• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Ny mobil, vad ska man ha?

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Det handlar naturligtvis mycket om vana och behov. Jag tycker däremot att det har saknats en del funktioner på Iphone. Dessutom uppför sig ägarna ofta som att dom tillhör någon typ av sekt, saknas en funktion som tex Android har så får man direkt höra - men det behövs ju ändå inte!, som tex mappar, widgets och 4g, men det kommer ändå efter ett tag.

Man köper helt enkelt det man gillar, men ska man vara ärlig så är ju inte Iphone bättre på någon punkt (bortser från vanerelaterade punkter). ;)
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Jag är lite kluven angående det där. Har haft iPhone i fyra år nu både privat och på jobbet. Totalt tre iPhones. Inte ett enda fel.

Har vänner som har Note 1 och 2. Dessa telefoner har krånglat en del.
 

hedbrg

Panerai
Det handlar naturligtvis mycket om vana och behov. Jag tycker däremot att det har saknats en del funktioner på Iphone. Dessutom uppför sig ägarna ofta som att dom tillhör någon typ av sekt, saknas en funktion som tex Android har så får man direkt höra - men det behövs ju ändå inte!, som tex mappar, widgets och 4g, men det kommer ändå efter ett tag.

Man köper helt enkelt det man gillar, men ska man vara ärlig så är ju inte Iphone bättre på någon punkt (bortser från vanerelaterade punkter). ;)

Att säga att den inte är bättre på någon punkt är lite att ta i. Bara ett exempel är input lag från skärmen, stor anledning varför iphone känns rappare än kraftigare androider

iphone-5-skarm-kanslighet-2.png
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Har en HTC på jobbet (väldigt billig variant förmodar jag). Hatar den innerligt. Den är seg, hänger sig, oresponsiv skärm, jobbigt tangentbord att skriva på, tappar samtal...

Har även haft en HTC legend (den i metall för några år sen), den var inte heller klockren (no pun)

Baserat på ovan är jag inte sugen att byta bort min privata iPhone 5 mot någon android-lösning.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Har en HTC på jobbet (väldigt billig variant förmodar jag). Hatar den innerligt. Den är seg, hänger sig, oresponsiv skärm, jobbigt tangentbord att skriva på, tappar samtal...

Har även haft en HTC legend (den i metall för några år sen), den var inte heller klockren (no pun)

Baserat på ovan är jag inte sugen att byta bort min privata iPhone 5 mot någon android-lösning.


Skulle inte jag gjort heller om man jämför dessa.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Att säga att den inte är bättre på någon punkt är lite att ta i. Bara ett exempel är input lag från skärmen, stor anledning varför iphone känns rappare än kraftigare androider

iphone-5-skarm-kanslighet-2.png


Klart att det är så, jag dummar mig lite också. Jag kan då inte säga att jag upplevt någon iphone som rappare i något läge än tex s4 eller One.
 

rzc

Omega
Har en HTC på jobbet (väldigt billig variant förmodar jag). Hatar den innerligt. Den är seg, hänger sig, oresponsiv skärm, jobbigt tangentbord att skriva på, tappar samtal...

Har även haft en HTC legend (den i metall för några år sen), den var inte heller klockren (no pun)

Baserat på ovan är jag inte sugen att byta bort min privata iPhone 5 mot någon android-lösning.

Jämför du iPhone 5 mot HTC legend och den gamla HTC'n?
 

hedbrg

Panerai
Haha ja, men det blir ju som att läsa en kombitest gjord av Volvo med deras egen V70 med :)

Fast nej? Benchmarks är väldigt o-subjektiva, och de är främst där iphone brukar åka på smisk.
Om du vill ha biljämförelsen så är det motorvolym, hästar, bagageutrymme, osv. Svårt att lägga en personlig prägel på vad som är störst där.
 

hedbrg

Panerai

SimonML

Omega
Inte Iphone..fick en 5 som jobbmobil och längtar tillbaka till min Samsung S2..Jag skulle idag köpa en Samsung Galaxy S4 eller Note 3 med tillhörande klocka ;)
 

ranepaj

Omega
HTC One är den enda androiden som aldrig laggat för mig. Allt flyter på som i en ny iPhone, men med alla kontroversiella appar som kommer med android! ;)
 
Inte Iphone..fick en 5 som jobbmobil och längtar tillbaka till min Samsung S2..Jag skulle idag köpa en Samsung Galaxy S4 eller Note 3 med tillhörande klocka ;)
Fick en gång rådet av it-kunnig systerson Android om du vill fixa o dona själv. Apple om du vill ha allt färdigt i luren.
Själv är jag bunden till 4s sedan jag köpt Schneider Kreuztnachs iProlens tele o vidvinkel. Det finns även fisheye om man så vill
 
Topp