• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oyster Perpetual tråden

IMG_20180223_2052203.jpg

Fick upp ögonen liten från för en OP nu när jag sprang förbi Rob E under gårdagen. Råkade bara hastigt se den genom glasmontern men den tilltalade mig med sin borstade länken tillsammans med den blå arabiska tavlan. Den är verkligen gjorde efter principen KISS, Keep It Stupid Simple, och är ingen utstickande hållkäften dinka. Urverket, kaliber 3130, är den samma som sitter i Rolex Explorer 114270.
4NKbjnI.jpg

Edit. KISS - Keep It Simple Stupid

Senast ändrad:
Fick upp ögonen liten från för en OP nu när jag sprang förbi Rob E under gårdagen. Råkade bara hastigt se den genom glasmontern men den tilltalade mig med sin borstade länken tillsammans med den blå arabiska tavlan. Den är verkligen gjorde efter principen KISS, Keep It Stupid Simple, och är ingen utstickande hållkäften dinka. Urverket, kaliber 3130, är den samma som sitter i Rolex Explorer 114270.
4NKbjnI.jpg

Håller med! Det var principen som gjorde att jag köpte en, dock steel ;)

:cigar:
4NKbjnI.jpg
Keep it simple stupid? :)

har suttit och kollat en del på dom nya släppen från basel i OP kategorin!
måste säga att dom växer riktigt rejält på mig !

får mer och mer vintage vibbar av dessa!
kanske mer av den vita tavlan än den sunburstade svarta...

eftersom jag inte har dom största handlederna så har jag varit lite små nyfiken på en 114200 (34mm) och den nya vita är fan läcker!
nästan så jag skulle vilja säga per fucking fekt haha
m114200-0024.png

den svarta är ju iheller inte så ful men den vita är ju ej sunburst och det ger ett lite mer klassiskt intryck!

sen kommer 39mm på andra plats eftersom dom följt samma linje som på 34mm med enkla index !
m114300-0004.png

visst , det känns nära på idiotiskt att lägga upp två bilder som nära på ser likadana ut men dom är ju förjäkla trevliga!

dock har man förstört 36mm rätt rejält med att fortsätta ha dessa dubbel index vid 3,6 och 9...
förstår egentligen inte vf man gör så men tillsammans med siffrorna i kanterna blir den rätt sportig av sig..
m116000-0012.png

inte ofta man kan få in tre nära på likadana bilder när man pratar om tre olika klockor .
får ta och fortsätta med tre bilder på tre olika klockor till bara för att !!!

114200(34) i nya svarta
m114200-0023.png

sen kommer 116000 (36mm) i svart
m116000-0013.png

så klart finns med 114300(39mm) också i svart men tänkte att det börjar spåra med stockfotos nu ...
men ser framemot att se dom vita live frammåt!

nån som vet när dom ska börja komma till butikerna ?

dessa ligger ju inte under deras Basel 2018 kategori utan är vanliga val på hemsidan...
får en feeling av att dom redan nu ska kunna gå att köpa... ?!

Har börjat fundera på att byta till en 114300 med Rhodium tavla. Vad tycker ni ?

IMG_20180323_1410207.jpg
Nej nej nej!

Tycker rhodium tavlan är så tråkig...
Jag tycker den är lite schitzo av sig med tanke på dom smällt dit dom dära blåa plopparna brevid dom cleana indexen!

Tycker personligt att den blåa arab tavlan är bland de snyggaste tavlorna i op linjen!
Vill du leka till det lite så kan du ju leta upp ett par 114270 visare och modda din så får du en rätt fräck klocka enligt mig!
733be12cda8d42cfda93d64a01e0aaef.jpg

Nej nej nej!

Tycker rhodium tavlan är så tråkig...
Jag tycker den är lite schitzo av sig med tanke på dom smällt dit dom dära blåa plopparna brevid dom cleana indexen!

Tycker personligt att den blåa arab tavlan är bland de snyggaste tavlorna i op linjen!
Vill du leka till det lite så kan du ju leta upp ett par 114270 visare och modda din så får du en rätt fräck klocka enligt mig!
733be12cda8d42cfda93d64a01e0aaef.jpg

Skall jag vara ärlig så tycker den bl.a. op tavlan är den snyggaste rollen av dem alla. Men 39mm sätt som en smäck när jag provade den :)

Lite coolt med merca visare faktiskt. Blir ju nästan som en snyggare Explorer :)

Skall jag vara ärlig så tycker den bl.a. op tavlan är den snyggaste rollen av dem alla. Men 39mm sätt som en smäck när jag provade den :)

Lite coolt med merca visare faktiskt. Blir ju nästan som en snyggare Explorer :)
Köp den svarta eller vita 114300 så lovar jag att inte negga alls!

Gillar hur mercavisarna gör den ännu sportigare!!!!!!
Fixa ett par såna så har du lätt forumets coolaste OP !

Tillbaka
Topp