Ejnork
Basic
Tycker du att skjorta är halvdan för att manschetten är för tight/lös?
Nja. Menade mer generellt när det kommer till mina skjortor.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tycker du att skjorta är halvdan för att manschetten är för tight/lös?
Att dom fortfarande inte har lärt sig skillnaden mellan skräddarsytt och måttsytt. Det dom gör är måttsydda skjorta dvs. måtten tas en gång. Skräddarsytt kräver att måtten tas ytterligare en gång för få skjortan perfekt.Jag shoppar uteslutande skjortor på taylorstore där jag kan välja kvalité på tyget själv, få mina initialer inbroderade och dessutom skräddarsytt.
Jo sant! Men dock betydligt bättre än att köpa från hyllan!Att dom fortfarande inte har lärt sig skillnaden mellan skräddarsytt och måttsytt. Det dom gör är måttsydda skjorta dvs. måtten tas en gång. Skräddarsytt kräver att måtten tas ytterligare en gång för få skjortan perfekt.
Absolut, kan tänka mig att passformen blir väldigt bra på skjortorna efter att man har köpt ett par tre styckena!Jo sant! Men dock betydligt bättre än att köpa från hyllan!
Jag var inte nöjd med min första jag köpte, de uppdaterade måtten och skickade en ny. Den som var fel fick jag också behålla. Bra service enl mig!Absolut, kan tänka mig att passformen blir väldigt bra på skjortorna efter att man har köpt ett par tre styckena!
Jag tror aldrig jag har varit med om att skjortor krympt efter en tvätt någonsin för mig. Byxor och tröjor är dock en helt annan historia...Snart ska jag sluta jiddra i den här tråden.
Ni som har Barba skjortor. Krymper dem? Mycket? Lite?
Min uppfattning generellt är att skjortor inte krymper speciellt mycket men Barba strl 16 är perfekt på mig idag, vill inte köpa på mig och riska att de krymper i halsen efter en tvätt.
För mig har TM skjortorna varit bäst, det är något med Tyrwhitt som gör att de inte riktigt passar. Har dock en bra Oxford från dem. Skulle säga att båda är något vidare än Stenströms slim.Funderar på att beställa lite nya skjortor och har kollat på både TM levin och Tyrwhitt. Jag såg att båda två passande nog har lite rea för tillfället.
Från vem är att föredra?
Vet någon hur deras storlekar för slim-fit är jämfört med ex Stenströms skjortor?
Jag har 41/16 på mina Stenströms slim-fit skjortor som sitter bra.
Funderar på att beställa lite nya skjortor och har kollat på både TM levin och Tyrwhitt. Jag såg att båda två passande nog har lite rea för tillfället.
Från vem är att föredra?
Vet någon hur deras storlekar för slim-fit är jämfört med ex Stenströms skjortor?
Jag har 41/16 på mina Stenströms slim-fit skjortor som sitter bra.
Hyfsat ny i skjortans värld. Köpt Oscar, Kravatt, Tiger, Stenström osv. Nu kommer jag hänga på en polare som beställer skjortor. Det ska tas mått av skräddare.
Tyg från Albini
Piumino 100/120
Futura 70
Vad att tänka på? Jag förmodar att man får välja på olika kragar, manschetter etc. Vad är vettiga priser? Sökt på nätet och får upp €120 och uppåt på Piumino. Vad kan jag förvänta mig som aldrig handlat skräddarsytt. Några saker som jag absolut måste tänka på?
Går i kostym 5/7dagar.