• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oyster Perpetual tråden

🤤
IMG_2021.jpeg
Jämförelsereferens
DO01017793.jpeg

Sen går det inte undvika det faktum att clasp och länk bidrar mycket till "kvalitetskänslan" på klockan, en av anledningarna till varför jag gärna köper en ny OP. Inte såld på storleksändringarna på länken på nya 36-expyn.
Förlåt en nybörjare men vad är det idag för skillnad på en OP och Explorer ll länk och mellan länkarna på en tidigare Explorer ll och dagens (och när kom den ändringen?)?

Frågade först i somras och då tog de inte emot några beställningar. Sedan dess har jag checkat in med dem regelbundet och i början av oktober fick jag beskedet att de kunde lägga en beställning. Väntetiden var då 3-6 månader och 3 månader senare kom den, så det gick ändå snabbare än jag förväntat mig :)
Okej, intressant. Jag har väntat på min OP sedan augusti. Vid beställningen fick jag veta att väntetiden är ca 8-10 månader. Ska också börja checka in oftare. Hoppas du njuter av din OP!

Har skrivit upp mig på intresselistan för en OP36 i svart. Första Rolex och första riktiga klockan egentligen, förhoppningsvis behöver man inte vänta alltför länge men man får väl bara bita ihop och ha tålamod.

Har skrivit upp mig på intresselistan för en OP36 i svart. Första Rolex och första riktiga klockan egentligen, förhoppningsvis behöver man inte vänta alltför länge men man får väl bara bita ihop och ha tålamod.
Ser fram emot en uppdatering när du fått hämta ut den!😁 Fick du nån indikation på tid?

Ser fram emot en uppdatering när du fått hämta ut den!😁 Fick du nån indikation på tid?
Absolut!
Nej jag försökte få någon tidsuppfattning men dom kunde inte ens höfta om det. Den svarta skulle gå snabbare att få än den gröna tex. Förhoppningsvis innan sommaren men är medveten att det kan bli bra mycket längre än så :)

En gamal Goding.
34mm vart lite för litet för mig, men jäklans vilken fin balans det var i denna urtavla.
en lika dan fast i 39 eller 40 Tack :)

Bilagor

• IMG_2387.JPG
    IMG_2387.JPG
    498 KB · Visningar: 20
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp