• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oyster Perpetual tråden

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Vad tycker folket om OP grape dial? Hiss eller diss?
IMG_2039.jpg
IMG_2038.jpg
IMG_2037.jpg
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Vad tycker folket om OP grape dial? Hiss eller diss?
IMG_2039.jpg
IMG_2038.jpg
IMG_2037.jpg
Jag hade aldrig köpt en själv. Jag har lite svårt för färgerna på tavlan, och jag tycker inte att det lila (eller vad det nu är - "grape") grå bra mot det röda.
Detta är en av de saker som gör Rhodium så grym - det blå passar så ruskigt bra mot den grå tavlan och det lyckas de inte med på samma sätt på Grape dial.
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Haha! Kostar det 5.000kr för att byta tavla?
Nu vet jag inte exakt, men jag skulle tippa på någonstans mellan 4-5000:- En tavla kostar ju säkert ett par tusen och sen ska ju arbetet utföras också med täthetsgaranti och hela konkarongen... Bättre att köpa rätt från början! :bookworm: :smug:
 

johnz

Rolex
Nu vet jag inte exakt, men jag skulle tippa på någonstans mellan 4-5000:- En tavla kostar ju säkert ett par tusen och sen ska ju arbetet utföras också med täthetsgaranti och hela konkarongen... Bättre att köpa rätt från början! :bookworm: :smug:
Fem loppor på Rob E iaf, var inne och fingrade lite på en ny (då det verkar stört omöjligt att få nån att släppa sin beggade ;)).
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Fem loppor på Rob E iaf, var inne och fingrade lite på en ny (då det verkar stört omöjligt att få nån att släppa sin beggade ;)).
Ja där ser man! Vad listar en ny? Typ 50k?

Du får nog göra som jag gjorde, fixa en från utlandet ;) inte så stor prisskillnad mellan en begagnad och ny om du köper en på tax-free.
Samma här. Jag köpte iofs begagnad, men ändå från utlandet. London blev det för min del, via Chrono24.
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag är lite sugen på att byta till någon form av läderarmband på min 114300. Nån som vet hur många mm den har mellan luggarna? Tips på armband och inköpsställen mottages också tacksamt!
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Kanske en dum fråga, men perpetual betyder väl evighet. Alltså att datumen klarar av de olika antal dagar på årets alla månader utan att ställas om manuellt.
Men denna modell har ju inte någon datum-funktion, varför heter den då Oyster Perpetual?:rolleyes:
 

Jodisalt

Rolex
Kanske en dum fråga, men perpetual betyder väl evighet. Alltså att datumen klarar av de olika antal dagar på årets alla månader utan att ställas om manuellt.
Men denna modell har ju inte någon datum-funktion, varför heter den då Oyster Perpetual?:rolleyes:

Här finns det inga dumma frågor. Undrar det också :)
 

Brage

Omega
Finns det någon som tycker att fläckarna på vissa urtavlor tillhörande 114200 & 114300 tillför något positivt? -Ni vet precis vilka fläckar jag talar om.

Jag gillar verkligen den gröna nyansen på denna urtavlan tillhörande 114200, men hur tänkte de ens när man valde att befläcka den med någon form av orange tuschpenna sedan?
IMG_0018.JPG
 
Topp