• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oyster Perpetual tråden

Ah! Då hänger jag med
A6D145B3-5665-430C-B19B-3A26D01EC6D9.jpeg

Timmarkeringar? :confused:

Jag följer "Har du inget vettigt att säga, säg då inget alls", ibland är det vettigt att ta upp negativa saker.
Men jag förstår, uppdateringen av OP är rent generellt en positiv sak. Fler färger, nytt urverk, easy-link osv, allt är bra där.

Ska vi se det positivt istället vad gäller 41:an kan vi säga så här. Nu när 41:an kommit och alla med sina manlighets- och grannkomplex som vill ha en Rolex över list köper 41:an kanske 36:an blir mer lättillgänglig och man riskerar inte att 36:an blir en "kölistklocka". Bra för oss som vill ha 36:an ;)
Vet att jag kommer låta som en elitist (och det är jag inte egentligen), men jag kan inte komma från känslan att det aldrig har varit lättare att signalera att man har ett klockintresse och/eller har smak i klassisk mening (proportioner och funktion i harmoni osv). Det är bara att bära klockor (icke-dykare) i storlekar nära 36 mm istf 40+ mm. Bara det lilla valet (oavsett märke!) visar omvärlden en hel del.

Vet att jag kommer låta som en elitist (och det är jag inte egentligen), men jag kan inte komma från känslan att det aldrig har varit lättare att signalera att man har ett klockintresse och/eller har smak i klassisk mening (proportioner och funktion i harmoni osv). Det är bara att bära klockor (icke-dykare) i storlekar nära 36 mm istf 40+ mm. Bara det lilla valet (oavsett märke!) visar omvärlden en hel del.
Håller med!

Förutom de romerska sifforna är den väl identisk med den gamla?
Ja det är ju inte mycket som verkar va annorlunda. Ser ut som dom slimmat luggarna lite och easylink är ju en riktigt bra uppgradering. Sen vore det kul att veta hur tjock den är. Urverket är ju samma som sitter i YM37 fast utan datum, och den är ju tunnare än gamla OP34 :)

Fint att se att OP serien får sig en ordentlig översyn. 36mm är verkligen sweet spot och easylink gör den till en fulländad klocka i mina ögon. Men var är den vita tavlan i 36mm?!

Riktigt kul också med "Stella-tavlor" i glada färger. Gul, grön eller turkos är frågan...
:rolleyes:

Senast ändrad:
Kul med moderna Stella. Spontant känns rosa och Tiffany-blå svåra på en man men perfekta damklockor. Gul och orange kan funka men prislapp och färg känns oharmoniskt på något vis...

Tillbaka
Topp