Ah okej, hängde inte med där.Tror han menar siffrorna 10-20-30 osv som står vid index.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ah okej, hängde inte med där.Tror han menar siffrorna 10-20-30 osv som står vid index.
Nej sorry jag tolkade det först som att du menade 3-6-9 markeringarna på den blåa tavlan. Nu fattar jag.
Timmarkeringar?
Vet att jag kommer låta som en elitist (och det är jag inte egentligen), men jag kan inte komma från känslan att det aldrig har varit lättare att signalera att man har ett klockintresse och/eller har smak i klassisk mening (proportioner och funktion i harmoni osv). Det är bara att bära klockor (icke-dykare) i storlekar nära 36 mm istf 40+ mm. Bara det lilla valet (oavsett märke!) visar omvärlden en hel del.Jag följer "Har du inget vettigt att säga, säg då inget alls", ibland är det vettigt att ta upp negativa saker.
Men jag förstår, uppdateringen av OP är rent generellt en positiv sak. Fler färger, nytt urverk, easy-link osv, allt är bra där.
Ska vi se det positivt istället vad gäller 41:an kan vi säga så här. Nu när 41:an kommit och alla med sina manlighets- och grannkomplex som vill ha en Rolex över list köper 41:an kanske 36:an blir mer lättillgänglig och man riskerar inte att 36:an blir en "kölistklocka". Bra för oss som vill ha 36:an
Håller med!Vet att jag kommer låta som en elitist (och det är jag inte egentligen), men jag kan inte komma från känslan att det aldrig har varit lättare att signalera att man har ett klockintresse och/eller har smak i klassisk mening (proportioner och funktion i harmoni osv). Det är bara att bära klockor (icke-dykare) i storlekar nära 36 mm istf 40+ mm. Bara det lilla valet (oavsett märke!) visar omvärlden en hel del.
Att det är roliga färger får man i alla fall ge dom även om det är ens egen smak eller inte
GADA?För mig personligen som har små handleder känns denna som det bästa släppet. En riktig GADA. Även dom andra tavlorna var snygga till 34:an tycker jag.
https://www.rolex.com/watches/oyster-perpetual/m124200-0002.html
Förutom de romerska sifforna är den väl identisk med den gamla?För mig personligen som har små handleder känns denna som det bästa släppet. En riktig GADA. Även dom andra tavlorna var snygga till 34:an tycker jag.
Kommer definitivt köpa en OP36 stella. Frågan är vilken färg, gillar alla 5, turkos eller röd är jag mest nyfiken på att se i verklighetn.Att det är roliga färger får man i alla fall ge dom även om det är ens egen smak eller inte
Ja det är ju inte mycket som verkar va annorlunda. Ser ut som dom slimmat luggarna lite och easylink är ju en riktigt bra uppgradering. Sen vore det kul att veta hur tjock den är. Urverket är ju samma som sitter i YM37 fast utan datum, och den är ju tunnare än gamla OP34Förutom de romerska sifforna är den väl identisk med den gamla?
På grund av romerska siffrorna?För mig personligen som har små handleder känns denna som det bästa släppet. En riktig GADA. Även dom andra tavlorna var snygga till 34:an tycker jag.
Kan inte säga annat än att jag älskar den. Med det sagt kanske man inte vaknar varje morgon och känner sig extrovert nog att dra på sig denna. Och 60K är en del för en fun watch. Men ack så rolig
Tänkte på lite mer slimmat case, nytt urverk som borde göra boetten tunnare och easylink. Redan bra blev bättre tycker jagPå grund av romerska siffrorna?
Tror den blir en storsäljare. Mest diskret också.Den gröna verkar den ”mest eleganta”. Men så är jag också svag för gröna tavlor.
Den är riktigt fin. Hade önskat sunburst också men oavsett kul nyhet.Tror den blir en storsäljare. Mest diskret också.
Tror många, precis som du, vill ha sunburst och lite diskretare färger. Undrar om dom färgglada Stella kommer sälja så speciellt bra (utom den gröna alltså).Den är riktigt fin. Hade önskat sunburst också men oavsett kul nyhet.
Dom är bra men inte nya saker.Alla snackar om den nya submariner men OP "stole the show" för mig!
Min favorit i 36mm.
Dessa nya "funky" färgerna kommer att attrahera många! Bra att se Rolex försöka med nya saker.
Håller med, har varit inne på en datejust ett tag men överväger att köpa någon av dessa istället.Alla snackar om den nya submariner men OP "stole the show" för mig!
Min favorit i 36mm.
Dessa nya "funky" färgerna kommer att attrahera många! Bra att se Rolex försöka med nya saker.
Skönt att man kan tycka olika. Tycker tvärtom - just den detaljen på 116000 gjorde klockan lite sportigare och mer nerklädd på ett positivt sätt för mig.Dessutom har ju 36rna fått bra mycket snyggare tavlor iom att Rolex slopat sekund-index!
Håller med om det var något annat än Rolex men för Rolex är en minst detalj ändrad stor händelse.Dom är bra men inte nya saker.