• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: grattis till Champions League platsen Malmö!

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Åt helvete med allt. Ni som gratulerar kan verkligen inte vara riktiga supportrar till något annat lag. Sveriges rikaste och mest överlägsna klubb har nu chansen att springa ifrån ännu mer. Det är ju att allsvenskan är så jämn som är chansen. Antar att det är upp till oss andra att ge MFF ett bra motstånd nu! Man får väl hoppas att de använder större delen av pengarna till sin arena...



Bland det dummaste du skrivit Apan! Måste kunna se det sportsliga istället för att sia om framtiden, kul att ha ett svenskt fotbollslag i finrummet igen. Var fjorton år sedan sist så det var på tiden, finns inget som säger att bara för att man har mycket pengar så kan man köpa sig framgång.

Malmös framgångar bygger på långsiktig planering av egna spelare och talanger i säkert tidig juniorsatsning, många år var ju MFF jätte kassa, men körde på med eget material och på så viss nått där dom är idag. Jag önskar MFF jävligt mycket lycka till i Champions League!
 

almeyero

Panerai
Danmark har ingen direktplats till cl och heller ingen deltagare i årets turnering.
Man har två kvalplatser däremot.

Vore bättre för svensk Uefa-ranking med fler lag i europaleague, då det är lättare motstånd men i praktiken samma poäng. Alltså lättare att gå långt.

Tror i förlängningen intresset för allsvenskan kommer sjunka av att ha ett helt dominerande lag, vilket borde bli det som sker nu.

Men visst var det starkt att slå ut det där Österrikiska plastlaget.

Nepp Danmark tappade sin direktplats året Nordsjälland gjorde bort sig. Den platsen tog Belgien då över. Sa aldrig att de hade en direktplats nu, men kanske var otydlig :)

Det jag vill komma fram till är att eventuella framgångar kan gynna andra lag i framtiden.
 

V

Cartier
Åt helvete med allt. Ni som gratulerar kan verkligen inte vara riktiga supportrar till något annat lag. Sveriges rikaste och mest överlägsna klubb har nu chansen att springa ifrån ännu mer. Det är ju att allsvenskan är så jämn som är chansen. Antar att det är upp till oss andra att ge MFF ett bra motstånd nu! Man får väl hoppas att de använder större delen av pengarna till sin arena...

Kan inte annat än att hålla med. Kul för svensk fotboll? Som Apansson skrev kan man ju knappast ha mer än ljumma sympatier för sitt lag alternativt vara helt ointresserad av fotboll om man säger så. Sen att det i och för sig är en mer sund inställning är en helt annan sak :)
 

Apansson

Torpare
Bland det dummaste du skrivit Apan! Måste kunna se det sportsliga istället för att sia om framtiden, kul att ha ett svenskt fotbollslag i finrummet igen. Var fjorton år sedan sist så det var på tiden, finns inget som säger att bara för att man har mycket pengar så kan man köpa sig framgång.

Malmös framgångar bygger på långsiktig planering av egna spelare i säkert tidig juniorsatsning, många år var ju MFF jätte kassa, men körde på med eget material och på så viss nått där dom är idag. Jag önskar MFF jävligt mycket lycka till i Champions League!
Det är väl inte dumt någonstans? Det är min åsikt att allsvenskan är världens mest intressanta liga eftersom det varje år finns 5-6 guldkandidater. Självklart har Malmö gjort det bra, men man får inte glömma att de vann allsvenskan förra året pga ett felaktigt bortdömt offsidemål. De har gjort det bra, men jag kommer aldrig under några omständigheter önska något annat lag än AIK lycka. Mitt drömscenario är att samtliga svenska klubbar (AIK exkluderat) tar sig till Europa league-playoff och åker ut där. De får inga pengar, men vi klättrar på rankingen.
Du förstår inte min passion för min klubb, i den passionen ingår att om någon klubb i Sverige skall lyckas och få chansen att gå ifrån så är det enbart AIK. Alla andra ska det gå dåligt för när det är pengar inblandade.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Nepp Danmark tappade sin direktplats året Nordsjälland gjorde bort sig. Den platsen tog Belgien då över. Sa aldrig att de hade en direktplats nu, men kanske var otydlig :)

Det jag vill komma fram till är att eventuella framgångar kan gynna andra lag i framtiden.
Du var inte otydlig eg, tyckte bara att ett förtydligande var bra.

Min åsikt står dock fast.
Eurpaleague är vägen till bättre ranking.

Det där med att Malmö nu kommer köpa allsvenska spelare till höger och vänster för stora pengar tror jag inte på. Särskilt om man vill fortsätta leka med de stora. Finns helt enkelt inte tillräckligt många så bra spelare i serien.
Tror inte heller de större klubbarna kommer sälja sina stjärnor till Malmö, utan de försvinner fortsatt till utlandet.

Malmö kommer däremot vara första destination för spelare utifrån nu.

Tror som sagt inte ett dugg på att det är bra för allsvenskan.
 
Måste trots att jag håller på ett Svenskt div 3 lag hålla med Apansson i allt han skriver utom det faktum att han önskar framgång för AIK.
Om man är allmänt fotbollsintresserad så visst men att ett annat svenskt lag vinner något eller lyckad kvalificera sig för något annat skulle vara positivt är för lilla inskränkta mig helt åt skogen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
D

Deleted member 4412

Guest
Trots att jag haft årskort på Råsunda i många år o självklart nu på NA så säger jag hatten av till danskarna ( MFF ). Bra för svensk fotboll o för mitt egna lags guldrace. Finns inte en chans att dom orkar ladda om till de resterande allsvenska matcherna nu. Visst hade de varit bättre om dom bara nått euro league men där hade dom bara gått in halvhjärtat.
Hoppas innerligen på att guldchanserna finns kvar o att ett slutkört MFF kommer hit till ett fullsatt NA o torskar:)
 

RosaCasio

Cartier
Helt slut från igår hemma 01:45, antagligen därför jag precis nu loggade in på KS, vilket annars brukar hända betydligt tidigare på dagen.

Rosenberg.....vilken klass.
 

Sputniq

Panerai
Det är väl inte dumt någonstans? Det är min åsikt att allsvenskan är världens mest intressanta liga eftersom det varje år finns 5-6 guldkandidater. Självklart har Malmö gjort det bra, men man får inte glömma att de vann allsvenskan förra året pga ett felaktigt bortdömt offsidemål. De har gjort det bra, men jag kommer aldrig under några omständigheter önska något annat lag än AIK lycka. Mitt drömscenario är att samtliga svenska klubbar (AIK exkluderat) tar sig till Europa league-playoff och åker ut där. De får inga pengar, men vi klättrar på rankingen.
Du förstår inte min passion för min klubb, i den passionen ingår att om någon klubb i Sverige skall lyckas och få chansen att gå ifrån så är det enbart AIK. Alla andra ska det gå dåligt för när det är pengar inblandade.

Jag hoppas verkligen att du skriver detta i någon form av trollsyfte med avsikt att provocera? Eller är du bara så skitnödigt arg över att AIK, likt övriga allsvenska klubbar, inte lyckats lika bra som MFF? Jag håller själv(klart) på Blåvitt men gläds givetvis med Malmö. Det är ett lyft för svensk fotboll, förhoppningsvis lyckas flera klubbar hitta deras framgångsrecept och ta sig vidare ut i Europa.
 

WHU

Panerai
2-Faktor
Jag hoppas verkligen att du skriver detta i någon form av trollsyfte med avsikt att provocera? Eller är du bara så skitnödigt arg över att AIK, likt övriga allsvenska klubbar, inte lyckats lika bra som MFF? Jag håller själv(klart) på Blåvitt men gläds givetvis med Malmö. Det är ett lyft för svensk fotboll, förhoppningsvis lyckas flera klubbar hitta deras framgångsrecept och ta sig vidare ut i Europa.[/quote]

Kunde fan inte sagt det bättre själv, ren och skär avundsjuka!
Gläds åt att Malmö sätter Sverige på fotbollskartan igen, istället.....
 

Apansson

Torpare
Jag hoppas verkligen att du skriver detta i någon form av trollsyfte med avsikt att provocera? Eller är du bara så skitnödigt arg över att AIK, likt övriga allsvenska klubbar, inte lyckats lika bra som MFF? Jag håller själv(klart) på Blåvitt men gläds givetvis med Malmö. Det är ett lyft för svensk fotboll, förhoppningsvis lyckas flera klubbar hitta deras framgångsrecept och ta sig vidare ut i Europa.

Jag är inte skitnödigt arg över det - som jag säger, malmö har gjort det bra. Som en extremt passionerad supporter vill jag ju självklart att min egen klubb ska springa ifrån de andra klubbarna, inte tvärtom. Därför kan jag verkligen inte glädja mig åt att de når dit. Det enda som händer av att vi klättrar lite på rankingen är att vi kanske i bästa fall slipper en kvalrunda mot något blåbärsgäng från island eller färöarna. Som jag sade - det som i mina ögon är bäst för svensk fotboll är att ta sig till EL-playoff och åka där. Rankingen stiger, men ingen får pengar. Kommer aldrig kunna önska någon klubb lycka om det innebär att den klubben springer från någon annan. Folk som påstår sig vara en extrempassionerad supporter för en annan klubb och samtidigt gratulerar Malmö till detta ljuger på en av punkterna.

Edit: och avundsjuka? Det är väl klart som fan att man är avundsjuk. En fantastisk möjlighet att få vara störst bäst och vackrast i Sverige på riktigt i flera år? Det är ju allt vad AIK står för men aldrig lyckas med. AIK är alltid favoriter, oavsett vem man möter. Så är det. Men i praktiken så är det ju ganska sällan vi vinner guld, om man jämför med t.ex Malmö och Blåvitt.
 
D

Deleted member 4412

Guest
Jag är inte skitnödigt arg över det - som jag säger, malmö har gjort det bra. Som en extremt passionerad supporter vill jag ju självklart att min egen klubb ska springa ifrån de andra klubbarna, inte tvärtom. Därför kan jag verkligen inte glädja mig åt att de når dit. Det enda som händer av att vi klättrar lite på rankingen är att vi kanske i bästa fall slipper en kvalrunda mot något blåbärsgäng från island eller färöarna. Som jag sade - det som i mina ögon är bäst för svensk fotboll är att ta sig till EL-playoff och åka där. Rankingen stiger, men ingen får pengar. Kommer aldrig kunna önska någon klubb lycka om det innebär att den klubben springer från någon annan. Folk som påstår sig vara en extrempassionerad supporter för en annan klubb och samtidigt gratulerar Malmö till detta ljuger på en av punkterna.

Edit: och avundsjuka? Det är väl klart som fan att man är avundsjuk. En fantastisk möjlighet att få vara störst bäst och vackrast i Sverige på riktigt i flera år? Det är ju allt vad AIK står för men aldrig lyckas med. AIK är alltid favoriter, oavsett vem man möter. Så är det. Men i praktiken så är det ju ganska sällan vi vinner guld, om man jämför med t.ex Malmö och Blåvitt.
Broder, vi e alltid störst bäst o vackrast ändå:)
 

RosaCasio

Cartier
Lottningsklocka


I0vz3Sw.jpg
 

Sjobedan

Rolex
Såg matchen på plats igår. Fy katten vilket tryck det var på läktaren! Lyckan var total när Rosenberg lekte in 3-0. Bortsett från min första MFF match med min morfar så är detta utan tvekan mitt bästa fotbollsminne.
 
Jag är inte skitnödigt arg över det - som jag säger, malmö har gjort det bra. Som en extremt passionerad supporter vill jag ju självklart att min egen klubb ska springa ifrån de andra klubbarna, inte tvärtom. Därför kan jag verkligen inte glädja mig åt att de når dit. Det enda som händer av att vi klättrar lite på rankingen är att vi kanske i bästa fall slipper en kvalrunda mot något blåbärsgäng från island eller färöarna. Som jag sade - det som i mina ögon är bäst för svensk fotboll är att ta sig till EL-playoff och åka där. Rankingen stiger, men ingen får pengar. Kommer aldrig kunna önska någon klubb lycka om det innebär att den klubben springer från någon annan. Folk som påstår sig vara en extrempassionerad supporter för en annan klubb och samtidigt gratulerar Malmö till detta ljuger på en av punkterna.

Edit: och avundsjuka? Det är väl klart som fan att man är avundsjuk. En fantastisk möjlighet att få vara störst bäst och vackrast i Sverige på riktigt i flera år? Det är ju allt vad AIK står för men aldrig lyckas med. AIK är alltid favoriter, oavsett vem man möter. Så är det. Men i praktiken så är det ju ganska sällan vi vinner guld, om man jämför med t.ex Malmö och Blåvitt.
Du har så fruktansvärt rätt i allt du skriver!
Fotboll är rå passion och inte nån jäkla underhållning där alla är lika värda.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

ollkli

Rolex
2-Faktor
Grymt kul för svensk fotboll. Grattis Malmö och alla fotbollsälskare. Malmö fick ju en kul grupp (för publiken) :)
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Min ek chef gick inte att prata med idag, helt utspejsad, håret på ända och vild men lycklig blick. Han är Malmö påg. Jag fattar ingenting. Tittar på hockey o bandy. Men kul är det :)
 

almeyero

Panerai
Synd att Malmö inte hamnade i Grupp F, det var upplagt för det, Zlatans gamla klubbar mot varandra och Zlatan kommer hem till Malmö.

Rolig grupp ändå för Mamlö med Juve, Atletico och Olympiakos. Har de otroligt med flyt så får de max 1 poäng, kryss hemma mot Olympiakos isåfall. Tror dock att det blir förlust i alla matcher. Men riktigt kul med ett svenskt lag!
 
Topp