• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ovanliga ur på forumet ?

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Den här verkar inte så vanlig? Kanon, om man inte behöver veta hur mycket klockan är..
image.jpeg
Hehe, jag har faktiskt en klocka som visar tiden på samma..... något diffusa sätt :)

image.jpg
 

Charles_

Rolex
Urwerk är ett rätt udda märke i sig men just den här modellen har jag inte sett många av. Endast ett femtiotal klockor tillverkades i slutet på 90-talet. Bjuder på en rolig bild ifrån Baselmässan där en duktig fotograf lyckades fånga en av grundarna (Felix Baumgartner) i min klocka :)

 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Har helt missat denna tråd. Kul att se allt udda som finns!
Jag bidrar med en Le Phare, triple date chronograph. Kanske sent 40, eller tidigt 50-tal. Denna är jag nog ensam om. Tror mig bara sett en annan med ett Valjoux 72c på forumet, en Gallet.
IMG_1635.JPG
 

Oew

Rolex
Väldigt lättläst! Du ser timmarna på de roterande diskarna som rör sig längs minutmarkeringarna längst ner. Klockan var alltså 7:58 när jag tog bilden igår och du kan se 8:an börja om från 0 :)
Hur ser det ut med service på dessa? 103 är verkligen grym även om 210 är min favorit :D
 
Topp