• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

OT: Hår- & Hudvårdstråden

Själv kör jag i princip hela Kiehls sortiment för ansiktet, det enda som jag upplever fungerar önskvärt. Eye puffern och anti-wrinkle använder ja inte men de resterande på bilden används dagligen.
Kiehls-Facial-Fuel-Review-Product-Range-HommeStyler-Blog.jpg

När det kommer till håret finns det bara en sak som lyckas hålla mitt krullhår på plats och som inte ger det den fixade och blöta locken, tog bara 14år att hitta rätt!
UF-URBAN-SURFER-WAX-600-x-600.jpg

On topic - i håret brukar jag köra:
waterclouds-sculpting-fiber-wax-100ml.png

I fejan blir det mest Nivea's ansiktstvätt och hudlotion.
nivea-for-men-deep-cleaning-face-wash_4d7e94b4e638b.jpeg

moisturising-face-care-lotion.jpg

Bulldog är väldigt bra skit för väldigt lite pengar så den lirar jag på för tillfället för ansiktet och till håret använder jag mig av Lanza och Redken paste.

Att påstå att hud och hårvård är gay, löjligt, töntigt, omanligt plus 50 andra adjektiv är TÖNTIGT!

Då sommaren lockar fram extrema mängder killar som luktar surt så passar jag på att slänga in fyra tips för att slippa detta och samtidigt dra ner på armhålesvett.

1. Duscha, såklart
2. Raka er under armarna (att det är manligt med hår under armarna är lika mkt bullshit som att det är manligt med ölmage, rapar och nedlåtande ord åt sin fru)
3. Byt deon till något mindra alkoholhaltigt (alltså byt ut axe-spray/rollon och liknande mot tex ett deostick, doves mörkblå original och doves +care för män är båda mycket bra!)
4. Sluta stressa i onödan

Mina 5 cent för att få en bättre odör i kollektiva färdmedel, man måste börja nånstans :D

Då sommaren lockar fram extrema mängder killar som luktar surt så passar jag på att slänga in fyra tips för att slippa detta och samtidigt dra ner på armhålesvett.

1. Duscha, såklart
2. Raka er under armarna (att det är manligt med hår under armarna är lika mkt bullshit som att det är manligt med ölmage, rapar och nedlåtande ord åt sin fru)
3. Byt deon till något mindra alkoholhaltigt (alltså byt ut axe-spray/rollon och liknande mot tex ett deostick, doves mörkblå original och doves +care för män är båda mycket bra!)
4. Sluta stressa i onödan

Mina 5 cent för att få en bättre odör i kollektiva färdmedel, man måste börja nånstans :D

Absolut Torr är ju annars väldigt effektivt. Visserligen känns det som att ha en bandslip i armhålan (räkna med dålig sömn den natten) innan den torkat helt, men sedan är man garanterat odörfri.

Jag har inget håravfall i släkten, däremot vädigt höga hårfästen. Nu tycker jag att mitt har börjat krypa ännu högre upp. Vad ska jag göra? Inbillar jag mig? Jag tappar väldigt mycket hår om jag drar genom det med fingrarna, men det kanske är normalt?

Äter, tränar och sover normalt.

Jag har inget håravfall i släkten, däremot vädigt höga hårfästen. Nu tycker jag att mitt har börjat krypa ännu högre upp. Vad ska jag göra? Inbillar jag mig? Jag tappar väldigt mycket hår om jag drar genom det med fingrarna, men det kanske är normalt?

Du kan ha brist på någon mineral i kroppen, värt att kolla upp :)

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2

Rakar mig sällan. Om jag gör det använder jag en vanlig rakhyvel (ej engångs) och rakgel. Använder en EdT och en deo. Ett schampoo och en cleanser. En sorts tandkräm med tillhörande tandborste.
Det finns alltså inte så mycket i mitt badrumsskåp. Varför göra det svårt för sig när det är så enkelt?

Rakar mig sällan. Om jag gör det använder jag en vanlig rakhyvel (ej engångs) och rakgel. Använder en EdT och en deo. Ett schampoo och en cleanser. En sorts tandkräm med tillhörande tandborste.
Det finns alltså inte så mycket i mitt badrumsskåp. Varför göra det svårt för sig när det är så enkelt?
De flesta har nog bara en av varje produkt, i taget? Men det hindrar ju inte att man kan diskutera vilken man ska ha? :)

Det finns bra och bättre produkter, jag har provat mig fram genom åren och med den hudtyp jag har, fungerar ett visst märke bättre än de andra jag provat, så det handlar inte om att göra det svårt, det handlar om rätt produkt till rätt hudtyp, hår osv.

Testa Nioxin, säljs hos frisören... provpack start kit under 300 buck. Kan funka, tokstort i USA, om inte så har de pengarna tillbaka garanti om du inte är nöjd.

Det finns bra och bättre produkter, jag har provat mig fram genom åren och med den hudtyp jag har, fungerar ett visst märke bättre än de andra jag provat, så det handlar inte om att göra det svårt, det handlar om rätt produkt till rätt hudtyp, hår osv.
Gillette, Bleu de Chanel, vet inte, Kiehls, Kiehls, Vademecum.

Ser lovande ut den där. Jag tar mig friheten att utgå från att du köra hela paketet med raktvål, borste och varm handduk. Med rätt prylar blir rakningen en njutning.

Ptja, borsten nedan och shaving soapen till höger, har också laddat med en preshave Truefitt & Hill Ultimate Comfort.
Ska tilläggas att jag inte har någon skäggväxt att snacka om så detta känns på sätt och vis som lite överkurs :) Men det kanske kommer..
AUGUST_NEWSLETTER_IMAGE.jpg
1485_2.jpg

Ack, den som hade en skäggväxt värd namnet... Jag misstänker att vi sitter i ungefär samma sits där, men jag är övertygad om att desto deppigare skäggväxt man har desto viktigare är det att hålla den osynlig :)
Jag har inte provat Truefitt & Hills grejer, men jag börjar bli taggad på att åtgärda det.

Ack, den som hade en skäggväxt värd namnet... Jag misstänker att vi sitter i ungefär samma sits där, men jag är övertygad om att desto deppigare skäggväxt man har desto viktigare är det att hålla den osynlig :)
Jag har inte provat Truefitt & Hills grejer, men jag börjar bli taggad på att åtgärda det.
Va glad att du slipper raka dig jämnt och ständigt, sååå kul är det inte

Tillbaka
Topp