• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Vilken är din drömbil?

XMJan

Cartier
xj6 kips castle.jpg
Helt klart en Jaguar XJ6 !
XJC ligger närmare min dröm...
xjc.jpg

Finns en på Blocket - som du själv får sätta ihop till priset av en sämre Omega....
/J
 

Marcilus

Cartier
2-Faktor
Det finns finne som byggt en ganska tuff XJC med lite modernare grejer under huven, bland annat jaguars senare 6.0 V12 och fyrstegsautomat istället föroriginalmotorn på 5.3 liter.

Grillen är väl inte riktigt i min smak men i övrigt är den som sagt ganska tuff;

http://jaguar.fiboy.com/images/Jauguars_30_years_apart.jpg

För att vara en faktiskt ganska gammal bil. så tycker jag grillen funkar alldeles utmärkt!

men kollar man på dagens jaggor så är ju grillen något bättre idag ...
 

Trulli

Cartier
Porsche Carrera GT, så fantastiskt brutal.

porsche-carrera-gt-car-20150330164031-55197c7f04bfa.jpg

Jag gillar generellt inte Porsche förutom Carrera GT. För ungefär 4-5 år sedan hade jag sålt dåvarande sportbil och började snegla på GT:n. Fanns två till salu i Sverige och båda kostade strax under 3. Jag funderade en hel del men tyckte då att det var lite väl saftigt pris, så det vart en annan sportbil i stället. BIG mistake, idag finns ingen till salu i Sverige och i Europa kostar de runt 6 och upp. Ska man ha någon annan färg än silver får man hosta upp närmare 9.
 

Florre

Omega
2-Faktor
Lika brutal att köra som att titta på!
Dock är kopplingen oerhört speciell...
Ja det snackas ju mycket om hur speciell den är att köra, man kan alltså inte ge gas när man drar upp kopplingen? Vore en dröm att få åka/köra/äga en sådan någon gång. Men som @Edin nämnde, värdeökningen senaste åren har varit galen!
 

Edin

Panerai
Ja det snackas ju mycket om hur speciell den är att köra, man kan alltså inte ge gas när man drar upp kopplingen? Vore en dröm att få åka/köra/äga en sådan någon gång. Men som @Edin nämnde, värdeökningen senaste åren har varit galen!

Jag tror allt du kan möta med gas men det var big no no när jag fick prova för att betala en ny koppling hade jag nog knappast råd med. Dock var det @Ingo som nämnde värdeökningen. Jag är bara en "simpel" fattig student som skruttar runt i en Stanced out CLK..
 
Senast ändrad:

JohnDoe

Rolex
Har varit sugen länge på en Hummer H1. En toolig bil som tål tätortstrafiken. Man slipper väja för alla som envisas med att köra på mina marginaler. Tyvärr är H1 en gammal kärra som saknar lite moderniteter. Ser därför Oshkosh JLTV som en värdig efterföljare. Kan nog bli svårt att få hem den "fullutrustad" så det får nog bli modellen utan "utsiktstorn".
image.png


image.png
 

romanov

Cartier
Har varit sugen länge på en Hummer H1. En toolig bil som tål tätortstrafiken. Man slipper väja för alla som envisas med att köra på mina marginaler. Tyvärr är H1 en gammal kärra som saknar lite moderniteter. Ser därför Oshkosh JLTV som en värdig efterföljare. Kan nog bli svårt att få hem den "fullutrustad" så det får nog bli modellen utan "utsiktstorn".
image.png


image.png

Lämpar sig jävligt bra i stockholmstrafiken ;)
 
Har varit sugen länge på en Hummer H1. En toolig bil som tål tätortstrafiken. Man slipper väja för alla som envisas med att köra på mina marginaler. Tyvärr är H1 en gammal kärra som saknar lite moderniteter. Ser därför Oshkosh JLTV som en värdig efterföljare. Kan nog bli svårt att få hem den "fullutrustad" så det får nog bli modellen utan "utsiktstorn".
image.png


image.png
Takbox på den där sen är det ju perfekta sportlovspulkan!
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Finns många...
Gul 458 Speciale
Gul Dino 246
Vit 911 2,7RS
Röd 3,3 Turbo
918 Spyder
GT3RS 4.0
Kan verkligen inte välja... Känns som jag har glömt någon jag ofta brukar återkomma till dessutom.
Skulle jag ta något någorlunda realistiskt skulle det få bli en 991 GT3 kanske. 488GTB eller ännu vildare, 675LT, skulle också sitta fint som vardagsbil. :D Edit: Right... En E46 M3 CSL i fint skick är en av mina "realistiska" drömbilar det med!
 

ZtaFfaN

Panerai
2-Faktor
På 80-talet: (för er som minns) Vector W2. Den hade head up display, precis som i krigsaplanen ...ooaaooo.
Idag, en salig blandning: Ferrari F12, Koenigseggegegegg Regera, Lambo Miura, 918 Spyder, Aston 1-77, 488 Speciale ...gaaah orkar inte fler:confused:.
Realistisk sommarbil: Ferrari CaliforniaT
Realistisk vuxenbil: Bentley Continental GTC V8 S

Att drömma bilporr är underskattat.:happyhappy:
 
Topp