• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Ny mobil, vad ska man ha?

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Som vanligt handlar det inte enbart om hårdvara.
HTC och Samsung är kraftpaket ...ändå utnyttjas det dåligt av Android.

Alla ni som påstår att man är låst i iOS, vad är det som är så fritt i Android?

För mig kommer det ner till appar, och designen på dessa.
ALLTING kommer först till iOS, ibland till Android ... men då ser de ut som skit, för det finns ingen satt standard på upplösning osv.

I övrigt:
duty_calls.png
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Konstigt att inte fler har tipsat om Z1? Lillebror fick hem sin några dagar efter släppet, jag är helt såld. Kameran är underbar, vilka klockfoton man får!

Ända som jag inte är helt nöjd med är storleken, på gränsen till för stor!
 

Johan M

Cartier
Skal och plastfilm är onödigt på en iPhone. Varför köpa en snygg lur när man sedan gör den fulare med ett skal? Lägger man den inte i fickan som man har nycklar eller annat skit i så kommer man inte heller att repa skärmen.

Våga vägra skal!

Och som jag skrev innan, har du en iPad så fortsätt med iPhone. Annars får du ju dubbla appkostnader.
 

n1tro

Panerai
Får man ens in den i fickan?

Jag provade att klippa en kartongbit innan jag köpte note 2 (som är lika stor) och ja, den fick plats i alla mina jeans utan att det stack ut. och jag saknar min note 2 otroligt mycket, men fick en s4 i abb förlängningen som jag behöll istället. dumt. grym batteritid på noten, och man njuter av skärmstorleken. jag kommer sälja min s4 inom kort och köpa en note 3 utan tvekan. har aldrig varit så nöjd.
 

A.Gold

Omega
Jag kör en femma som jag är sjukt nöjd med!

För mig handlar det om vilket gränssnitt man tycker mest om, för mig är en iphone mest användarvänlig. Vidare tycker jag inte att man ska kolla på hårdvaran i för stor utsträckning, min iphone fungerar felfritt, även med de tyngre apparna. Att kunna ändra utseende på menyerna/apparna är inget som jag saknar, tycker att helheten av ios7 är riktigt snyggt nu när man har vant sig. Så länge jag kan byta bakgrund är jag nöjd.

Som det har nämnts tidigare så släpps ju alla appar först till iphone och det är ju via apparna som man bygger sin telefon.

Tycker även att du ska kika på telenors abonnemang där man kan switcha mellan andra under bindningstiden, verkar riktigt praktiskt! Vet inte om det finns någon hake dock.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Fördelen är att man kan använda tredjeparts program som inte behöver godkännas av Apple först, som tex utorrent osv. Så att allt skulle komma till Apple först kan jag inte hålla med om. (nu är utorrent kanske ett dåligt exempel, det kanske finns till Apple?)
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Fick en gång rådet av it-kunnig systerson Android om du vill fixa o dona själv. Apple om du vill ha allt färdigt i luren.
Själv är jag bunden till 4s sedan jag köpt Schneider Kreuztnachs iProlens tele o vidvinkel. Det finns även fisheye om man så vill

Du måste ändå roota en android lur ifall du skall fixa och dona precis som man vill. I apples fall får du jailbreaka luren för att kunna fixa å dona.

Så ibland biter dom sig i foten som säger att allt är så öppet å fritt i android. Utan rootning eller jailbreak är båda telefonerna väldigt begränsade.

Det är först när man trollar lite man kan utnyttja mobilerna fullt ut…
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Som vanligt handlar det inte enbart om hårdvara.
HTC och Samsung är kraftpaket ...ändå utnyttjas det dåligt av Android.

Alla ni som påstår att man är låst i iOS, vad är det som är så fritt i Android?

För mig kommer det ner till appar, och designen på dessa.
ALLTING kommer först till iOS, ibland till Android ... men då ser de ut som skit, för det finns ingen satt standard på upplösning osv.

I övrigt:
duty_calls.png

Instämmer helt…
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Du måste ändå roota en android lur ifall du skall fixa och dona precis som man vill. I apples fall får du jailbreaka luren för att kunna fixa å dona.

Så ibland biter dom sig i foten som säger att allt är så öppet å fritt i android. Utan rootning eller jailbreak är båda telefonerna väldigt begränsade.

Det är först när man trollar lite man kan utnyttja mobilerna fullt ut…

Inte för att ändra launcher och köra tredjeparts program. Då är Android väldigt öppen.
 
Ja det är ju dumt att sticka ut hakan i Sverige. Så gör som alla andra. Storstadshipster? iPhone. Bonde på vischan? Andriod. Stämmer alternativ nr 2 in bäst finns det ju dock en hel uppsjö att välja på.

Själv är jag mest nyfiken på varför iPhone är ledande i storstäder och Andriod överallt annars.
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Mitt abb hos Tre går ut i dagarna och jag funderar på vad jag ska göra härnäst. Binda upp mig i 24 månader till eller något annat? Hur gör ni?

Jag betalar 499:- i månaden nu och ringer, surfar och messar fritt. Tror att totalsumman inkl. mobil landade på cirka 12 000:- för 24 månader.

Har iPhone 4S 64Gb nu och funderar på 5S 64Gb. Vad säger ni androidare om era lurar?

Förläng 24 månader, lås upp och
Beckna den gamma luren, köp sprit för degen, ring och kräv trogen kundrabatt och hämta 5S...
 

Bolio

Panerai
Min arbets givare har försökt tvinga på mig en iPhone i tre år men jag vägrar ta emot en smart phone, min dröm arbets mobil är en som ej tar emot sms,mms eller annan data trafik. Utöver det stängd för inkommande samtal och endast funkar att ringa ut på då kanske man får en ledig stund när man lämnat jobbet;) .
 

TKVF

Panerai
Mitt abb hos Tre går ut i dagarna och jag funderar på vad jag ska göra härnäst. Binda upp mig i 24 månader till eller något annat? Hur gör ni?

Jag betalar 499:- i månaden nu och ringer, surfar och messar fritt. Tror att totalsumman inkl. mobil landade på cirka 12 000:- för 24 månader.

Har iPhone 4S 64Gb nu och funderar på 5S 64Gb. Vad säger ni androidare om era lurar?

Oj. Den ständiga frågan (kriget) om vilken mobil som är bäst. I dagsläget slår Sony Xperia Z1 alla mobiler på marknaden om man inte söker en special funktion.
Vad skall du exakt ha mobilen till?
 

Hardy

Thug
orkar inte läsa hela tråden.

jag är galet nöjd med samsung s4a! helt ny värld.
gick från iphone 4

kameran är grym vilket är bra för wristshots
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Mm... För tredjepartsprogram, d.v.s. inte kollade, vill man ju hemskt gärna köra på sin telefon. ;)
Bara grejen med att det finns antivirus-appar till Android säger allt.

Haha, ja det är klart. Huvudsaken det fungerar, man vill ju inte ha något extra eller avancerat. Det är väl så vi klocknördar fungerar. ;-)
 
D

Deleted member 1265

Guest
Sitt uppe i 4h till o beställ 5s!?
Tror själv jag kommer somna, men beställer tidigt imorgon istället!
 

Henrik A

Omega
Mycket fokus på hårdvaran här.
Android = Google
Googles hela affärsmodell bygger på beteendeanpassad annonsering som står för 95% av intäkterna (resterande 5% kommer från Motorla mobile). Jag är långt ifrån typen som går omkring med foliehatt men Googles integritetspolicy har jag inte mycket förtroende för och att ha Googles operativsystem i apparaten som hanterar all kommunikation såväl privat som i jobbet känns inte ok.

Därmed inte sagt att Apple är ett mysföretag som jag litar på till 100%, men i all fall mer än Google när det gäller integritetsfrågor.
 

Kson

Patek
2-Faktor
Min arbets givare har försökt tvinga på mig en iPhone i tre år men jag vägrar ta emot en smart phone, min dröm arbets mobil är en som ej tar emot sms,mms eller annan data trafik. Utöver det stängd för inkommande samtal och endast funkar att ringa ut på då kanske man får en ledig stund när man lämnat jobbet;) .

Ha ha ;)
 
Topp