• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT:vilken parfym!

MaziK

Rolex
2-Faktor
strictly private by baldessarini

i-hugo-boss-baldessarini-strictly-private-woda-toaletowa-50-ml-spray.jpg
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
VVad är detta? Aldrig hört talas om? Ganska dyra med :)?

Det är riktigt bra grejer. Alla dofter är unisex. Alla dofter är direktimporterade, utan mellanhänder, från himmelriket. Dessutom svenskt. Dessutom Sveriges första parfymhus. Inget modemärke som så många andra dofter - Dior, Armani, D&G osv... Utan ett riktigt parfymhus! Precis som Rolex tillverkar klockor! Inte som när Volvo fick för sig att sälja kaviar...
 

Drill

Breitling
Precis som Ernesto har jag fastnat för Byredo totalt. Tidigare har jag använt bla YSL l'homme, men kommer antagligen aldrig köpa något annat än Byredo framöver. Rekommenderas starkt! Men precis som med fina klockor så kostar de en slant..
 

Icaras

Rolex
Det är riktigt bra grejer. Alla dofter är unisex. Alla dofter är direktimporterade, utan mellanhänder, från himmelriket. Dessutom svenskt. Dessutom Sveriges första parfymhus. Inget modemärke som så många andra dofter - Dior, Armani, D&G osv... Utan ett riktigt parfymhus! Precis som Rolex tillverkar klockor! Inte som när Volvo fick för sig att sälja kaviar...
Vet du om de har samples man kan köpa/skicka efter? Verkar bara som att deras produkter säljs i hufudstaden samt bratte-staden.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Säkra kort

Paco Rabane One Million
en frisk och sensuell blandning av noter som inkluderar grapefrukt, blodmandarin, mynta, ros, kanel, läder och amber.
5cb38335bd42535261685b138359b24a.jpg



Armani Aqua Di Gio Homme
En fräsch doft av Medelhavet. Doftnoter: Topp: New Hedione, Khakifrukt Hjärta: Marina Noter Bas: Patchouli, Cederträ, Mysk
giorgio-armani-acqua-di-gio-pour-homme-100ml.jpg
 
Har sedan ett par år en lite ovanligare favorit, passar dag som natt och du luktar inte som alla andra. (På ett bra sätt)

Neotantric Fragrances Gentleman Parampara Peep Show

image.jpg
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Ville ha en vårig/somrig parfym. Köpte big pony Green. Citronig, har inte hunnit utvärdera helt än.

image.jpg
 
Det är riktigt bra grejer. Alla dofter är unisex. Alla dofter är direktimporterade, utan mellanhänder, från himmelriket. Dessutom svenskt. Dessutom Sveriges första parfymhus. Inget modemärke som så många andra dofter - Dior, Armani, D&G osv... Utan ett riktigt parfymhus! Precis som Rolex tillverkar klockor! Inte som när Volvo fick för sig att sälja
 

Ernesto

Patek
2-Faktor

Bor du i Stockholm så kan du besöka deras butik. Annars skulle jag testa att dra iväg ett mail till de! :)
 

carlanton

Audemars
Byredo hade varit kul om inte alla killar i hela Stockholm (nästan) hade luktat Mister Marvelous hela tiden de senaste två åren. Lite som Le Male i småstäder, alltså. Tom Fords Arabian Wood och Oud Wood är kanske inte heller helt ovanliga men säljs så vitt jag vet inte i Sverige.
 

carlanton

Audemars
Såg att parfym-klick hade noir för 550 pix!
Kanske är en gråis!
Men har du haft tom ford innan? Lever de upp till namnet?

Har inte haft Noir, bara de klassiska där alla ser likadana ut. Svårt att utalla sig om kvalitet på parfymer, men de håller doften länge och luktar såklart väldigt bra. Har bara haft Oud Wood, men Arabian Wood är också bra. Alla dofter är unisex, men de är helt klart de mest manliga.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Parfym borde bara vara en liten lätt underton som man känner om man är tillräckligt nära bäraren, inget som ska kväva alla med luktsinne inom 100 meters radie. Dessutom är det jättesvårt att tipsa, eller få tips, då det är så individuellt vad man gillar.

Personligen använder jag DR Harris Windsor, med undertoner av läder och citrus. Min anglofili spelar så klart roll i mitt val.

D_R_Harris_Windsor_Aftershave_copy.jpg
Var finner man denna?
 

wilsdorf

Omega
Som sagt Tom Ford Noir rules, så frågan är var man får tag i den......
Tror att det var flygplatsen i köpenhamn som jag hittade den första gången men frågan är om inte NK har den (inte säker). Annars hittat den på Harrods som för övrigt har ett sjukt utbud av dofter......har allt utom Old Spice.
 
Topp