Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du använder den inte va?Är inne på min andra Z3C, bästa smarttelefon jag haft. Batteritiden är överlägsen.
Du använder den inte va?
Z3+ håller inte en hel dag. Inget videotittande, ingen musiklyssning men ett och annat besök på KSKlarar mig lätt två dagar. Musiklyssnade, surfande 3-4 timmar dagen. 1-2h samtal om dagen.
Jag har jobbat på Samsung, låt mig få sammanfatta deras telefoner:
Plastiga
Fult gränssnitt
Fullproppad med deras egna appar som ingen använder. Sist var det väl S5, där deras OS och appar tog upp 8GB av det totala minnet som var på 16GB.
Väldigt måna om att kopiera designen från andra kända tillverkare. Det läcktes ju till och med ut dokument från Korea kontoret om att det var ok.
Avdelningen som har hand om den svenska mjukvarutestningen består av 5 personer, alla runt 45+, som inte har någon större koll på appar och sociala medier.
Woho.
Sonys telefoner då?
Gedigna, men buggig mjukvara. Min Z3 ligger mest på kontoret och samlar damm. Privat rockar jag iPhone 6+
Fast så gör alla tillverkare. De flesta telefoner skickas ju till Anovo, som typ har monopol på reparationer. En tekniker har som mål att "reparera" en telefon på 18 minuter, alltså 3 telefoner i timmen.Det förklarar det mesta om Samsung.
Har inte alls varit roligt att lämna in telefonen på lagning då enda åtgärden de gjort är att uppdatera den... Sen så slutar den fungera efter någon dag igen...
Det enda som min z3 slår min s4 på är att den är typ vattentät. Annars vsr fan min s4 fantastisk på ALLT. Imorron kommer jag kasta in nin z3 på service igen (keff kamera). Är den fortfarande kaj när den kommer tillbakq tänker jag elda upp den och köpa något annat..Jag har jobbat på Samsung, låt mig få sammanfatta deras telefoner:
Plastiga
Fult gränssnitt
Fullproppad med deras egna appar som ingen använder. Sist var det väl S5, där deras OS och appar tog upp 8GB av det totala minnet som var på 16GB.
Väldigt måna om att kopiera designen från andra kända tillverkare. Det läcktes ju till och med ut dokument från Korea kontoret om att det var ok.
Avdelningen som har hand om den svenska mjukvarutestningen består av 5 personer, alla runt 45+, som inte har någon större koll på appar och sociala medier.
Woho.
Sonys telefoner då?
Gedigna, men buggig mjukvara. Min Z3 ligger mest på kontoret och samlar damm. Privat rockar jag iPhone 6+
Det enda som min z3 slår min s4 på är att den är typ vattentät. Annars vsr fan min s4 fantastisk på ALLT. Imorron kommer jag kasta in nin z3 på service igen (keff kamera). Är den fortfarande kaj när den kommer tillbakq tänker jag elda upp den och köpa något annat..
På allt? Hm, byggkvalitén lär ju vara bättre på Sonyn?
Jag håller i en S4 just nu, knarrar lite när man tar på den, hehe...
Det kan stämma. Plast är ju rätt slitstarktJag hade min s4 i över två år. Den låg i min ficka genom bad, gaskammare, explosioner, skademoment, grisfyspass, hlr på lodare, fylleslagsmål, tappa i regnpölar, "råka "kasta den i väggen, flertalet tapp och fan och hans moster. Jah var tvubgen att byta skärmen en gång. Allt skydd jag hade på den var ett skärmskydd av tveksam karaktär och en plastpåse runt skiten på jobbet.
Min z3 må kännas mer gedigen, men den har nästan spenderat med tid på rep än i min ficka. Och då har dne inte ens gjort hälften av alla upptåg jag gjorde med s4an... Kvalitén må kännas bättre på z3, men min upplevelse är att s4 håller bättre.
Ni som spöar era lurar rätt hårt kan jag rekommendera S6 Active till.
Vill man ha något mindre och billigare så kan kanske Samsung Xcover 3 vara något?
Bäst? Jag kör Love Mei. Aluminum och centimetertjockt gummi med aluminium. Dubbla gorillaglas. Skruvas ihop med sex stycken torx. Tål att tappas från 20 meters höjd. Fast så snyggt är det ju inte...TPU är överlägset det bästa skalet, försök hitta ett snyggare, finns en del fula. Har tappat i betongtrappa från 1,5m höjd med mera och inte en skråma på samsungen. Första dagarna medan jag väntade på skalet dock så tappade jag den från 0,5m och spräckte givetvis glaset.
Min z3 compact har vart inne nu fyra gånger. Nu hoppas jag fan den funkar. Annwra jävlar ska jag lägga den på vallen och skjuta ksp tills den dööööööör!Själv sitter jag på en full stor Z3 som jag verkligen vill älska.
Gillar utseendet och innehållet är jag väldigt nöjd med!
MEN på 6 månader har den varit inne på verkstaden 3 ggr!!?
Först va den "vattentålig" (my as!)
sen slutade mikrofonen att fungera
och nu senaste va det vajsing med 3,5 mm uttaget.
Jag vill verkligen tycka om denna telefon, men det gör det inte lätt för mig
Nu väcker jag (min egna) gamla tråd. Men då jag numer jobbar med bland annat telefoner kan jag säga att det är allt annat än ovanligt att sonys jävla astelefoner glappar när de kommer tillbaka från service..Eftersom min telefon var så sliten efter glasbytet var det en liten liten glipa, så jag lackade ur när jag inte kunde ta vettiga klockbilder. Droppen rann över när @jabla sa att det var min sämsta klockbild någonsin, med allt rätt! Så då bände jag upp bakglaset en aning, in med en lite tygbit och putsa putsa, sedan var det okej. Därefter tejpade jag telefonen med tejprullen som stog på kontoret. KSer ut som skit men bilderna är bättre.
... och jag har "uppgraderat" till Z5 compact sedan några månader tillbaks, är fortfarande lika nöjd och jobbtelefonen (Z1) blir fortsatt misshandlad och fungerar alldeldes utmärkt