missat denna tråd. Grattis till en toppenfin humidor!
Också tack till BOTL din entusiasm och vilja att hjälpa till är sann KS anda! (Även om jag inte håller med dig om att Kubanska cigarrer är bäst i alla lägen... )
Jag vill bara nämna att man inte helt behöver förkasta humidorer med glas. Har en som jag har använt i 8-9 år utan att den läcker och så länge man inte förvarar den i direkt soljus påverkas inte cigarrerna så det märks.
Har ingen nytagen bild men här är en gammal från tiden när jag bodde i NYC på 8:e avenyn och 31:a gatan. Notera att det inte var så den normalt förvarades
Lugnt, att vara huset expert på ett ämne på KS är trots allt inte ett heltidsjobb.Återkommer David, varit lite mycket med skolan, jobb och födelsedagskalas.
Lugnt, att vara huset expert på ett ämne på KS är trots allt inte ett heltidsjobb.
Fann detta intressant, apropå olika mögeltyper:
http://robustojoe.com/tobacco-cigars/cigar-storage/
Det jag funderar mest på är hur jag kunde hamna på 72% RH efter tre veckor borta med en stor blå beads-dos som fortfarande ser ut att vara helt torr i humidoren.
Nu har en av årets bästa trådar varit tyst i över en månad, hur har det gått David?
Vad var det för cigarr baggen kom ifrån?
God damn it.Den ena klev ur en HDM du Prince och den andra en HDM des Dieux.
Fyfan, dissikera gärna pinnarna, skär upp och släng upp en bild. Hoppas du får bukt med problemet, frys i 3 dagar sen i kylen 2 dagar. Kolla igenom humidoren grundligt!!
En tanke "out of the humidor" vid dissekerad pinne, pipröka de icke angripna delarna?
Hoppas du får bukt med problemet, frys i 3 dagar sen i kylen 2 dagar.
Kolla igenom humidoren grundligt!!