• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

OT: Kvällens dryck

80talisten skrev:
JakobZ skrev:
80talisten skrev:
Cappucino inhandlad från Lidl.. Men fruktansvärt god...

Vad kör du för maskin?

Det är cappucinopulver som man häller hett vatten över i koppen och blandar.. Men det ska inte underskattas.! Sjukt god, har även en burk på jobbet som används vid fikat då och då.. :)

Haha jaha!

Kör på en riktig maskin istället, skillnaden är typ Theorema - PP...

Tycker du ska kolla på en Jura, dom är riktigt bra!

JakobZ skrev:
80talisten skrev:
JakobZ skrev:
80talisten skrev:
Cappucino inhandlad från Lidl.. Men fruktansvärt god...

Vad kör du för maskin?

Det är cappucinopulver som man häller hett vatten över i koppen och blandar.. Men det ska inte underskattas.! Sjukt god, har även en burk på jobbet som används vid fikat då och då.. :)

Haha jaha!

Kör på en riktig maskin istället, skillnaden är typ Theorema - PP...

Tycker du ska kolla på en Jura, dom är riktigt bra!
Det kan jag verkligen tänka mig.. och inte minst bekvämt... Tack för tipset, jag har faktist varit inne på det här med cappuccinomaskiner... Kan mycket väl bli en sådan i framtiden! :)

Det är dock inte en ren cappuccinomaskin utan snarare att man gör kaffet och sen kör den varianten man vill ha!

Re: Sv: OT: Kvällens dryck

Nu känns det lite bättre... :cool:

Bilagor

• uploadfromtaptalk1362235587763.jpg
    uploadfromtaptalk1362235587763.jpg
    47.6 KB · Visningar: 213
Då jag är en liten gubbe blir det klassisk gubbdricka.
Har inte varit påverkad på 3 månader så ber om ursäkt i förväg för eventuella anstötliga inlägg under aftonen.
0302_zps8705188f.jpg

BluesmanV8 skrev:
Då jag är en liten gubbe blir det klassisk gubbdricka.
Har inte varit påverkad på 3 månader så ber om ursäkt i förväg för eventuella anstötliga inlägg under aftonen.
0302_zps8705188f.jpg

Ett hedervärt initiativ! Jag ansluter framåt mellodags.

Åh Herre Gud! Orkar inte ta en bild.

Citronmarinerad lax (typ Ceviche) med nyfräst chutney på rödlök, äpple och ingefära, blancherad sparris och puré på jordärtskocka.

Dricka till; en fin Petit Chablis

Rätt 2.

Lättstekta vildandsbröst serverat med en vildsvampstuvning, rödvins-sky, kokta sparrispotatisar kanderade i smör, olivolja och lite socker samt rårörda lingon.

Dricka; Nån grym sydafrikan (är så mätt att jag inte orkar mig ut i köket igen........vill inte se köket mer idag)

Frågan är hur fan jag ska få i mig den där franska osten och den hemgjorda princesstårtan.....

Jag Rullar!

Dubbel espresso, Havanna Club å varsin schysst cigarr. Fruarna på "tjejmiddag" å barnen kollar på Mello, men vi vägrar... ;-)

Bilagor

• ImageUploadedByTapatalk1362256376.840855.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1362256376.840855.jpg
    90.8 KB · Visningar: 402
Crowolf skrev:

Citronmarinerad lax (typ Ceviche) med nyfräst chutney på rödlök, äpple och ingefära, blancherad sparris och puré på jordärtskocka.

Rätt 2.

Lättstekta vildandsbröst serverat med en vildsvampstuvning, rödvins-sky, kokta sparrispotatisar kanderade i smör, olivolja och lite socker samt rårörda lingon.

Dricka; Nån grym sydafrikan (är så mätt att jag inte orkar mig ut i köket igen........vill inte se köket mer idag)

Frågan är hur fan jag ska få i mig den där franska osten och den hemgjorda princesstårtan.....

Jag Rullar!

Jag skulle mer än gärna komma på middag hos dig... Låter j-ligt smaskigt...

Här blev det pizza till kidsen å stekt torskrygg m räkröra, smörslungade morötter å amadinepotatis till mig å Callecalle. Till det en flarra sydafrikanskt rött. Kanske inte helt korrekt, men det mesta dracks upp under matlagningen om vi ska vara ärliga... ;-)

utahunuh.jpg

Försöker tagga till inför "french party". Går sådär...

Bilagor

• IMG_20130302_214506.jpg
    IMG_20130302_214506.jpg
    161.9 KB · Visningar: 392
Rock_N_Ron skrev:

Här blev det pizza till kidsen å stekt torskrygg m räkröra, smörslungade morötter å amadinepotatis till mig å Callecalle. Till det en flarra sydafrikanskt rött. Kanske inte helt korrekt, men det mesta dracks upp under matlagningen om vi ska vara ärliga... ;-)

Just till stekt torsk finns det många röda viner som passar ypperligt.. Själv drack jag nån halvdålig riesling till maten som bestod av varsin enorm bit vitvinspocherad skreirygg, en näve musslor, blomkålspuré och baconströssel.. Även kidsen åt skrei, fast mest musslor..

Rock_N_Ron skrev:
Crowolf skrev:

Rätt 2.

Jag Rullar!

utahunuh.jpg

Låter ju inte precis äckligt det heller. Yummie.....

Spencer66 skrev:
Lite Jeremiah Weed med Josef B så här mitt på dagen..

5BBA6B0F-7A77-434A-A08A-914B4E147A4D-10328-00000A7C8DA939A1_zpsd5230b9a.jpg

Jag tror fan att den produkten är tagen rakt ur pissrännan på Way out west.. Ursäkta mig men varken Sour Mashen eller Ginger Brewen var drickbara ens under pistolhot..

Ser framemot att testa den nya Highland Park Cask Strength, only for Sweden lite senare idag. :)

Bilagor

• hi.jpg
    hi.jpg
    51 KB · Visningar: 194

Black Sabbath Vol4 på spelaren och ett glas italienskt rödtjut medans tomatsåsen får sina 45 minuter.

Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk 2

Bilagor

• uploadfromtaptalk1362764413441.jpg
    uploadfromtaptalk1362764413441.jpg
    55.4 KB · Visningar: 176
Föredrar Explorer i form av klocka. :) Blir lite bubbel istället.

nejuhu8a.jpg

Vintage92 skrev:
Ser framemot att testa den nya Highland Park Cask Strength, only for Sweden lite senare idag. :)
Riktigt snygg combo.... Älskar det armbandet, och den fulländar klockan på ett grymt sätt.
:cool:

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Rödtjut till kossan.

Bilagor

• ImageUploadedByTapatalk 21362845643.239912.jpg
    ImageUploadedByTapatalk 21362845643.239912.jpg
    63.2 KB · Visningar: 137
Tillbaka
Topp