• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Ny mobil, vad ska man ha?

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Min arbets givare har försökt tvinga på mig en iPhone i tre år men jag vägrar ta emot en smart phone, min dröm arbets mobil är en som ej tar emot sms,mms eller annan data trafik. Utöver det stängd för inkommande samtal och endast funkar att ringa ut på då kanske man får en ledig stund när man lämnat jobbet;) .

Ta emot iphonen från jobbet, och installera Iblacklist. Åh vipps så har du din dröm arbetstelefon ;)
 

Hubbatix

Cartier
Om man kallar sig för "MacRulez4ever" känns man nog inte helt objektiv. (EDIT: I denna fråga, givetvis...)

Till sakfrågan:
Jag har minimala erfarenheter av Apples produkter. Så därför håller jag tyst om dem.

Jag har sedan i våras en HTC One som jag är grymt nöjd med, gillar allt med den. Skärmen, kameran, högtalarna på framsidan (som jag finner mycket användbara), självaste byggkvaliteten. Allting känns gediget och absolut toppklass. Mjukvaran flyter på utan anmärkningar, noll lagg och inga appar som hänger sig.

Lycka till i sökandet!

/Daniel Z.
 

Bodén

Panerai
Jag gillar prestandan i min Samsung Galaxy SIII. Den är hyfsat snabb och skärmen är stor. Android ger jag dock inte mycket för. Buggigt, fult som stryk och fyllt av sådant som gemene användare aldrig vill se. Som en gammal PC. Apparna som följer med känns inte det minsta genomarbetade och någon vettig Podcast-app verkar inte existera. Uppskattar Apples avskalade OS med fokus på användarvänlighet och stabilitet. Men det är ju bara jag det.

Är lite sugen på iPhone 5s, men den är ju dyr som själva fan.
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Jag gillar prestandan i min Samsung Galaxy SIII. Den är hyfsat snabb och skärmen är stor. Android ger jag dock inte mycket för. Buggigt, fult som stryk och fyllt av sådant som gemene användare aldrig vill se. Som en gammal PC. Apparna som följer med känns inte det minsta genomarbetade och någon vettig Podcast-app verkar inte existera. Uppskattar Apples avskalade OS med fokus på användarvänlighet och stabilitet. Men det är ju bara jag det.

Är lite sugen på iPhone 5s, men den är ju dyr som själva fan.

Fast det är ju inte själva Android OSet i sig som är fbloatat med appar utan det är saker som Samsung/HTC/Sony etc, trycker in i lurarna själva.
"Fulhet" i gränsnitt är väl en smaksak men där har ju HTC sitt gränsnitt Sense, Samsung har TouchWiz osv. Ett vanilla android är rätt soft.

Glömde säga att jag gick från en iPhone 4 till min HTC One. Hade aldrig ett endaste problem med iPhonen förrutom att hemknappen blev trög efter att jag glömt telefonen ute under natten en "fuktig" sommarkväll..
Dock är jag så oerhört glad att jag slipper den förbannade skiten iTunes. Oerhört glad.
 

Tommytvigg

Cartier
Jag har kört iphone, men min kollega övertalade mej att plocka ut en s4 för några månader sedan.
Visst skärmen är stor och fin, kameran och prestandan på den är jätte bra. Men resten är riktig sunkigt. Allt från appar, typsnitt och flytet i mobilen när jag arbetar med den tycker jag är sämre. Jag tycker allt känns och ser halvdant ut med samsung.
Detta är min högst personliga åsikt :happyhappy:
 

par

Patek
2-Faktor
Efter att ha jobbat många år med mobiler, sålt dem och reklamationer. Apple är det enda som gäller!
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Nu har alla operatörer släppt priserna och jag kan konstatera att det blivit lite dyrare än när jag handlade 4S. För samma abb som jag har idag får jag betala en femtiolapp extra. Hos Tre i alla fall.

Håller på och undersöker priserna hos andra operatörer, främst Telia med tanke på täckningen.
 

andheg

Rolex
2-Faktor
Jaaha, här har man snackat upp Samsung och bestämmer mig idag för att byta ut min trötta gamla Iphone4....och ändå så lutar det mest åt S5....gnnnnnnnnnnnnnnnnn:banghead:
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Har alltid haft Iphone sedan den kom. Älskar den. Allt är så lätt m den. För ett tag sedan köpte jag en ny Samsung, ny modell och allt. Lämnade Iphone, för något nytt, något spännande:)
Pillade på den, utformade den som jag ville ha! Fantastiskt ;)
Dagarna gick, kollade film, mail, ja allt....återställde den, la den på blocket, sålde den och köpte en Iphone igen :)
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Har alltid haft Iphone sedan den kom. Älskar den. Allt är så lätt m den. För ett tag sedan köpte jag en ny Samsung, ny modell och allt. Lämnade Iphone, för något nytt, något spännande:)
Pillade på den, utformade den som jag ville ha! Fantastiskt ;)
Dagarna gick, kollade film, mail, ja allt....återställde den, la den på blocket, sålde den och köpte en Iphone igen :)


Vintagekille ;)
 
Topp