• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oyster Perpetual tråden

BrianFallon

KS Explorers Club
Någon som vet hur svårt det är att få tag på en OP 41 med svart tavla hos våra svenska ADs?
Tror du behöver vänta ett par månader max, om den inte finns i butik. Min kollega ställde sig i kö på en 41:a med silvertavla, fick samtalet typ 2 veckor senare. Då var han inte ute direkt och jagade efter de släpptes heller utan för typ en månad sedan.
 

Rune AB

Omega
20201222_114331.jpg
Första gången jag testar nato på op'n. Lärde mig att rolex springbars är tjocka och jävliga så skadade mitt nya nato :/ så nu sitter det andra springbars för att natot skulle få plats.
Takk for inspirasjon!! Den grå skiven der er helt fantastisk flott!!
01D15239-A07F-442C-8890-AC6857921EB3.jpeg
 

FreddeM

Rolex
2-Faktor
Ställde mig i kö på en OP 36mm svart idag på Nymans och fick 4-6 månaders leveranstid :).
Beställde med handpenning i början av december. OP36 med silvertavla. Förhoppningsvis leverans första halvåret 2021 fick jag veta. Dock inte hos Nymans :) Hoppas på första halvan av det halvåret men kan ju dröja.. Blir en långsam väntan :D
 

sir alex

Panerai
Står på listan för gul eller turkos 41:a och det är 4-9 månaders väntetid beroende på hur många som säger ja/nej innan. Dessa färger har längst leveranstid enl AD i Stockholm.
 

jla

Omega

KOlla 6:49 och framåt :(
Det är andra (kanske finns fler) gången han visar upp sånt där, kolla hans video med OP36 blå tavla. Man frågar sig ju om det ens är legit Rolex han visar upp? Min 39a har inte ens antydan till sånt där slarv, inte heller kompisens 36a och jag är tveksam till att såna där direkta skador skulle lämna monteringen obemärkt.

Sorry fel av mig, det är i 39mm han visar det. Från 5:30 ca.

 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Det är andra (kanske finns fler) gången han visar upp sånt där, kolla hans video med OP36 blå tavla. Man frågar sig ju om det ens är legit Rolex han visar upp? Min 39a har inte ens antydan till sånt där slarv, inte heller kompisens 36a och jag är tveksam till att såna där direkta skador skulle lämna monteringen obemärkt.
Påstår du verkligen att det är en fejk?
 

KOlla 6:49 och framåt :(
Finns säkert dåliga exemplar av alla samtliga modeller, även om det såklart inte borde förekomma. Nu kollade jag inte hela klippet men även titeln säger ju "den här" och inte "alla" och jag håller med om att just den han visar har för stora defekter men han har ju garanti.

Min OP41 är fantastisk!

Edit: Jag ska dock erkänna att jag inte studerat min under ett mikroskåp;)
 

jla

Omega
Kan inte citera av någon anledning, men nej @zippan jag påstår inte att den är fejk eller att den inte är det. Det var ett försök att påtala det i mina ögon otroliga slarvet för att inte tala om oturen personen i fråga har som råkar ut för det två gånger. :cigar: Kanske är mer vanligt förekommande än jag känner till med hack i minutvisaren eller spricka i Rolexkronan kl 12.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Rolex har inte världens bästa finish på visare eller urtavla, det är inget nytt. De har blivit bättre med deras senaste klockor dock. Kommer ihåg att GMT Master hade problem med dålig målning på GMT-visare bland annat, damm i timmarkeringar osv.

Lite kul det där - Rolex = bäst på länkar, inte jättebra tavlor/visare
Grand Seiko - Bäst på tavlor/visare, inte så speciellt bra länkar.
 
Topp