• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

OT: Fotbolls-VM diskussionstråd

Robben är vidrig. Alla som inte tycker det älskar den moderna fotbollen med slipsar, plastgräs, gnäll, oljepengar och inget klubbhjärta.

Haha nu kom det där om den moderna fotbollen igen, fotbollshipster.

Håller på typ Gais eller Hammarby och tycker det är så jävla "äkta" i och med att man inte spelar i högsta divisonen men innerst inne skulle de offra en arm för att ens lag skulle få vara med i Champions League.. (Ett Champions League som är skapat av den stora Djävulen UEFA)

Hyckleri.

Haha nu kom det där om den moderna fotbollen igen, fotbollshipster.

Håller på typ Gais eller Hammarby och tycker det är så jävla "äkta" i och med att man inte spelar i högsta divisonen men innerst inne skulle de offra en arm för att ens lag skulle få vara med i Champions League.. (Ett Champions League som är skapat av den stora Djävulen UEFA)

Hyckleri.
Hade det inte varit så mycket prispengar i den hade jag skitit i det egentligen. Men visst, vad som helst för att mitt lag ska totaldominera i Sverige och köra över allt annat. Dock vet jag inte om jag vill få de pengarna till priset av att någon knös styr över min klubb. Schyssta sponsoravtal, publikintäkter, prispengar och tv-pengar kan vara ok, men externa finansiärer som bara trycker in pengar är tråkigt :p

Handlar dessutom inte om något hipster-tjafs. Det handlar om att folk ska ha lite jävla hjärta för sin LOKALA klubb, samt att spelarna också ska bry sig om klubben och inte hålla på och gå som bosman för att kunna roffa åt sig transfersumman själv.

Hade det inte varit så mycket prispengar i den hade jag skitit i det egentligen. Men visst, vad som helst för att mitt lag ska totaldominera i Sverige och köra över allt annat. Dock vet jag inte om jag vill få de pengarna till priset av att någon knös styr över min klubb. Schyssta sponsoravtal, publikintäkter, prispengar och tv-pengar kan vara ok, men externa finansiärer som bara trycker in pengar är tråkigt :p

Handlar dessutom inte om något hipster-tjafs. Det handlar om att folk ska ha lite jävla hjärta för sin LOKALA klubb, samt att spelarna också ska bry sig om klubben och inte hålla på och gå som bosman för att kunna roffa åt sig transfersumman själv.

Absolut men hur många klubbar är det som har sugar daddys kontra dom som inte har det?

Kolla tillexempel i Bundesliga där de precis som i Sverige har 51% regeln kvar. Hur bra har det inte gått för de tyska lagen de senaste åren?

Resten av allt du skriver håller jag med om. Dock står jag fast vid att "mot den moderna fotbollen" är hipsterstämplat.

Låt Borges hänga en och bli såld till typ Holland för 23 miljoner.

Man kan spela tråkigt som Grekland eller som Lasse Lagerbäck. Den ena är show och den andra är Grekland. :)

Erik Hamrén kan ev ha grekiskt påbrå på tal om ingenting.
Tror faktiskt alla greker föredrar trist spel och kvartsfinal framför en hedersam 1-5 förlust och full fart framåt.

Lagerbäck show? Vi har nog lite olika preferenser gällande vad som är show.
Vi kan väl iaf enas om att båda uppenbart fungerar.

Erik Hamrén borde iaf studera Grekland om Sverige ska kunna gå vidare i ett mästerskap igen.
Vi har inte riktigt material för att försöka rulla upp knappt nåt lag i hela världen.

Tillbaka
Topp