BCKSTRM
Guld
Och billig!Hon är en ängel och väldigt duktig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Och billig!Hon är en ängel och väldigt duktig.
Vivians skrädderi på Skeppargatan 29 är en klippa. Mycket mycket duktig. Flera butiker i Stockholm som använder henne vid lagning och ändringar.
Gabi shamoon nere på Grevgatan 12 är också otroligt duktig och används som Rose & Borns skräddare för ändringar, upplägg etc.
Edit: jag själv har använd vivian i över 2 års tid och åker bokstavligen talat hem med grejer till Stockholm för att jag litar bäst på henne. Hon har flyttar upp ärmar via axeln, sytt om axelmåttet, gjort nya innerfoder, sytt upp mängder med byxor och alltid till ett bra pris och så snabbt som möjligt
Hämtade ut en kostym idag från Vivian som jag justerat vidden och slimmat byxan på samt kortat kavajärmarna på. 740 kr. Kan varmt rekommenderas.Lånar tråden lite, jag ska nämligen sy in byxbenen på ett par byxor (slimma dem lite så att säga) och göra några justeringar på en vårjacka ( sy in sömnen lite samt korta ärmen). Verkar som att Vivians skräddare är favoriten, någon som har erfarenheter om dessa justeringar samt prisskalan?
Kan bara instämma! Vilken hit Tack för tipset!Hon är en ängel och väldigt duktig.
Har nyligen sytt upp både skjorta och kostym hos George Fashions och måste säga att resultatet var utomordentligt bra, med en otrolig passform Ett plus är ju också att prislappen inte är allt för tung för en skräddarsydd kostym så kan verkligen rekommendera George Fashions som ett alternativ om man vill skräddarsy till ett bra prisHar någon sytt upp en kostym hos George Fashions? Hur var i så fall resultatet?
Definiera bra pris :-DHar nyligen sytt upp både skjorta och kostym hos George Fashions och måste säga att resultatet var utomordentligt bra, med en otrolig passform Ett plus är ju också att prislappen inte är allt för tung för en skräddarsydd kostym så kan verkligen rekommendera George Fashions som ett alternativ om man vill skräddarsy till ett bra pris
Han hade vårerbjudande när jag slog till och fick ge 9000:- för en kostym i 50% ull och 50% kashmir som annars kostar 16000:- samt att jag fick ge 1200:- för en skjorta som annars kostar 1600:- Vilket jag iaf tycker är ett väldigt bra pris om man jämför med många andraDefiniera bra pris :-D
Hur gick det?Lämnade just in kostymer hos vivian på skeppargatan 29.
Återkommer med resultatet nästa vecka.
Helt glömt bort att uppdatera,Hur gick det?
Lämnade in 2st kostymer hos Said på Kungsateljé och var brutalt nöjd med resultatet. Har lite svårt med kostymer, så brukar beställa 154 och sedan måtta ned lite då 152 sitter lite för kort. De två jag lämnade in hade jag köpt på Oscar Jacobsson, och sedan gått till deras rekommenderade skräddare. Typ Stockholms kemtvätt och skrädderi eller nåt sånt där. Totalt jävla mugg. Pyntande 1000pix per kostym och byxan såg ut som att det hängde en blöja.Dammar av den här tråden, letar febrilt efter en bra "go-to" skräddare, har provat några "kem-tvätts-skräddare" provade även shamoon men blev inte riktigt nöjd med resultatet och tyvärr gick det inte att korrigera i efterhand heller så är det någon som sitter inne med tips då jag nu köpt en ganska dyr blazer som jag vill korta ärmarna på och vill inte riskera även denna.
Dammar av den här tråden, letar febrilt efter en bra "go-to" skräddare, har provat några "kem-tvätts-skräddare" provade även shamoon men blev inte riktigt nöjd med resultatet och tyvärr gick det inte att korrigera i efterhand heller så är det någon som sitter inne med tips då jag nu köpt en ganska dyr blazer som jag vill korta ärmarna på och vill inte riskera även denna.
Åhlens skrädderi öppnades av George (Stockholm skrädderi) på Styrmansgatan. George är super.Jag har provat Vivians med 17 skjortor som skulle kortas i ärmarna. Två av dem sattes ärmslaget (heter det så?) på fel sida. Det som tidigare satt på vänster sida, syddes på på den högra ärmen och vice versa. Jag sa inget och bryr mig inte nämnvärt. Jag använder skjortorna ändå i tror att det bara är jag som vet om det. Jag fick ett duktigt paketpris så jag är nöjd utifrån det arbete de la ner och utifrån det jag betalade. Jag tror inte heller att det var hon som gjorde jobbet så hon vet nog inte ens om att det blev så. Hon var väldigt trevlig och vänlig så trots den lilla missen rekommenderar jag henne och har överseende.
Bauer & Co har jag varit inne hos och det är den absoluta gräddan av professionella skräddare. En kostym skulle kosta strax under 40000 kr och en skjorta ca 3000 kr. Jag är övertygad om att det säkert är värt det, speciellt om man är en offentlig person och vill att det ska se bra ut.
Slutligen, Åhlens citys skrädderi på herravdelningen har jag använt till bättre kostymer och lite annat. De är duktiga. Sen ska det finnas på NK men de har jag inte provat. Jag utgår bara igår att de är duktiga eftersom de används av de som säljer kostymer där. Samma sak med Åhlens citys skrädderi, de används internt.
Mellan 100-250 kr beroende på....Någon som kan ge ett riktpris på att korta skjortärmarna hos antingen Shamoon eller Vivian eller annan likvärdig? Behöver korta några Eton skjortor och Eton själva ska ha 350kr styck så tänkte om det finns något alternativt. Alla tips mottages!
Tack för svar! Har du någon särskild som du rekommenderar?Mellan 100-250 kr beroende på....
Han skulle lägga upp ett par jeans, sömmen var inte lika bred som resten av sömmar t.ex. innersöm vid lår. Den blev liksom "bullig" rund också, svårt att förklara. När jag påpekade det så tog han de och försökte stryka ut de så att de skulle bli platta, fungerade inte. Han sa att det var så himla svårt och att han var den enda i sverige som kunde "flytta upp" sömmen. Orkade inte tjafsa mer så det var sista gången jag gick dit. Hade även lämnat in en kofta som skulle läggas in i midjan, märkte ingen skillnad alls, och då sa han att det gick inte att lägga in mer för då skulle det bli jättedyrt. Kände inte att han lyssnade på vad man sa utan la ner mer energi på att försöka övertala en att man hade fel. Provade nu kungsatelje och det var snäppet dyrare men supernöjd.vad blev du inte nöjd med hos Shamoon? varför kunde de inte rätta till problemet i efterhand?
Han skulle lägga upp ett par jeans, sömmen var inte lika bred som resten av sömmar t.ex. innersöm vid lår. Den blev liksom "bullig" rund också, svårt att förklara. När jag påpekade det så tog han de och försökte stryka ut de så att de skulle bli platta, fungerade inte. Han sa att det var så himla svårt och att han var den enda i sverige som kunde "flytta upp" sömmen. Orkade inte tjafsa mer så det var sista gången jag gick dit. Hade även lämnat in en kofta som skulle läggas in i midjan, märkte ingen skillnad alls, och då sa han att det gick inte att lägga in mer för då skulle det bli jättedyrt. Kände inte att han lyssnade på vad man sa utan la ner mer energi på att försöka övertala en att man hade fel. Provade nu kungsatelje och det var snäppet dyrare men supernöjd.
Tack för svar! Har du någon särskild som du rekommenderar?
Fattar. Det han gjorde var att korta "som original". Det betyder att man flyttar upp avslutet för att behålla den (oftast) snygga naturliga slitningen. Detta gör att fotvidden ofta kan bli lite bullig då vad-vidden är desto bredare. Man kan lägga upp jeans precis som vilka andra byxor som helst. Skillnaden är att avslutet oftast inte blir så snyggt.
Att sy in virkade/stickade plagg är alltid svårt. Har dock ingen aning om varför han inte kunde ha sytt in den mer.
Trist hur som helst!
Tack Fabian, vi pratar om 1-2 cm så då borde det vara lätt ordnat! Vilken skräddare föredrar du?Priset har att göra med hyr mycket man behöver korta. Är det bara 1-3 cm görs det enkelt genom att flytta upp manschetten. Kostar vanligtvis ca 100-150kr. Om man däremot måste flytta mer än så behövs slafe:n ( vet ej ord på svenska, men syftar på den v-formade öppningen under manschett) också sys om och förstoras. Detta är kostar desto mer.
Tack Fabian, vi pratar om 1-2 cm så då borde det vara lätt ordnat! Vilken skräddare föredrar du?