Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Min högst subjektiva åsikt är att dubbelbröstade kostymer bidrar till ett klumpigt och stelt intryck. Extremt formellt rentav.
Vad tycker ni om följande argument för kvalitet
Är det något att lyssna på, eller är det kobajs?
- Kostymen är av 100% ull
- Öppna knapphål på ärmarna (om man sprättar upp dem)
Vad tycker ni om följande argument för kvalitet
The fit is everything!
Tjena, tänkte beställa en kavaj från Suitsupply. Tänkte fråga lite om storlekarna, deras "storleksguide" har jag läst är väldigt konstig och man ska inte beställa utifrån den. Jag brukar ha storlek 42(liten storlek, jag är kort och har svårt o hitta kavajer som passar) och undrar om Suitsupply är true to size? Tar ni er vanliga storlek ni har vanligtvis i kavajer?
Jag tycker att dom är true to size (åt det smalare) OM du är smal runt midjan. Det absolut bästa är om du har tillverkarens mått på en kavaj som du tycker sitter bra och jämför dom med din tilltänkta SS-kavaj (no pun intended).
Men jag var tvungen att byta mitt första köp från SS och det var väldigt smidigt. Så frukta inte utan kör.
Öppna knapphål på konfektion är ett helvete. Man kan inte lägga upp ärmarna på samma sätt då, och det blir väldigt dyrt för mig då ärmarna måste kortas på ett helt annat sätt som är mer komplicerat. Men är man längre än mig (171) så går det nog bättre!Vad tycker ni om följande argument för kvalitet
Gabucci har en egen linje på deras butik i Stockholm som gör bland de mest prisvärda kostymerna som finns! Tror de ligger runt 6 lax ungefär. Annars är Rose And Born ett tips, även Herr Judit! (Det sistnämnda är second hand, men det är handplockat så de har bara mer eller mindre bra saker där!)
Glömde citera, så ping Ssl
Gabucci tror jag att jag drar till.
Nästa löning måste ny kostym inhandlas. Nog inte ägt en kostym på 3-4 år. Den senaste från Dressman som köptes akut samma dag. Bär bara kostym på högtider som bröllop och begravning, eller om kungen bjuder in till slottsdans, men det händer ju aldrig.
Nu i vår/sommar ska jag på tre bröllop, hehe.
Vilken butik i Stockholm bör jag besöka? Kan tänka mig lägga 5-6 tussilagor.
En tanke bara om du köper kostym sällan, ta budget för 2 par byxor, jag köper alltid ett extra par ( och hoppas jag håller vikten ett tag framåt) annars kan man råka ha sönder dom och riskerar att modellen är slut/ur sortiment och då står man bara med en kavaj
Ska iväg i morgon och söka. Men tänkte fråga om erfarenheter av att sy upp kostym hos t.ex Gabucci. Hur lång tid kan dom ta på sig om kostymen måste sys upp här o där?
Tänker du på uppsömnad (dvs att plaggen tillverkas på beställning) eller uppläggning/ändringar? Ändringar tar rent praktiskt inte många timmar, men kan förstås dröja längre utifrån hur mycket sömmerska/skräddare har i kö, om vederbörande sitter i huset eller på avstånd et cetera.
Uppsömnad tar oftast mellan fyra och sex veckor - ha gärna minst en veckas marginal för ändringar.
Vanlig uppläggning etc. Okej kalas. Är som vanligt ute sent. Bröllop 18/4
Var kan jag fixa till mina kostymer i Stockholm? Främst lägga upp ärmarna. Inga fancy grejor, typ Tiger och liknande.
Att hitta skräddare är inga problem. Hade jag velat ha random skräddare utan omdöme hade jag lämnat in hos snubben som tvättar mina skjortor.Sök och du skall finna. Jag rekommenderar (av egen erfarenhet) Royal på Östermalmstorg.
Att hitta skräddare är inga problem. Hade jag velat ha random skräddare utan omdöme hade jag lämnat in hos snubben som tvättar mina skjortor.
Vivian på Riddargatan har jag bara goda erfarenheter av. Syateljé Shamoon – som Rose & Born samarbetar med – är ett annat alternativ.
Det låter grymt! Posta gärna en bild när den används!Då var en mörkblå ur Gabuccis egna linje fixad. Lite ändringar blir det så den e klar 8/4. Blir perfekt. 7400 landade det på. Hade satt budget på 6-8.
Låter Det låter grymt! Posta gärna en bild när den används!