Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Allt man vill ha skattas hårt Får överväga att odla egen tobak o bränna MoonshineRegeringen höjer skatten på snus med 20% Detta betyder att en dosa lös general kommer att lossna på 60 spänn. Sprätter man då en dosa om dagen (vilket jag gjorde förr). Så landar man på 21900kr. Det lustiga i kråksången är att denna skönhet ligger på 22400...
Surt att man inte kan sluta snusa en gång till.
Allt man vill ha skattas hårt Får överväga att odla egen tobak o bränna Moonshine
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18679404.abDen dyre Herr Borg har helt tappat markontakten. Menar att snusning "är ett allvarligt samhällsproblem". Men inte rökning då tydligen. Vilka rådgivare har han?
Regeringen höjer skatten på snus med 20% Detta betyder att en dosa lös general kommer att lossna på 60 spänn. Sprätter man då en dosa om dagen (vilket jag gjorde förr). Så landar man på 21900kr. Det lustiga i kråksången är att denna skönhet ligger på 22400...
Surt att man inte kan sluta snusa en gång till.
Kanske bäst att lägga av då..
Du kan ju inte lägga av nu, Borg räknar med dig för att finansiera sitt valfläsk!
Snart blir det fan business att smuggla snus från Norge.
Då får jag helt enkelt fortsätta då skööönt.
Man skulle gärna ta emot tips på recept PM till Bluesman.
Klagar och klagar.. Skulle aldrig falla mig in att göra eget snus då jag inte snusar lös!!Klaga inte på priset. Gör eget snus! Ca. 7 kr/dosa och smakar bättre än köpesnus. De klasiska snussorterna är inte som förr. Värsta exemplet är Grovsnus, löst. Smakar unket och har inte den grova konsistensen.
Om man kan spara 40kr på att göra eget snus, som dessutom är godare, borde alla snusare fundera på att göra det
Man gör en stor mängd lössnus som räcker flera veckor/månader framöver. Därmed slipper man köa för att köpa sin dosa och sparar därmed tid.Tid är pengar.
Knappa 50 dosor på 3 månader? Jag skulle ha dragit 100vid det här laget om jag inte slutat. Du är ju knappt beroendeKör en koll sedan 1/1 2014 sparat dosorna !
Klagar och klagar.. Skulle aldrig falla mig in att göra eget snus då jag inte snusar lös!!
Jaha... nytt år och allt det här. Kan i ett svagt ögonblick på nyårsaftons kväll (läs onyktert) ha lovat frugan att sluta snusa i år. Kanske lika bra å andra sidan.
Nu är det dag 6 utan snus och 300 kronor in på klockkontot. Går förvånansvärt bra än så länge faktiskt. Snusat i 20 år så jag vill inte ens tänka på hur mycket pengar den lasten kostat. Primärt togs beslutet att sluta inte för pengarnas skull utan för att det är sjukt tröttsamt att vara slav under ett beroende.
Hur har det gått för er andra Beastie m.fl ?
Jag har hållt mig, har inte snusat sedan 14 juni så jag har ju sparat drygt 26000kr. Tyvärr har jag handlat klockor för mer än det sedan dess vidare har jag börjat dricka mer/ dyrare rödvin så jag har nog gått minus
Mycket bra sagt, HolmqvistSnusar en dosa på 3 dagar nu och känner inte att det påverkar min ekonomi, så detta året fortsätter jag unna mig en god pris!