• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Vilken är din favoritöl?

Icaras

Rolex
Hmm det här var svårt!
La Trappe Tripel och Aecht Schlenkerla Rauchbier
Dessa slår nog det mesta (hittills) :D


Oppigård Single Hop, Sierra Nevada Pale Ale, La Trappe Witte Trappist och Samuel Adams Boston Ale är perfekta till valfritt käk :)
 

PIC

Cartier
2-Faktor
Kul att fler gillar Oppigårds Amarillo, just nu min favorit. Men det varierar ju ibland.
 

jabla

Sarlacc
Min favoritöl just nu är Helsingborgs Pilsner, en mellanöl med härlig beska som går att beställa styckvis på ditt närmsta bolag.
http://helsingborgsbryggeri.se/
Nu är jag kanske lite partisk eftersom jag bor i Helsingborg och äger en liten liten andel av bryggeriet :)
Hur häftigt är inte det? jämfört med att äga en del i ett whiskeyfat :D

Pilsner_GMT.jpg
 

Knät

Cartier
Westvleteren XII är den bästa öl jag druckit, men favoritöl är omöjligt att säga det beror ju helt på tillfälle, tilltugg m.m.
Några favoriter har jag dock: Södvik Säsong, St. Eriks APA, Maredsous 10, Ängöls Diaboliska Dubbel t.ex.
 

maxmol

Panerai
Kan rekomendera Herslev Forårs Bryg starkt. Särskilt om man gillar amerikansk ale eller belgiskt trapist, och vem gör inte det.
 

Andreas777

Cartier
Min favorit sedan ett par år, som nu har kommit in på bolagets ordinarie sortiment är Dale's pale ale (nr 1502) från Oskar Blues. Samt uppkomlingen från Lagunitas, Dogtown Pale ale finns på några välsorterade bolag...
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Jag är en klenis, så jag dricker inte öl så ofta - och då jag gör det blir det blask så som Heiniken, Corona, Bud, Carlsberg, Miller och ibland Starapramen eller Brooklyn Lager
 

Hubbatix

Cartier
Lite beroende på tillfälle och sällskap förstås. Men kan ju lätt säga att 3,5:eek:r är guds gåva till hårt arbetande småbarnsfäder och i den kategorin är Chiswick Bitter helt överlägsen allt annat man hittar i Coops eller Icas ölavdelning.

Jag är ruskans svag för Wisby Weisse, den slår många kontinentala weissbier på fingrarna faktiskt! Guinness är aldrig fel, brukar bli ett par hinkar på St Andrews innan Stadionmatcherna.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Det har skiftat som fan. Först drack jag bara ale, sedan var det bara porter. Just nu är favoriterna Pistonhead plastic fantastic och Fullers ESB även Bedarö bitter fungerar fin fint. När jag är ute beror det lite på vad jag äter till. En burgare kombineras helst med en porter och därefter några olika ales. Bästa ölen alla kategorier är dock Järntorgets arbetarporter som enbart säljs på Bishops på Järntorget i GBG. Den är väl 8% tror jag, så det räcker med en. :)


-Då ska du testa den senaste portern de släppt. Mycket godare. I den nya tar inte den sura rökigheten över så brutalt mycket.

Seriöst...? Pistonhead? Så Jävla vidrig, hällde ut en back på midsommar. Inte ens raggarna i nacka-doorslammers dricker den skiten.
ESB'n är dock finfin.
 
Topp