• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Fotbolls-VM diskussionstråd

SSL

Audemars
Vinner Messi denna final är han nog banne mig större än Maradona, eller?

Nja, möjligen 10 år efter hans aktiva karriär och man bara kollar titlar/mål o så.

Dom båda hade helt olika förutsättningar. Tex tog Maradona Napoli till två titlar på fyra år, och två andra platser. Och vi som följer italiensk fotboll vet hur svårt det är att slå nordlagen. På den tiden var dessutom italienska ligan en av dom bättre, om man jämför med idag. Medan Messi tagits om hand av världens bästa lag och haft alla förutsättningar för att lyckats.
Men Messi är inte klar än, bara 27 bast. Han har minst ett VM till efter detta.

Messi bör dock rycka upp sig i finalen om det ens ska diskuteras. Att bara vinna räcker inte. Han måste avgöra.
 

almeyero

Panerai
Haha det går ju inte ens att jämföra Messi och Maradona.

Titta bara vad Maradona gjorde med Napoli. Messi har haft ett Barca fullt med superstjärnor att luta sig tillbaka på under hela karriären, detta är han medveten om därav vågar han inte byta klubb pga flopprisken. Maradona däremot ledde ett mediokert Napoli till två ligatitlar, två andraplatser, en UEFA cup titel, en Supercup titel, En Copa Italia titel samt en andra plats i Copa Italia. Dessutom en VM titel med Argentina.

Messi är inte ens hälften så stor som Maradona är.
 

sveol

Cartier
På söndag tar Tyskland hem bucklan. Jag tar bra odds på det uttalandet ☺

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
 
  • Like
Reactions: cab

Jag tycker nog ändå att bland annat 5 ligatitlar, 3 CL-titlar samt 4 Ballon d'Or i ett svep väger pyttelite tungt. Men jag tycker det är svårt att jämföra dagens fotboll med den som spelades då. Avgör han VM-finalen på söndag så kan detta kanske diskuteras på allvar. Sen får vi ju se vad som händer i Messis framtida karriär så klart! :)
 

cab

Audemars
2-Faktor
Jag tror Argentina kommer bjussa på en rolig match och Messi kommer bli ännu mer historisk
Ja det skulle jag också vilja så det blir en rolig final att se på. Deras spel hittills har ju tyvärr inte varit allt för upphetsande så det är dags nu. De behöver inte spela allt för bra för jag vill se Tysk seger iaf :)
 

almeyero

Panerai
Jag tycker nog ändå att bland annat 5 ligatitlar, 3 CL-titlar samt 4 Ballon d'Or i ett svep väger pyttelite tungt. Men jag tycker det är svårt att jämföra dagens fotboll med den som spelades då. Avgör han VM-finalen på söndag så kan detta kanske diskuteras på allvar. Sen får vi ju se vad som händer i Messis framtida karriär så klart! :)

Men som jag sa, han spelar i ett lag som är fullt av superstjärnor, bordet är redan dukat. Napoli var mediokert förutom Maradona.

Messi måste byta lag för att man ska kunna avgöra hans storhet.
 
Topp