• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: hotell i London och on topic, klocktips London

Väljer alltid Premier Inn var det än må vara i England. Visst, kedja och inget speciellt men du vet alltid vad du får och till ett hyfsat pris.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Bump. Ska dit om 1 månad, tar tacksamt emot tips.
Boende, vart? Kollar på Hilton & Sofitel.
Bästa burgarna, var? Andra grymma matställen/aktiviter man inte får missa?
 
P

Philippe Stern

Guest
Bump. Ska dit om 1 månad, tar tacksamt emot tips.
Boende, vart? Kollar på Hilton & Sofitel.
Bästa burgarna, var? Andra grymma matställen/aktiviter man inte får missa?
Double Three by Hilton Towern är bra. Hilton i city är lite sunkiga. Bäst är annars Hotel Café Royal.
Bra burgare får du hos Gordon Ramseys restaurang Maze Grill. Sexy Fish är ny het japanare. Top noch food får du hos Sketch. Barrafina och Hakkasan levererar alltid. Kört alla dessa för ett par veckor sedan.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Double Three by Hilton Towern är bra. Hilton i city är lite sunkiga. Bäst är annars Hotel Café Royal.
Bra burgare får du hos Gordon Ramseys restaurang Maze Grill. Sexy Fish är ny het japanare. Top noch food får du hos Sketch. Barrafina och Hakkasan levererar alltid. Kört alla dessa för ett par veckor sedan.
Fantastiskt, tack!
Tyvärr fullbokat på Double three, men kollar på andra boenden runt Mayfair/Marble Arch.
Vilka resturanger kräver bokning, samt ev. framförhållning?
 
P

Philippe Stern

Guest
Fantastiskt, tack!
Tyvärr fullbokat på Double three, men kollar på andra boenden runt Mayfair/Marble Arch.
Vilka resturanger kräver bokning, samt ev. framförhållning?
Barrafina kan inte bokas. Sketch kräver lite framförhållning. Lunch där enklast att fixa samt prisvärt. De andra någon dag i förväg.
 

matage

Omega
Bra hotell beror ju lite på vad man är ute efter/smak men The Athenaeum har bra läge (stenkast från F&M) och sjukt bra service. Själv har jag Marriott Marble Arch som mitt förstahandsval när jag reser i jobbet (location och loyalty) men kvalitetsmässigt är det helt olika ligor. Marriott MA kör en soft renovation just nu så de rum som de hunnit fräscha till är bra, övriga lite mer slitna. Bra gym dock och en pool. The Cavendish precis bakom F&M är mitt emellan de ovan i klass men minst rum av de tre och man betalar definitivt för läget.
Radisson Blu Edwardian Berkshire har jag bott på EN gång och aldrig mer... som att bo i en städskrubb, en liten TV upptryckt i ett hörn mot taket för att få plats, noll golvyta etc..

Patty & Bun har jag inte hunnit med eftersom jag altid haft för bråttom när jag varit i närheten med de är väl "kända som Londons bästa burgare" - även om jag misstänker att man i då ställer bra "snabb-burgare" mot varanrda snarare än att jämföra dem med finkrogsburgare med kniv å gaffel.
Jag gillar MEATLiquors burgare om man överlever deras steampunkiga Lost-Boys-interiör ;)
För fine dining är Wiltons på Jermyn street sjukt bra. Ostronbar, stärkta jacketteer och mat under cloche - klassisk matlagning och service!

Beroende på nördighet så är just nu Star Wars Identities i London just nu (O2 arena). Orginal-props från filmerna men det är läge att boka biljett tidigt.
Sen gillar jag att ta ett halvdussin ostron på Harrods ostronbar och kolla på folk (när man tröttnat kolla på klockor) som mer upplevelse än mat :)
 
Senast ändrad:

willbur

Rolex
2-Faktor
Bra hotell beror ju lite på vad man är ute efter/smak men The Athenaeum har bra läge (stenkast från F&M) och sjukt bra service. Själv har jag Marriott Marble Arch som mitt förstahandsval när jag reser i jobbet (location och loyalty) men kvalitetsmässigt är det helt olika ligor. Marriott MA kör en soft renovation just nu så de rum som de hunnit fräscha till är bra, övriga lite mer slitna. Bra gym dock och en pool. The Cavendish precis bakom F&M är mitt emellan de ovan i klass men minst rum av de tre och man betalar definitivt för läget.
Radisson Blu Edwardian Berkshire har jag bott på EN gång och aldrig mer... som att bo i en städskrubb, en liten TV upptryckt i ett hörn mot taket för att få plats, noll golvyta etc..

Patty & Bun har jag inte hunnit med eftersom jag altid haft för bråttom när jag varit i närheten med de är väl "kända som Londons bästa burgare" - även om jag misstänker att man i då ställer bra "snabb-burgare" mot varanrda snarare än att jämföra dem med finkrogsburgare med kniv å gaffel.
Jag gillar MEATLiquors burgare om man överlever deras steampunkiga Lost-Boys-interiör ;)
För fine dining är Wiltons på Jermyn street sjukt bra. Ostronbar, stärkta jacketteer och mat under cloche - klassisk matlagning och service!

Beroende på nördighet så är just nu Star Wars Identities i London just nu (O2 arena). Orginal-props från filmerna men det är läge att boka biljett tidigt.
Sen gillar jag att ta ett halvdussin ostron på Harrods ostronbar och kolla på folk (när man tröttnat kolla på klockor) som mer upplevelse än mat :)
Haha sitta och kolla på folk som är på Harrods är faktiskt skit kul :D
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Patty & Bun tycker jag har bästa burgare by far. Kan va kul att dra till "gömda" barer, typ Evans & Peel Detective Agency.

Kan också rekommendera Patty & Bun för helt ok burgare. Många "rekommenderade" restauranger kräver sån jävla framförhållning insåg jag för ett par månader sen. Sketch bland andra var omöjligt att få bord på. Vi åt på Prix Fixe i Soho en kväll och det var riktigt bra. Enkel meny och grym service. Kändes som att det var mycket locals där och det är ju rätt skönt att slippa turismen för ett stund.
 

Leafvalley

Cartier
Hotell i London beroende på budget kan ju variera, en budget variant är CitizenM, riktigt grym. Samma med klockor, jag vill nog rekommendera Heathrow för bra priserm man kan nyttja taxfreen
 
Topp