• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Vad sportar ni för smycken?

Jag sportar smycken med mina klockor

  • JA

    Röster: 33 14.4%
  • NEJ

    Röster: 90 39.3%
  • ETT ARMBAND

    Röster: 67 29.3%
  • ETT HALSBAND

    Röster: 43 18.8%
  • RING/RINGAR

    Röster: 63 27.5%
  • TRÅKIG FRÅGA LARS.....

    Röster: 10 4.4%

  • Totala väljare
    229

Sgt Hal

Omega
image.jpg


På tal om Less is more tidigare. Denna har jag har jag alltid på mig för att påminna om just vikten av detta. Myntades av Ludwig Mies Van der Rohe, arkitekt och en av rektorerna för Bauhaus. Min variant i silver gjort av en kompis, typsnittet är också det typiskt för Bauhaus, Herbert Bayers Universal font.
 

LarsG

Ty internationalen åt alla lyckan bär!
Kul att det blev lite svar i tråden. Kul att se vad ni har.:)
Skulle kanske varit tydligare med bilderna. Jag har alltså klockan på vänster arm och armbandet på höger.

Förr hade jag inga smycken alls men jag gillar att sticka ut. Även om det inte ser bra ut.
När folk vänder sig om på gatan men undrande blick, då är jag nöjd.

Som när jag har slips och T-shirt på biblioteksgatan...

Men sån är Lars...



;)
 
Beror på klockan och resten av kläderna samt humöret.

Ibland bara klocka, ibland läggs en eller två ringar till, kanske ett armband på andra armen eller ett vid klockan. Gillar att göra egna saker, hemmapulade "panduroarmband" och en egensvarvad/fräst ring används ganska ofta.
 

Onelund

Rolex
Jag gillar att du står för vad du gillar LarsG

Personligen är jag snarare nöjd om jag inte sticker ut, håller mig till mina eccodojjor & några PAMs
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Kör ett paracord armband mest, man vet aldrig om det blir en zombie-apocalypse och man får användning för det.. :D
Kör på ditt egna race LarsG, det är respekt.
 

hedbrg

Panerai
image.jpg


På tal om Less is more tidigare. Denna har jag har jag alltid på mig för att påminna om just vikten av detta. Myntades av Ludwig Mies Van der Rohe, arkitekt och en av rektorerna för Bauhaus. Min variant i silver gjort av en kompis, typsnittet är också det typiskt för Bauhaus, Herbert Bayers Universal font.

Lite ironiskt dock att lägga till något för att säga att mindre är mer ;)
 

hedbrg

Panerai
KS:)

Till vardags kör jag ofta min minsta klocka med största ringen.
Ångrar nästan ring köpet, valde ut den på Kaplans med omsorg.
Betalade alldeles för mycket, men 4 carat diamanter är alltid 4 carat...

Första tjejen frågar när jag kommer hem är om det är äkta stenar:facepalm::bored:
Många tycker att den är ful och skrytig, men det passar min personlighet.
Sen om jag har bra smak eller inte kan diskuteras...
:woot:
20140716_124149.jpg

ds.jpg


:):)


Sorry, men 4 carat är inte alltid 4 carat, särskilt inte när det är väldigt många stenar = smågrus. Hade det varit en eller ett par stor stenar så visst, men inte ens där är 4 carat alltid 4 carat, enorm skillnad från sten till sten.
 

hannes

Omega
På vänsterarm har jag förutom klocka ett "Fuck cancer" armband, både snyggt och stöder en bra sak, köp ett!

På högerarm har jag ett armband som indikerar att jag är diabetiker, det KAN vara en livsräddare ifall jag skulle råka däcka ihop nånstans!

gy2eja6e.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk
 

meo_swe

Audemars
Då och då bär jag ett sånt där coolt paracordarmband som alla möpar har. Men i normala fall kör jag bara min kompaniring.
 

reservedemarche

Breitling
Klocka och några gånger per år signetring. När tillfället kräver så blir det manschettknappar och slipsnål - inget bling i övrigt. Jag är inte för tatueringar, piercing, eller rikligt med smycken - möjligt att jag är ärkekonservativ :confused:
 

R0B

Panerai
Bra tråd! Jag gillar snygga smycken, även om jag mestadels bara bär klocka.

Kör lite armband ibland. Oftast på motsatt arm från klockan, men har jag något som passar så funkar det även att bära med klockan.

Köpte precis en ring också. Har gått och funderat under flera år men inte riktigt hittat någon som kännts "rätt". Men nu sprang jag äntligen på en. Sjukt nöjd! :)
image.jpg
 

carlanton

Audemars
Smycken i allmänhet och ringar i synnerhet kan vara hur grymt som helst. Minimikravet är att de antingen är orimligt svåra att få tag på (ex. Goro's):

image.jpg


...eller bara orimligt dyra och relativt svåra att få tag på (ex. Chrome Hearts):

image.jpg


Dock gillade jag Fabian s västafrikanska bangle!
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Vigselring och klocka.

Vill jag folk skall vända sig om på stan hänger jag en gummistövel i trädgårdsslang runt halsen.

Smyckena här hemma bär de som föddes kvinnor ;)
 

Mauritz

Rolex
Har fortfarande inte bestämt mig, har varit inne på en DD länge men var så jävla besviken
på min Breitling jag hade innan, men det är ju två helt olika klockor...
Har ungefär 65-70k att röra mig med, så vill inte köpa något jag ångrar.
Har bara råd med en 70k klocka...:cigar:

;)
Strösslad Bratte....
3363718641.jpg
 

ante_77

Cartier
2-Faktor
Kör naket....nästan. Har en PT ring från Cartier. Mer än så behöver jag inte utsmycka mig med då jag är en sjuhelsikes juvel själv.
 
Topp