Ja den gröna är riktigt bra.Den gröna tavlan är klockren, känns som helt rätt nyans. Den eller silver är i topp för mig.
Från testning för snart en månad sen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja den gröna är riktigt bra.Den gröna tavlan är klockren, känns som helt rätt nyans. Den eller silver är i topp för mig.
Snyggt! Klassisk Rolexfärg också, tag, box osv. Klart tavlan ska vara grön också!Ja den gröna är riktigt bra.
Ja det blir en helhet som är väldigt bra.Snyggt! Klassisk Rolexfärg också, tag, box osv. Klart tavlan ska vara grön också!
Kan (subjektivt) våga påstå att den gröna känns bäst. Just den ”Rolex gröna” nyansen ärJa den gröna är riktigt bra.
Bra val! Riktigt snyggt!Kan (subjektivt) våga påstå att den gröna känns bäst. Just den ”Rolex gröna” nyansen är
Men ger dessvärre blodad tand för de andra färgerna
Blev lite sugen på en celebration som komplementBra val! Riktigt snyggt!
Hehe, de andra är ju också bra, för mig kittlar dock denna bäst.
Svårt att sätta fingret på det, men upplever de två som väldigt annorlunda på handleden. Väldigt förvånande måste jag säga med tanke på samma OP-case. Kanske är fluted som gör skillnadenVilka skillnader upplever du mellan de två?
Hoppas du får chans att testa OP34. Den är riktigt bra!
Vet inte hur brett DJ mäter på länken. Men för min Explorer 124270 så bärs de två helt olika iom att Explorern går ned till 14mm.Svårt att sätta fingret på det, men upplever de två som väldigt annorlunda på handleden. Väldigt förvånande måste jag säga med tanke på samma OP-case. Kanske är fluted som gör skillnaden
Börjar blir rätt sugen på en 41mm OP och velar lite mellan klassisk svart och den gröna.
Nu har ju dessutom priserna hos gråhandlare närmat sig mer rimliga nivåer, framförallt på den gröna.
Vad säger expertisen på forumet om vad som är en rimlig prisnivå på en lätt beggad, givetvis fullset, grön resp svart 41mm från privatperson?
En oanvänd ny från gråis har nu dippat under 100k i bägge fallen som referens.
Är det förresten någon som tröttnat på sin gröna 41mm är det bara att dra ett pm
vänliga hälsningar
Listprisskillnaden är väl runt 3k (69 vs. 72)? Den gröna är f ö riktigt bra!Tack för bra input @Stuffe
Skiljer sig prisnivån generellt mellan 36 och 41mm?
36 verkar kanske lite mer populära generellt?
Listprisskillnaden är väl runt 3k (69 vs. 72)? Den gröna är f ö riktigt bra!
Japp den är riktigt bra. För priserna har nog spåkulekillarna bättre kollRiktigt snygg är den
Listpris har jag koll på, tänkte främst på lätt begagnade exemplar, och om 36mm och 41mm skiljer sig något på begagnatmarknaden när det gäller pris.
Den blå är fin, men den är inte djupt mörkblå. Iom att den har en suburst dial kommer skifta i nyans från mörkt till ljust.Hej alla,
Har haft en del Rolex men inte någon OP. Siktet är inställt på en 36a från AD, men frågan är färgen? Har bara sett svart live men kan inte sluta fundera på den djupblåa varianten svåra val… blått är flott eller? Eller ska man gå basic med svart?
Precis, jag personligen gillar den mörkblåa då den har sunburst. Men det är ju främst en smakfråga och man borde köpa det man gillar mest.Den blå är fin, men den är inte djupt mörkblå. Iom att den har en suburst dial kommer skifta i nyans från mörkt till ljust.
Det är en smakfråga men upplever den svarta som rätt slätstruken. Skulle slå ett slag för den gröna eller en vintage DJ med blå stella dial.
Ah okej, men visst har alla nya OP (36 iaf) sunburst-effekt på tavlorna?Den blå är fin, men den är inte djupt mörkblå. Iom att den har en suburst dial kommer skifta i nyans från mörkt till ljust.
Det är en smakfråga men upplever den svarta som rätt slätstruken. Skulle slå ett slag för den gröna eller en vintage DJ med blå stella dial.
Kostar inte en vintage DJ med Stella mer än en miljon? Känns lite långt ifrån en OPDen blå är fin, men den är inte djupt mörkblå. Iom att den har en suburst dial kommer skifta i nyans från mörkt till ljust.
Svart, blå och silver har sunburst, de övriga har inte det.Ah okej, men visst har alla nya OP (36 iaf) sunburst-effekt på tavlorna?
Nej, inte den turkosa och den rosaAh okej, men visst har alla nya OP (36 iaf) sunburst-effekt på tavlorna?
Det håller jag också med om, en svart explorer känns roligare än en svart OPSvart, blå och silver har sunburst, de övriga har inte det.
Personligen skulle jag hellre köpa en Explorer än en svart OP, så jag säger blå.
Har inte så mycket klockor i min samling så tänker att en ev svart OP funkar bättre till det mesta än ex en Explorer. Den nya 36an är fin men upplever den som mindre "toolig" än ex 14270, eller 114270. Sen med mindre clasp/lås och smalare armband så blev det en försämring tycker jag :/Det håller jag också med om, en svart explorer känns roligare än en svart OP
Förstår hur du tänker, jag tycker nog helt tvärtom att det var en förbättring hehe. En OP flyger ju dock helt under radarn vilket är trevligt!Har inte så mycket klockor i min samling så tänker att en ev svart OP funkar bättre till det mesta än ex en Explorer. Den nya 36an är fin men upplever den som mindre "toolig" än ex 14270, eller 114270. Sen med mindre clasp/lås och smalare armband så blev det en försämring tycker jag :/
Inte den grönaAh okej, men visst har alla nya OP (36 iaf) sunburst-effekt på tavlorna?
Ja den nya länken på Explorer är rätt smal, har bara provat den aldrig ägt en. OP36 tycker jag bärs riktigt bra, har 17cm handled.Har inte så mycket klockor i min samling så tänker att en ev svart OP funkar bättre till det mesta än ex en Explorer. Den nya 36an är fin men upplever den som mindre "toolig" än ex 14270, eller 114270. Sen med mindre clasp/lås och smalare armband så blev det en försämring tycker jag :/
Har ungefär samma handled, 17-18cm. Får pallra mig till närmsta AD för att prova helt enkelt. Lutar åt svart pga användbarhet osv osv, men blåa är bra nära tvåa.Ja den nya länken på Explorer är rätt smal, har bara provat den aldrig ägt en. OP36 tycker jag bärs riktigt bra, har 17cm handled.