• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ovanliga ur på forumet ?

Tissot seastar med lemania ;)
image.jpg

Omega markII tillverkad i 50ex. Med referens nr.145.037
image.jpg

image.jpg
Hej! Finns dom bara tillverkade i 50 exemplar över hela världen?

Har aldrig sett någon med en exakt likadan Longines som min, känns dock fortfarande lite som en dussinklocka.

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    164.6 KB · Visningar: 142
Inte sett att någon annan har dessa inom eller utom forumet.

Tissoten kanske inte platsar här men var med på bilden.

Sedan en Helvetia Base 1000 med Landeronverk i. Och sist en Citizen X8 Cosmotron. Första Japantillverkade elektroniska klockan tillverkades av Citizen från ca 1966, org mesh på klockan
image.jpeg

Senast ändrad:
Detta är mitt ovanligaste ur. Chronomat nummer 425 från 1984. Letat i många år. Försök att hitta en sådan korrekt med serienummer bland de första 500 tillverkade och korrekt omärkt originallänk och tavla, så hörs vi om 7-8 år när du också har en. ;)
IMG_0118.jpg

Här är en udda trio som passerat över mina handleder, ingen av dessa dock kvar längre:

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Den i mitten, Terten, vet jag att det finns i alla fall ett till ex av på forumet. De andra två har jag aldrig sett här i alla fall.

Tillbaka
Topp