• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

OT: Kostym.

Börjar bli lagom dyng nu. Vad tycker ni? Har kostym väldigt sällan. Tycker armarna lägger sig bra men på bilden har dom gömt sig när jag håller i glaset

image.jpg

Slips berg o berg
Skjorta stenströms
Kostym gabucci

Börjar bli lagom dyng nu. Vad tycker ni? Har kostym väldigt sällan. Tycker armarna lägger sig bra men på bilden har dom gömt sig när jag håller i glaset

image.jpg

Slips berg o berg
Skjorta stenströms
Kostym gabucci
Dra fram manchetterna något och öva på att knyta slipsen så ska det gå bra! En bröstnäsduk höjer helhetsintrycket också!

• Like
Reactions: SSL
Dra fram manchetterna något och öva på att knyta slipsen så ska det gå bra! En bröstnäsduk höjer helhetsintrycket också!

Tack. Manchetten har synt hela tiden. Men vad som hänt på bilden vet jag inte. Inget att skylla på dock. Ska jag vara ärlig så testade jag med skjortan idag på dagen första gången. Kanske sitter den dåligt? Sen kan jag ju även påpekat att jag har en hög Sinn 556I på högern. Men hsh så uppskattar jag allkritik o det lär bli annan skjorta next time. Börjar bli lite väl onykter ny hehe o för rätta som satana :D

Tänkte höra med forumexpertisen som är mer bevandrade i ämnet än jag själv :) Om det är någon som har några erfarenheter från George Fashions i Stockholm som kan dela med sig av sin åsikt? :)

Tjena!
Jag behöver en kostym till ett tillfälle här i sommar. Använder aldrig och är inte bekväm i kostym så vill inte lägga massor av pengar på det. Några förslag?

Behöver handla en mörkblå kostym. Hur står sig en från Suitsupply kontra en från exempelvis OJ? Stor skillnad i kvalité? Lättmotiverad mellanskillnad på typ 3-4k?

Behöver handla en mörkblå kostym. Hur står sig en från Suitsupply kontra en från exempelvis OJ? Stor skillnad i kvalité? Lättmotiverad mellanskillnad på typ 3-4k?

Har aldrig testat Ss
Men OJ har en riktgt snygg modell nu, finns på Åhléns om du bor i Sthlm
Vet inte namnet men tyget är speciellt i ett speciellt mönster (vet inte vad det kallas)
Finns i blå/grön/grå
Överlägset min favorit från OJ

Tjena!
Jag behöver en kostym till ett tillfälle här i sommar. Använder aldrig och är inte bekväm i kostym så vill inte lägga massor av pengar på det. Några förslag?
Jag har beställt en måttsydd kostym på Suitopia. De har en butik på Tegnergatan i stockholm där du kan boka tid för att ta mått mm. Priset är fr 2000 kr (men då är det ruskigt mycket polyester i den). Min kavaj som jag fick var lite för stor så det var bara att knata in till butiken så beställde vi en ny. Har inte fått den nya ännu så kan inte lovorda dom ännu men det var inget tjafs om saken utan de bad om ursäkt och en ny beställdes. De sys ju upp utomlands så får vänta ca 3 veckor igen men har ingen stress. Vi får se vad som levereras i slutändan men hoppas och tror på ett godkännt resultat de har ju funnits i över 5 år.

Jag har beställt en måttsydd kostym på Suitopia. De har en butik på Tegnergatan i stockholm där du kan boka tid för att ta mått mm. Priset är fr 2000 kr (men då är det ruskigt mycket polyester i den). Min kavaj som jag fick var lite för stor så det var bara att knata in till butiken så beställde vi en ny. Har inte fått den nya ännu så kan inte lovorda dom ännu men det var inget tjafs om saken utan de bad om ursäkt och en ny beställdes. De sys ju upp utomlands så får vänta ca 3 veckor igen men har ingen stress. Vi får se vad som levereras i slutändan men hoppas och tror på ett godkännt resultat de har ju funnits i över 5 år.
Bra tips!
Får se om jag kan skapa utrymme för att ta en sväng ner till huvudstaden här framöver.

Tillbaka
Topp