• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Dagens LP

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Slänger in ett trumfkort

null_zpseee1f66d.jpg


null_zps3710cf71.jpg
 

trumpetera

Panerai
tadu4ypu.jpg


Mina herrar!

Äger ni inte denna LP, köp den- eller lyss via Spotify! Häll upp ett rikligt glas Amarone, spänn fast Er favorit-50talsklocka på armen, luta er tillbaka och-NJUT!

Alla stilar och tidsåldrar har sina företräden, men här-just här sammanfaller arrangerings/orkestreringskonst (voicing=att förstå vad en särskild mix av akustiska instrument kan åstadkomma i sound), instrumentalteknik( folk som faktiskt kan spela sina instrument-jävligt bra dessutom!) och en sångerska vars rösthantering många pop/rocksnören försökt efterhärma och uppnå sedan dess!

Ella Fitzgerald, Nelson Riddle Orchestra and the Jerome Kern Songbook!

Min "öde ö-skiva"!
 

Carolin

Cartier
tadu4ypu.jpg


Mina herrar!

Äger ni inte denna LP, köp den- eller lyss via Spotify! Häll upp ett rikligt glas Amarone, spänn fast Er favorit-50talsklocka på armen, luta er tillbaka och-NJUT!

Alla stilar och tidsåldrar har sina företräden, men här-just här sammanfaller arrangerings/orkestreringskonst (voicing=att förstå vad en särskild mix av akustiska instrument kan åstadkomma i sound), instrumentalteknik( folk som faktiskt kan spela sina instrument-jävligt bra dessutom!) och en sångerska vars rösthantering många pop/rocksnören försökt efterhärma och uppnå sedan dess!

Ella Fitzgerald, Nelson Riddle Orchestra and the Jerome Kern Songbook!

Min "öde ö-skiva"!
Dubbelgillar!!! :happyhappy: :cigar:
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Är väll kanske en generation för ung för den här tråden så slänger in ett tips på en lite relaterad blogg istället för någon dålig bild på en spotify-lista...

http://katastrofalaomslag.blogspot.se/
Undebart rolig. Herr dryck är en hejare på att beskriva de fulaste omslag med världens bästa humor. Jag följde hans blog i flera år. Tack för att du påminnde mig att den fanns!
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Återkommer i morgon då ni alla kommer inse att ni vill vara jag och Jaganata inse att han vill vara i mig.
 
Topp