Eftersom att de flesta på detta eminenta forum har den goda smaken att bära vissa kvalitetsur *host-rolex*, så förutsätter jag att ni även har stor koll på fina skjortor av hög kvalitet. :lol:
Idag har jag använt en del skjortor från Dahlin (klanka inte ned på min smak nu tack, detta har hängt med länge nu). Vissa av dem har fungerat bra, andra mindre bra. Det saknas tydlig märkning på vilken skjorta som tillhör vilken serie och vilken materialkvalitet den innehar. Detta gör det jättesvårt att köpa en skjorta med liknanade kvalitet från samma tillverkare. Ena skjortan håller utan problem tio tvättar med bibehållna färger och passform. Andra blir totalt förstörda efter första tvätten, och det finns inget som avslöjar att den ena skjortan fungerar och den andra inte fungerar. Jag följer naturligtvis tvättråden till punkt och pricka.
Anledningen till varför jag trivts i Dahlins skjortor är för att passformen har varit slim, men inte jätteslim. Samt att kragen varit snygg och materialet i vissa fall varit väldigt tunt och svalt.
Nu söker jag alltså tips på fler snygga skjortor.
~75% av mina skjortor bär jag utanpå jeansen (jag är inte 30 ännu), varpå jag gärna söker lite kortare skjortor. Men jag är intresserad av andra också.
Det jag värderar högst är skjortans komfort, alltså hur sval den är. Den ska vara mjuk och följdsam.
Jag välkomnar skjortor av högre kvalitet och jag känner att 2500:- är min smärtgräns för vad en fin skjorta kan få kosta.
Tips mottages med glödje,