Camo00
Diamant
...
Falcon Bayerskt är ett mustigt öl med med god smak.
...och bakmaskinen blir Årets Julklapp...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
...
Falcon Bayerskt är ett mustigt öl med med god smak.
-Då ska du testa den senaste portern de släppt. Mycket godare. I den nya tar inte den sura rökigheten över så brutalt mycket.Jag älskar Innis & Gunn och framförallt så deras Irish Cask som släpps en gång om året.
En wife beater slinker ju alltid nerStella Artois.
Enda alkoholfria ölen som faktiskt smakar som riktig öl.Efter att ha djupdykt i starköl har jag sällat mig till Nanny state. Smakrik och alkoholfri!
Oj! Finns ju så mycket gott!
Blir alltid minst en Duvel, en St Peter´s Stout och en Innis&Gunn när jag är och handlar. Otroligt god öl!
Annars blir det oftast en hel del IPA, väldigt sällan det går fel. Likaså med de flesta Belgarna även om dom är lite speciella.
Och som törstsläckare så ser jag alltid till att ha ett gäng Norrlands Guld "Ljus" hemma, 33cl läcker flaska med skruvkork. Finns som folkisar också om man råkar gå torrt en söndagskväll![]()
Sorry...Fan, saknar ölet når sånt här dyker upp...
Peroni är trevlig!men en favorit är Peroni....
Oppigårds olika sorter brukar hamna i korgen. Sen är jag lokalpatriot så De flesta sorterna från Gotlands bryggeri gillar jag.
Jag brygger även själv och de som än så länge har blivit klara har varit över förväntan, så de måste få vara med på favoritlistan.
Oppigårds Amarillo är god, men jag tycker att den har lite för besk eftersmak.Oppigårds Amarillo går inte av för hackor.
Mohawk gjorde i somras en öl som hette Mohawk vs amarillo som (om den går att få tag på) rekommenderas starkt!
En red stripe sitter bättre än Norrlands.
Samma flaska, dock utan skruvkork men det problemet löser en snusdosa, tändare, bestick, bord och inte minst en hederlig öppnare.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Det har skiftat som fan. Först drack jag bara ale, sedan var det bara porter. Just nu är favoriterna Pistonhead plastic fantastic och Fullers ESB även Bedarö bitter fungerar fin fint. När jag är ute beror det lite på vad jag äter till. En burgare kombineras helst med en porter och därefter några olika ales. Bästa ölen alla kategorier är dock Järntorgets arbetarporter som enbart säljs på Bishops på Järntorget i GBG. Den är väl 8% tror jag, så det räcker med en.
-Då ska du testa den senaste portern de släppt. Mycket godare. I den nya tar inte den sura rökigheten över så brutalt mycket.
Väldigt sant iofs, bra mycket mindre kolhydrater i Red Stripe också nu om man skall tänka på "Beach 2013"![]()