Archie
Silver
Sådär, då har man inhandlat en riktig rakhyvel
![]()
satt å funderade på exakt den där för bara ett par dagar sedan... hur är den? vad gav du för den?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sådär, då har man inhandlat en riktig rakhyvel
![]()
Va glad att du slipper raka dig jämnt och ständigt, sååå kul är det inte
Ack, den som hade en skäggväxt värd namnet... Jag misstänker att vi sitter i ungefär samma sits där, men jag är övertygad om att desto deppigare skäggväxt man har desto viktigare är det att hålla den osynlig
Jag har inte provat Truefitt & Hills grejer, men jag börjar bli taggad på att åtgärda det.
Jag har inget håravfall i släkten, däremot vädigt höga hårfästen. Nu tycker jag att mitt har börjat krypa ännu högre upp. Vad ska jag göra? Inbillar jag mig? Jag tappar väldigt mycket hår om jag drar genom det med fingrarna, men det kanske är normalt?
Äter, tränar och sover normalt.
satt å funderade på exakt den där för bara ett par dagar sedan... hur är den? vad gav du för den?
Jag har inte fått hem den än, landar på mån-tis och inte förrän då kan jag säga nått
Just i detta nu kom jag faktiskt på att jag har en Merkur 38C som har fått riktigt goda vitsord,aldrig använt den dock.
Jag pröjsade 630kr från deras egen hemsida, på gents.se tror jag dem ska ha närmare tusenlappen.
Med tanke på att det sen kostar 5kr per bladbyte och att bladen håller tre-fyra gånger så länge som en flerbladshyvel från gillette som kostar 50kr styck, så kommer de där pengarna vara i hamn ganska snabbtFast med min skäggväxt behöver väl jag byta blad tre-fyra ggr per år.
jo så tänker jag också. både elegantare, roligare och mer ekonomiskt... det enda jag är skeptisk till är om det är lika enkelt/bekvämt att raka sig med denna? eftersom jag oftast rakar mig dötrött på morgonen so är varje extra ansträngning väldigt jobbig =)
Dem som använder dessa säger ju att det är lite trixit till en början men att resultatet är något som inte kan jämföras med en flerbladshyvel från ex. gillette. Men bekvämt tror jag absolut att det är.
Sen som ett tips, det är att raka sig kvällen innan då det ger bäst resultat dagen efter då man slipper den irriterade huden som kan bli. Ett annat tips är att införskaffa ett alunstift då olyckan är framme. Bara att blöta toppen på stiftet och trycka mot såret och vips så finns där inget blod längre, slipper papperstussar helt enkelt![]()
vad har du mer för grejjer till? vilken borste, ställ, tvålkopp etc? vore ju nice med något set men de enda set de verkar ha är ju sådana med giletterakhyvel