• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Vilken är din drömbil?

Skolläraren

Panerai
Zed skrev:
Det är en Golf på bilden men av din artikel kan man utläsa att Golfen visst heter Polo i Indien. :D

Golf, Polo.. jajaja! Då laddar jag väl upp en bild på min egen bil, som jag minsann VET är en Polo! :lol:

k7zt0.jpg
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Hade denna bild på väggen hemma :)
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1361303571.535129.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1361303571.535129.jpg
    13.3 KB · Visningar: 229

Skolläraren

Panerai
BluesmanV8 skrev:
Vi som hunnit ha Golf Mk1, innan dom rostade bort, vet att polon idag är större och mycket bättre men inte lika coola ;)

Det finns säkert en miljard coolare bilar än Den Mäktiga Polon, men den lilla skorven sköter allt den ska göra problemfritt! Den hade jag behållit hursomhelst, även om jag hade en Land Rover och Aston Martin. Man vill ju inte åka och handla med någon av de andra bilarna ifall man får en gammal SAAB-bildörr i sidan som förstör lacken.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Chuck skrev:
BMW M5 E39 2001:a (slippa angeleyes) Biarritzblau - underbar kärra

Utan angel eyes? Why? Hade en 525 e39 som jag just tyckte var fantastisk med dessa lysen......

Sen slår jag ett slag för M5T E34! :)
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Mer: Neurbürgring Edition. Typ 500hk och 0-100 på 2.9. Typ. Folk är underbara att höja sina älskade gamla M5or till nya höjder. Ngt jag aldrig skulle göra. :).
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
En redig pundarpassat hade inte suttit helt fel......
 

Bilagor

  • e84cj6.jpg
    e84cj6.jpg
    67 KB · Visningar: 203
  • Like
Reactions: SFS

Chuck

Patek
2-Faktor
Fryken skrev:
leben skrev:
Chuck skrev:
BMW M5 E39 2001:a (slippa angeleyes) Biarritzblau - underbar kärra

Utan angel eyes? Why? Hade en 525 e39 som jag just tyckte var fantastisk med dessa lysen......

Sen slår jag ett slag för M5T E34! :)

Nürburgring edition? :D

Förlåt, menar givetvis en 2000:a...

Angelyesen tyckte jag med var coolt när jag var under 30, blitt vuxen nu :lol:

Lite plexi vs saffir känsla över det, vintage!

Cheers Chuck
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Chuck skrev:
Fryken skrev:
leben skrev:
Chuck skrev:
BMW M5 E39 2001:a (slippa angeleyes) Biarritzblau - underbar kärra

Utan angel eyes? Why? Hade en 525 e39 som jag just tyckte var fantastisk med dessa lysen......

Sen slår jag ett slag för M5T E34! :)

Nürburgring edition? :D

Förlåt, menar givetvis en 2000:a...

Angelyesen tyckte jag med var coolt när jag var under 30, blitt vuxen nu :lol:

Lite plexi vs saffir känsla över det, vintage

Cheers Chuck

Jag tror jag också blivit vuxen när jag tog bort alla vita blinkers på min E34 och satte på gula original. La även hutlösa summor på renoverade original fälgar...:)
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Leben: Haha Det är då vi lärt oss uppskatta tradition :D

Vi kommer bli gubbar som ständigt ältar "det var bättre förr" :)
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Körde en M5 V8 -03 en massa förut. Tyckte bilen var rätt trött, trots småtrim som Ferrita helsystem med race kattar. Bänkad å mappad dessutom.
En komfortabel bil annars...

Porsche Carrera 4s med 60hk mindre känns klart värre.. Mer Race!

Tacka jag vet min GSXR1000, inte många bilar kan matcha hojen.
En 996 Carrera Turbo blev rätt hårt frånåkt i somras. Känns skönt! :-D
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Magnlar skrev:
Körde en M5 V8 -03 en massa förut. Tyckte bilen var rätt trött, trots småtrim som Ferrita helsystem med race kattar. Bänkad å mappad dessutom.
En komfortabel bil annars...

Porsche Carrera 4s med 60hk mindre känns klart värre.. Mer Race!

Tacka jag vet min GSXR1000, inte många bilar kan matcha hojen.
En 996 Carrera Turbo blev rätt hårt frånåkt i somras. Känns skönt! :-D

Lite haltande jämförelse dock, bmwn är en familjebil med pulver och porschen är en sportbil.
Dom är inte byggda för samma syfte.
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
CaptainOats skrev:
Magnlar skrev:
Körde en M5 V8 -03 en massa förut. Tyckte bilen var rätt trött, trots småtrim som Ferrita helsystem med race kattar. Bänkad å mappad dessutom.
En komfortabel bil annars...

Porsche Carrera 4s med 60hk mindre känns klart värre.. Mer Race!

Tacka jag vet min GSXR1000, inte många bilar kan matcha hojen.
En 996 Carrera Turbo blev rätt hårt frånåkt i somras. Känns skönt! :-D

Lite haltande jämförelse dock, bmwn är en familjebil med pulver och porschen är en sportbil.
Dom är inte byggda för samma syfte.

Ja det är två helt olika bilar, kan jag hålla helt med om. Men syftade inte på väghållningen, vridstyvhet i chassiet etc. Utan det är stor skillnad i motorn faktiskt. Trots så har Porschen mer effektförlust i drivlinan pga 4wd.

Det känns klart värre rakt fram med en Carrera 4s än M5an.

Säger inte att M5an är tokslö, visst fanns kraften där men förväntade mig lite mer. Blev inte imponerade med andra ord..
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Visst kan 4s kallas för en familjbil också. Finns plats för 4. Sen går det utmärkt att lasta på två kanoter på taket. Bagagerummet är lite liten men inte behöver man mkt kläder på somrar :)
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Magnlar skrev:
CaptainOats skrev:
Magnlar skrev:
Körde en M5 V8 -03 en massa förut. Tyckte bilen var rätt trött, trots småtrim som Ferrita helsystem med race kattar. Bänkad å mappad dessutom.
En komfortabel bil annars...

Porsche Carrera 4s med 60hk mindre känns klart värre.. Mer Race!

Tacka jag vet min GSXR1000, inte många bilar kan matcha hojen.
En 996 Carrera Turbo blev rätt hårt frånåkt i somras. Känns skönt! :-D

Lite haltande jämförelse dock, bmwn är en familjebil med pulver och porschen är en sportbil.
Dom är inte byggda för samma syfte.

Ja det är två helt olika bilar, kan jag hålla helt med om. Men syftade inte på väghållningen, vridstyvhet i chassiet etc. Utan det är stor skillnad i motorn faktiskt. Trots så har Porschen mer effektförlust i drivlinan pga 4wd.

Det känns klart värre rakt fram med en Carrera 4s än M5an.

Säger inte att M5an är tokslö, visst fanns kraften där men förväntade mig lite mer. Blev inte imponerade med andra ord..

Jo, men porschen väger 1500 kg och bmwn 1800 typ.
Porschen är även snabbare 0-100.

Men jag förstår, ibland är det inte som man tror.
 

mackan_108

Cartier
En riktig fet familje kombi har ju alltid stått högt upp på listan framför sportbilar.
(varför? jo det är ju roligare att komma i en ¨vanlig¨ bil och köra ifrån blek feta gubbar i tex Porsche eller Ferrari,
Så i sommras några dagar innan min födelsedag åkte jag till en bil handlare och bytte in min Range Rover sport och tog med mig hel en förtidig födelsedags present! En Mercedes C63 AMG
a-.jpg
a-2.jpg
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Som en Porsche (svansmotor) fast coolare. Om jag hade kunnat meka med bilar hade jag definitivt skaffat en.
2982_2007-02-02_09-49-07_37.jpg
 
  • Like
Reactions: SFS

cab

Audemars
2-Faktor
En riktig fet familje kombi har ju alltid stått högt upp på listan framför sportbilar.
(varför? jo det är ju roligare att komma i en ¨vanlig¨ bil och köra ifrån blek feta gubbar i tex Porsche eller Ferrari,
Så i sommras några dagar innan min födelsedag åkte jag till en bil handlare och bytte in min Range Rover sport och tog med mig hel en förtidig födelsedags present! En Mercedes C63 AMG
a-.jpg
a-2.jpg

Grymt fin bil!

Har dock aldrig förstått det där med alla som ska köra om en bara för man kör sportbil. Jag är varken gammal eller fet. Men när det kommer någon som tydligen känner behovet att de måste förbi, vilket typ händer varje gång man är ute och åker. Så släpper jag hellre av på gasen och kör som en gammal gubbe.

Man får väl hoppas de kände sig lyckliga en kort stund i deras gamla Volvo..
 
Topp