• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oyster Perpetual tråden

Väntar på en turkos OP, som ska komma snart.
Är det någon annan här som också väntar på en OP? :D
Näe, får räcka med dessa två för 2024 😊
IMG_9124.jpeg

Hej!
Hoppas inlägget hamnat rätt. Jag har en äldre Rolex OP, ett damur på 26mm som jag ärvt från en bortgången släkting. Tanken är att serva klockan för att sedan ge bort den som gåva. Följande info är allt jag har, fler bilder kan ordnas vid behov. Infon kommer från en urmakare sedan långt tillbaka:

Rolex Oyster Perpetual 26mm
Ref: 6516
Cal: 1161
Serienr: 2*****3
Årtal: 1967

Klockan har legat i sin låda i ca 20 år och således ej fått någon handledstid under denna period. Vid uppskruvning flyter visaren på i vanlig ordning och datumet skiftar även ganska precis kl 12. Jag har varit förbi hos Bergströms och kikat med dem, och där fått veta att servicen börjar på 28k då klockan sannolikt skickas till Rolex och hamnar på deras vintageavdelning. Priset i min mening låter helt absurt, särskilt med tanke på att jag kan köpa en likadan begagnad (och servad) för betydligt mindre än så - och enbart behålla denna som ett minne. Klockan har som ni kanske förstår ett mycket högt affektionsvärde, och jag hade väldigt gärna fått den tillfixad så att den kan få ticka vidare runt en handled som med stor sannolikhet uppskattar den väl. Jag letar därför efter andra alternativ för service. Någon som kan komma med lite input? Jag har även kontaktat Urbrev.se och väntar på svar från dem. PM funkar bra även det, och skulle inlägget ha hamnat i fel forumdel så får mod väldigt gärna hänvisa mig till rätt.

Stort tack på förhand och tack till KS för ett fantastiskt forum!

IMG_4205.jpg

Tillbaka
Topp