Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den där är väl en hommage på Breitling Cosmonaute, schysst dinkaDen har kom jag över i en bytesaffär. Har inte haft tid att läsa på så mycket om den än. Vet inte vad jag tycker om 24h tavla istället för vanliga 12h
![]()
Nope, är väl byggd av gamla nos breitlingdelar?Den där är väl en hommage på Breitling Cosmonaute, schysst dinka![]()
Du har rätt, men den är IMO förvillande lik CosmonauteNope, är väl byggd av gamla nos breitlingdelar?
http://forums.watchuseek.com/f53/ol...4822.html#/forumsite/20758/topics/4822?page=1
Det är vad jag har fått fram också men tack för länken, har sökt lite info om den men inte hittat så mycket.Nope, är väl byggd av gamla nos breitlingdelar?
http://forums.watchuseek.com/f53/ol...4822.html#/forumsite/20758/topics/4822?page=1
Den där är riktigt grym!Har helt missat denna tråd. Kul att se allt udda som finns!
Jag bidrar med en Le Phare, triple date chronograph. Kanske sent 40, eller tidigt 50-tal. Denna är jag nog ensam om. Tror mig bara sett en annan med ett Valjoux 72c på forumet, en Gallet.
![]()
Tackar! Den är antagligen inte "bara" ovanlig, utan unik!Den där är riktigt grym!
Släng gärna upp lite mer bilder
Coolast ever!
Fyfan vad fett!
Väldigt lättläst! Du ser timmarna på de roterande diskarna som rör sig längs minutmarkeringarna längst ner. Klockan var alltså 7:58 när jag tog bilden igår och du kan se 8:an börja om från 0Släng gärna upp lite mer bilderLättläst? Eller hur funkar tavlan rättare sagt!
Ahh coolt!Väldigt lättläst! Du ser timmarna på de roterande diskarna som rör sig längs minutmarkeringarna längst ner. Klockan var alltså 7:58 när jag tog bilden igår och du kan se 8:an börja om från 0![]()
Hur ser det ut med service på dessa? 103 är verkligen grym även om 210 är min favoritVäldigt lättläst! Du ser timmarna på de roterande diskarna som rör sig längs minutmarkeringarna längst ner. Klockan var alltså 7:58 när jag tog bilden igår och du kan se 8:an börja om från 0![]()
Du kanske tänker på min Terten?Här är en udda trio som passerat över mina handleder, ingen av dessa dock kvar längre:
![]()
![]()
![]()
Den i mitten, Terten, vet jag att det finns i alla fall ett till ex av på forumet. De andra två har jag aldrig sett här i alla fall.
Precis. Kom bara inte ihåg vem som hade den.Du kanske tänker på min Terten?
![]()