• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Vilken är din favoritöl?

F-L-P

Panerai
Slår ett slag för Elecricnurse APA
ElectricNurse_APA_RH_V2.jpg

och train station brewerys off the track:
20130125_195116.jpg


gärna sierra nevada torpedo också..

Ja, jag är fin i kanten när det gäller öl.
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Man skäms ju för att posta här när alla bara dricker massa fancy ale ;) Har inte så stor erfarenhet av olika ale men av dom jag testar har Innis&Gunn samt Old Speckled Hen smakat bäst!

Annars blir det mycket Stella Artois och Staropramen. Ska spana in Asahi, låter som nåt för mig.
 

Icaras

Rolex
Man skäms ju för att posta här när alla bara dricker massa fancy ale ;) Har inte så stor erfarenhet av olika ale men av dom jag testar har Innis&Gunn samt Old Speckled Hen smakat bäst!

Annars blir det mycket Stella Artois och Staropramen. Ska spana in Asahi, låter som nåt för mig.
Ta 2-3 du aldrig provat varje helg så har du snart både kunskap och en ny favorit :)

Om du gillar lager av tjeckisk typ så har pilsnern en härlig beska annars föreslår jag en summer ale.
Fördrar ale, ljus lager är lite för blaskigt för min smak :)
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Ta 2-3 du aldrig provat varje helg så har du snart både kunskap och en ny favorit :)

Har ju testat ett par stycken! Men i princip bara ovan nämnda som fallit mig i smaken.

Kan ju stryka bort Bishops Finger, Brookylin IPA'n, Kilkenny, Sierra Nevada.

Så är ju öppen för förslag :)
 

F-L-P

Panerai
Första gången jag förtärt en APA :)
Electric Nurse var en angenäm upplevelse.

gillar du mycket humle är backyard brewerys bomble bee lager från falkenberg riktigt trevlig. ett fynd för 11 spänn.



16.bomblebee.png


Hittade electric nuse i påskas när de gjode en easter ale som är bland det godaste jag druckit.
 

Wollen

Mao
2-Faktor
En öl som slinker ned mer än väl är estrella inedit en ljummen sommarkväll.
Flaskan är ca 65-75cl så du minskar elförbrukningen och försämrar samtidigt din kondis iom att du slipper springa stup i kvarten till kylen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

AndyK

Cartier
När man sitter och läser i denna tråd, blir man onekligen ganska sugen på att ta en sväng till närmsta Systembolag och se vad de har hemma för godingar.:hungry:
 

n011an

Omega
Mycket avancerat drickande på denna sidan ;)
-själv håller jag min till pilsner d v s Carlsberg Hof :happyhappy:

Hilsen n011an
 

Genta

Cartier
Dricker gärna några ur vågen av Pale Ale, IPA och dito, men det jag alltid kommer tillbaka till är beska tyska pilsner typ
- Jever
- Warsteiner
- Bitburger
- Veltiner m fl
 
Topp