Förmodligen inte. Men, just renoveringsbehovet kittlar min fantasi. Jag ska nog ändå inte lägga ett bud...Tror inte den som bodde där lagade nån mat själv
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Förmodligen inte. Men, just renoveringsbehovet kittlar min fantasi. Jag ska nog ändå inte lägga ett bud...Tror inte den som bodde där lagade nån mat själv
Är fortfarande Södermalm billigast innanför tull? Vilket område skulle ni rekommendera för någon som flyttar till Stockholm? Innanför tull är ett krav annars kan jag lika gärna pendla.
Är fortfarande Södermalm billigast innanför tull? Vilket område skulle ni rekommendera för någon som flyttar till Stockholm? Innanför tull är ett krav annars kan jag lika gärna pendla.
Tycker den där listan var rätt precis hur jag tänkte.Skulle säga att de billigare områdena innanför tullarna är :
Ful Gärdet ( typ kampementsbadet)
Hornsberg/ statshagen (Kungsholmen ?)
Södermalm ( runt Södersjukhuset )
Södermalm (nära Nacka )
Sibirien ( vissa delar speciellt mot Valhallavägen )
Detta är en uppfattning ingen fakta
Lämnar ute områden som tex Kristineberg då de inte är innanför tullarna (enligt en karta mina päron har hemma)
Skulle säga att de billigare områdena innanför tullarna är :
Ful Gärdet ( typ kampementsbadet)
Hornsberg/ statshagen (Kungsholmen ?)
Södermalm ( runt Södersjukhuset )
Södermalm (nära Nacka )
Sibirien ( vissa delar speciellt mot Valhallavägen )
Detta är en uppfattning ingen fakta
Lämnar ute områden som tex Kristineberg då de inte är innanför tullarna (enligt en karta mina päron har hemma)
Hmm, oklart. Tror inte vissa delar utav söder skiljer sig sådär vansinnigt mycket från resten? Rätta mig om jag har superfel.
Givet kostar en lya i vasastan eller östermalm mer.. Men det är då fan dyrt oavsett.
OT: Vart bor du själv?
Edit: Ser nu: knivsöder. Case closed.
On Topic:
http://www.maklarstatistik.se/maeklarstatistik/laen.aspx?LK=180&Typ=Boratter&srt=asc&tab=namn
Väldigt sant! Begriper mig inte på ettorna. Jag tex som ung och singel skulle inte ens titta åt en ettas håll. Har polare som köper små lägenheter på 25kvm för priser man knappt vågar läsa klart nollorna på. De slutar alltid på sinnessjuka priser. Vilket iofs det mesta gör these days... Värt att spara lite extra och klippa en 2-3 istället imo. Alternativt bo i någon soft närförort. Tar ju fortfarande bara 10-15min med tuben till city.Skulle säga att ettor innanför tullarna har relativt samma kvm pris men typ vid köp av 3-5 rummare som det kan skilja mer!
Väldigt sant! Begriper mig inte på ettorna. Jag tex som ung och singel skulle inte ens titta åt en ettas håll. Har polare som köper små lägenheter på 25kvm för priser man knappt vågar läsa klart nollorna på. De slutar alltid på sinnessjuka priser. Vilket iofs det mesta gör these days... Värt att spara lite extra och klippa en 2-3 istället imo. Alternativt bo i någon soft närförort. Tar ju fortfarande bara 10-15min med tuben till city.
Väldigt sant! Begriper mig inte på ettorna. Jag tex som ung och singel skulle inte ens titta åt en ettas håll. Har polare som köper små lägenheter på 25kvm för priser man knappt vågar läsa klart nollorna på. De slutar alltid på sinnessjuka priser. Vilket iofs det mesta gör these days... Värt att spara lite extra och klippa en 2-3 istället imo. Alternativt bo i någon soft närförort. Tar ju fortfarande bara 10-15min med tuben till city.
Högalid får räcka bor i en 2a nu men kollar lyor för att kunna flytta ihop med tjejen därav kollen
Tycker det beror på rätt mycket vad man gör, jobbar man mycket och i stan så tycker jag det är mer värt att bo mitt i stan även om man får en betydligt mindre lägenhet.Håller helt med men visa tycker det är sjukt mycket mer credit att bo innanför tullarna, jag älskar Gröndal och gullmarsplan tex! Sjukt mer värt att bo i en tvåa på gullmars än en liten etta i Vasastan
Tycker det beror på rätt mycket vad man gör, jobbar man mycket och i stan så tycker jag det är mer värt att bo mitt i stan även om man får en betydligt mindre lägenhet.
+1, att ha allt inom 5-15mins avstånd gör att man blir en bortskämd tidsoptimistTycker det beror på rätt mycket vad man gör, jobbar man mycket och i stan så tycker jag det är mer värt att bo mitt i stan även om man får en betydligt mindre lägenhet.
Högalid måste vara ett av de billigare delarna av Söder?
Ännu billigare måste området runt södra station vara. (De två tillsammans lär vara det billigaste två områdena på södermalm). Sofia har ju dragit iväg och allt runt vitan är ju snordyrt numer.
På kungsholmen är det billigaste områdena garanterat vara Kristineberg, Mariehäll och Fredhäll, tätt följt av Thorildsplan. För de som inte anser att detta tillhör Kungsholmen är nog stadshagen billigast. Hornsbergs strand är däremot inte billigt.
I vasastan är det billigast i Sibirien. En hel del hus utan hiss gör att priserna är rätt humana emellanåt.
På Östermalm är det billigast längst upp mot norrtull (i gränslandet mot vasastan) och Valhallavägen upp mot gärdet.
Gärdet är billigare än Östermalm (trots att de är samma stadsdelsförvaltning), och billigast på gärdet lär vara området längst bort mot värtahamnen (dock ej begränsat till kampementsbadetområdet). När djurgårdsstaden breder ut sig och de nya byggena i värtahamnen är på plats lär priserna öka rätt markant dock.
I city verkar priserna vara rätt konstanta och snarare bero på lägenheten snarare än huset/adressen. (Kan ha fel).
Vitan är dyrt ja men visa delar av vitan upplever jag billigare speciellt mot Nacka då! Högalid är verkligen en utav de billigare alternativen speciellt i jämförelse med Mariatorget och Hornstull sen finns vissa delar av Högalid väldigt dyrt tex runt Hornsgatan krukmakargatan nära polishuset men också gator som är mot Hornstull och vattnet tex Heleneborgsgatan.
Mm Gärdet är ju en del av Östermalm men det är också hjorthagen
Hornsbergstrands 3orna är relativt prisvärda enligt mig men ja statshagen är billigare !
Hjorthagen har blivit ganska najs nu men det är ju inga sekelskift hus direkt .
Högalid måste vara ett av de billigare delarna av Söder?
Ännu billigare måste området runt södra station vara. (De två tillsammans lär vara det billigaste två områdena på södermalm). Sofia har ju dragit iväg och allt runt vitan är ju snordyrt numer.
På kungsholmen är det billigaste områdena garanterat vara Kristineberg, Mariehäll och Fredhäll, tätt följt av Thorildsplan. För de som inte anser att detta tillhör Kungsholmen är nog stadshagen billigast. Hornsbergs strand är däremot inte billigt.
I vasastan är det billigast i Sibirien. En hel del hus utan hiss gör att priserna är rätt humana emellanåt.
På Östermalm är det billigast längst upp mot norrtull (i gränslandet mot vasastan) och Valhallavägen upp mot gärdet.
Gärdet är billigare än Östermalm (trots att de är samma stadsdelsförvaltning), och billigast på gärdet lär vara området längst bort mot värtahamnen (dock ej begränsat till kampementsbadetområdet). När djurgårdsstaden breder ut sig och de nya byggena i värtahamnen är på plats lär priserna öka rätt markant dock.
I city verkar priserna vara rätt konstanta och snarare bero på lägenheten snarare än huset/adressen. (Kan ha fel).
Appropå prognostiserad ränteutveckling som diskuterats tidigare i denna tråd, måste jag lägga in den här bilden som jag tycker är kul. Om än ett halvår gammal...
Nopp, men Marieberg (Vid Expressen huset).Finns det ett Mariehäll på kungsholmen också? Finns ett i Bromma, vid Bällstabro
Hjorthagen har blivit ganska najs nu men det är ju inga sekelskift hus direkt .
Det lät skit-trevligt!Du talar med någon som bott i gamla stan och inte tål för gamla kåkar. Jag hörde min granne göra nummer 2 - på daglig basis.
Du talar med någon som bott i gamla stan och inte tål för gamla kåkar. Jag hörde min granne göra nummer 2 - på daglig basis.