McOak
Basic
Måste dock säga att jag har använt mig av Åhlens Citys skrädderi vid tre separata tillfällen, med samma resultat. Skit.Jag har provat Vivians med 17 skjortor som skulle kortas i ärmarna. Två av dem sattes ärmslaget (heter det så?) på fel sida. Det som tidigare satt på vänster sida, syddes på på den högra ärmen och vice versa. Jag sa inget och bryr mig inte nämnvärt. Jag använder skjortorna ändå i tror att det bara är jag som vet om det. Jag fick ett duktigt paketpris så jag är nöjd utifrån det arbete de la ner och utifrån det jag betalade. Jag tror inte heller att det var hon som gjorde jobbet så hon vet nog inte ens om att det blev så. Hon var väldigt trevlig och vänlig så trots den lilla missen rekommenderar jag henne och har överseende.
Bauer & Co har jag varit inne hos och det är den absoluta gräddan av professionella skräddare. En kostym skulle kosta strax under 40000 kr och en skjorta ca 3000 kr. Jag är övertygad om att det säkert är värt det, speciellt om man är en offentlig person och vill att det ska se bra ut.
Slutligen, Åhlens citys skrädderi på herravdelningen har jag använt till bättre kostymer och lite annat. De är duktiga. Sen ska det finnas på NK men de har jag inte provat. Jag utgår bara igår att de är duktiga eftersom de används av de som säljer kostymer där. Samma sak med Åhlens citys skrädderi, de används internt.
1. Kortat ärmar på en vinterrock, den ena blev betydligt längre än den andra och såg ut som en halvmåne. Efter en del tjafs, och anklagelser om att jag "skrikit" och "agerat hotfullt" rättade de till det.
2. Skulle sy in en kostym i midjan och justera längden på ärmarna. Från att ha varit för lite för stor blev den för liten. Gick inte att åtgärda då de tagit "fel på måtten" och kapat för mycket tyg.
3. Lillebror skulle sy in kostym till balen. Trots att jag avrådde dem från att gå dit, gjorde dem det. Slutade som i exempel två. Dock ersatte de oss denna gång, vilket egentligen inte är mer än rätt.
Har pratat en del med div. personal på Oscar, Tiger och J.L., varav ett flertal av biträdena tycker att man "kanske ska gå till någon annan", då de tydligen ofta får klagomål från sina kunder.