Sicken poesi!Snuns och mus är mitt förtjus
Kaffe och pitt gumman mins...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sicken poesi!Snuns och mus är mitt förtjus
Kaffe och pitt gumman mins...
Det var en jäkligt bra idé för att piska sig själv att sluta. Köpa en klocka man verkligen inte vill göra sig av med och använda den som motvikt till att falla tillbaka i nikotinberoende. Har själv snusat i dryga 20 år och slutat 2 ggr. Första gången höll jag upp typ 1 år (och gick upp 10 kg) och andra gången bara några månader. Har på senare tid börjat fundera på att sluta igen, och där är definitivt klockintresset en bidragande faktor. Ska suga lite på karamellen över helgen och se om jag är modig nog att köra på. Isf blir det nytt klockköp nästa veckaNär jag slutade snusa för 1,5-2 år sedan köpte jag en klocka för 10k som jag var tvungen att sälja om jag skulle börja snusa igen. Jag la uppskattningsvis 10k på snus om året och eftersom jag hållit uppe i knappt 2 år är min klockbudget nu 30k. Samma förutsättningar som tidigare dvs. börjar jag snusa måste allt säljas.
Detta har faktiskt funkat bra för min del o varit en extra trigger.
Har med slutat snusa och har sparat 100kr per dag i snart ett år
Sweet - det blir ju en bättre beggad sport-rolle
Började drömma om en Rolex när jag köpte min Omega PO haha
Varför är den boken så bra? Kan du förklara.?Diskussion i Simpsons-familjen om hur de kunde spara mer pengar (fritt som jag kommer i håg det):
Bart: I´ll start smooking and then give it up!
Homer [ödmjukt]: Giving up smooking is the hardest thing, here have 10 dollars...!
För övrigt har jag just börjat snusa. 20 spänn för en Smålands Portion känns hanterbart.
Annars är det ju ett utmärkt sätt att spara pengar, om inte annat, att sluta röka. Enkelt är det också.
Faktiskt! Man köper boken som är skriven av Allan Carr och läser den. Färdigt!
Nikotnet i snuset påverkar ju som bekant insulin och blodsockernivån. Om man slutar blir man hungrigare, matkontoto ökar och man riskerara att gå upp några kilo i vikt. I vissa undersökningar motverkar nikotin också några demenssjukdomar. Som grädde på moset är det också förfärligt gott
Fast jag tycker portion räcker längre. En dosa kramsnus (som är det godaste snuset) drar jag i mig utan problem på en dag. En dosa portionssnus för min del räcker lätt i två dagar.
Inne på andra dagen nu utan snus, går bra än så länge. Konto är öppnat och ställt in så det skall föras över snuspengar varje månad. Sitter o funderar på vad man skall köpa och försöker bestämma hur jag skall göra. Skall man vara ståndaktig och vänta ett år och då köpa något eller skall man redan nu bestämma att detta går bra och därför direkt köpa sig en sluta snusa klocka?
Kör hårt! Har varit ifrån snuset i 2veckor och det funkar bra! Räcker att titta ner på handleden på min nyinköpta för att hålla sig borta! Vi verkar vara många här som slutat eller håller på att sluta! Vad kan vi göra för att peppa varandra? Sluta snusa tråden?Inne på andra dagen nu utan snus, går bra än så länge. Konto är öppnat och ställt in så det skall föras över snuspengar varje månad. Sitter o funderar på vad man skall köpa och försöker bestämma hur jag skall göra. Skall man vara ståndaktig och vänta ett år och då köpa något eller skall man redan nu bestämma att detta går bra och därför direkt köpa sig en sluta snusa klocka?
Började äta som sagt mer och mer men då fick jag börja träna hådare och hådare för att inte bli fet! Va jobbigt i början men nu älskar jag att springa 4-5 mil i veckan : ) Men jag saknar snuset