• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oyster Perpetual tråden

Något irriterande att jag hämtade ut min 39 OP med blå tavla förra månaden, och jag valde 39mm för jag inte ville ha 3-6-9 tavla..nu kom en 36a med stavindex bah.. :D Är i vilket fall glad att jag fick min med sunburst och förmodligen en av de sista som kom från fabriken.

Kommer det här ha påverkan på prisbilden på begagnade 39mm tror ni? Inte för att jag vill sälja men bra att veta hur marknaden reagerar på sånt här.

:hungry:
Polish_20200901_170457907.png

Rolex ledning - ”låt oss göra något så udda som får folk att glömma snacka om bristen på sub:ar, idéer?

Rolex Creative Director - ”ni vill alltså ha ett gäng hyllvärmare....?!”

Rolex PR-ansvarig - ”färg, massor av färg!!”

Rolex ledning - ”låt oss göra något så udda som får folk att glömma snacka om bristen på sub:ar, idéer?

Rolex Creative Director - ”ni vill alltså ha ett gäng hyllvärmare....?!”

Rolex PR-ansvarig - ”färg, massor av färg!!”
Lite så känns det..grymt med Easylink men färgerna är alldeles för skrikiga för mig. Verkar som att många tycker det nya urverket motiverar högre priset också, kan någon förtydliga varför? Högre power reserve än tidigare 3132? Något mer?

Något irriterande att jag hämtade ut min 39 OP med blå tavla förra månaden, och jag valde 39mm för jag inte ville ha 3-6-9 tavla..nu kom en 36a med stavindex bah.. :D Är i vilket fall glad att jag fick min med sunburst och förmodligen en av de sista som kom från fabriken.

Kommer det här ha påverkan på prisbilden på begagnade 39mm tror ni? Inte för att jag vill sälja men bra att veta hur marknaden reagerar på sånt här.
Det finns en blå 36:a med sunburst och stavindex. Det är inte bara pastellfärgerna som kom ut.

Visst. Dels är det kul att Rolex faktiskt, för en gångs skull, tar ut svängarna lite i och med tavlornas färgsättningar. Förlängd gångreserv och Easy link är givetvis positivt även det. Men, sen tycker jag det roliga tar slut..

- 36 med tavelkonfig Steel var enligt mig den rent estetiskt snyggaste - Borta!
- Arabiska sekundindex på 36, som i mitt tycke bidrog stort till att göra 116000 våldsamt sportig - Borta!
- 114300 - Borta!

Rent sammanfattningsvis tycker jag att Rolex, trots uppfriskande nya färger, gått bakåt här. 39 är bättre än 41, gamla 36 tilltalar mig mer än nya 36.

Gillar bandhornen på nya Subben dock.. Alltid nåt! :)

Visst. Dels är det kul att Rolex faktiskt, för en gångs skull, tar ut svängarna lite i och med tavlornas färgsättningar. Förlängd gångreserv och Easy link är givetvis positivt även det. Men, sen tycker jag det roliga tar slut..

- 36 med tavelkonfig Steel var enligt mig den rent estetiskt snyggaste - Borta!
- Arabiska sekundindex på 36, som i mitt tycke bidrog stort till att göra 116000 våldsamt sportig - Borta!
- 114300 - Borta!

Rent sammanfattningsvis tycker jag att Rolex, trots uppfriskande nya färger, gått bakåt här. 39 är bättre än 41, gamla 36 tilltalar mig mer än nya 36.

Gillar bandhornen på nya Subben dock.. Alltid nåt! :)
Väldigt kul med nytt men precis som du säger så kom en del tråkigt med det, speciellt för dem som planerat köp på något av det försvinnande i framtiden. Väldigt glad att jag köpte min för en månad sen och inte väntade!
118594893_259980858307830_428535917742630452_n.jpg

Tycker den turkosa samt gröna ser riktigt trevliga ut. Lite skeptisk till den röda och gula men måste nog se dom i verkligheten för att kunna uppskatta dom.
Lite rädd för att den gula är för ljus. På vissa bilder är den väldigt gul. Bryter den mot orange som ovan så är den sjukt bra.

Som du säger så måste de nog upplevas. :)

Lite rädd för att den gula är för ljus. På vissa bilder är den väldigt gul. Bryter den mot orange som ovan så är den sjukt bra.
Som du säger så måste de nog upplevas. :)
Exakt så jag tänker med. Blir den för ljus går den bort för mig tyvärr. Men jag personligen tycker det är kul att dom vågar testa lite nytt ;)

Funderar på om caset kan va samma på op 41 och dj 41?
Isf är ju storleken imo faktiskt bra.
Har en dj 41 och den sitter verkligen perfekt på min handled (18cm) :)

HEMSKT bara HEMSKT och totalt smaklöst IMO. Inte bara det att färgerna är helt galna, men de är helt platta - det finns liksom inget "djup" i dom. Dessutom känns de alla som re-painted kopior. Svårt att ta dessa nya OP seriöst.

Tillbaka
Topp