• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

OT: Vad sportar ni för smycken?

Jag sportar smycken med mina klockor

• JA

Röster: 33 14.4%
  • NEJ

Röster: 90 39.3%
  • ETT ARMBAND

Röster: 67 29.3%
  • ETT HALSBAND

Röster: 43 18.8%
  • RING/RINGAR

Röster: 63 27.5%
  • TRÅKIG FRÅGA LARS.....

Röster: 10 4.4%

• Totala väljare
    229
En liten skalle av Andre Lasson köpt på hans galleri i Amsterdam -90.
image.jpg

Kul Lars. Det kanske bor en liten Peter Siepen i dig. ;) Jag använder ytterst sällan smycken utöver ring och armbandsur. Trots att jag är tjej så har jag aldrig tyckt om att pynta mig. :)

kör nästan alltid bara klocka

ibland några armband grabbarna gjort på dagis
vid kostymtillfällen matchar jag dressguldarn med morfars gamla FN-ring

cheers
christian

Härligt Lasseman, gillar verkligen folk som vågar vara sig själv, respekt! Hade jag fått denna fråga för 17-20 år sedan hade då fått ett annat svar av mig än vad du får nu idag. På den tiden så bar jag flertalet armband av olika slag, läder, metal osv, ett gäng ringar hade jag också, flesta i silver men även en fett lordring! Nu för tiden bär jag något armband någon gång ibland, men det blir inte allt för ofta. Dock så har jag halssmycke iaf. Fortsätt att köra ditt race LarsG och kör det du gillar för det kommer du långt på.

Jobbar ju i branschen så en del blir det ju. Dock inga dyra smycken längre, har provat att ha grova guldlänkar, men är för orolig då jag har det bland folk.

Har nu klocka (olika), vigselring i platina med is då jag inte grovjobbar, då blir det titan/roseguldsring, diverse armband (oftast Trollbeads i läder) och halskedja av något slag. Sommarklädsel=grov silverlänk eller långt ByBillgrenhalsband, mer formell men utan slips=halvtunn silverlänk och ett smycke som frun gjort med mina barns namn.

Skulle kunna tänka mig ett schysst armband men är rädd att vissa skulle repa klockan. Vissa ringar kan vara nice. Dock inte som komplement till klockan.

Kul att du kör med ringar och armband Lars. Blir glad när någon vågar sticka ut och gör som de vill. Det enda jag tycker du ska undvika är att ha armband bredvid klockan, det är fult! Du har ju en arm till för det.
Själv kör jag bara klocka och ring. Trivs inte i mer än så.

Bara klocka. Har förvisso ett av dessa armband med ankare som säljs av någon snubbe på instagram, men det bär jag nästan bara när jag drar på mig badbrallor.

Less is more i nästan alla fall.

Endast klocka på armen men har lite grejer i öronen. Två små svarta plattor och tre svarta metallkulor som inhandlades i Seoul då det var väldigt vanligt där.

Mer pryttlar än klocka förutom någon sorts vigselkör blir smaklöst i min stilvärld. Som för övrigt kan variera med tiden. :)

Dessa armband tycker jag ser töntiga ut.

/gustav

Tillbaka
Topp