• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oyster Perpetual tråden

Klocknovis

Panerai
2-Faktor
Jag har sett att det ligger eller har legat ute svarta och silvriga OP med den nya referensen på KS för strax över pris, men väldigt få med de mer färgglada tavlorna. Var ligger egentligen marknadsvärdet på dessa? Det skiljer 20-30k mellan list och c24 men var ligger marknadsvärdet? Är det bara opportunister och snack om högre marknadsvärde än list eller finns det en så stark efterfrågan att folk faktiskt betalar ett premium för modellen?
Det egentliga marknadsvärdet är svårt att säga utöver den auktionen jag hänvisade till, det är ju marknadsvärde. Tror svaret delvis finns i din kommentar, du ser dem typ ingenstans än. När de börjar leverera fler och det blir enklare att få tag på kommer andrahandspriset följa efter tänker jag..

Personligen tycker jag det är synd att det blev så hög efterfrågan på dem, jag blev kär vid första anblick i den gula och börjar tappa hoppet om att få tag på en på länge + att det värdet de ”hoppat upp till” gör att det känns motigare att gå runt med en ”kul klocka” eftersom en gultavlad klocka inte är så jävla diskret.
 
Man ser dem ingenstans men det är ju några som fått tag i dem. Det är blandade signaler om tillgänglighet, så uppfattar jag det. Sen får man nog säga att marknadsvärdet kommer inte vara samma överallt internationellt. Priserna brukar vara lite lägre i Sverige och priserna blir ofta lite högre på auktion i stundens hetta, ännu värre på en så stor auktion.
Det egentliga marknadsvärdet är svårt att säga utöver den auktionen jag hänvisade till, det är ju marknadsvärde. Tror svaret delvis finns i din kommentar, du ser dem typ ingenstans än. När de börjar leverera fler och det blir enklare att få tag på kommer andrahandspriset följa efter tänker jag..

Personligen tycker jag det är synd att det blev så hög efterfrågan på dem, jag blev kär vid första anblick i den gula och börjar tappa hoppet om att få tag på en på länge + att det värdet de ”hoppat upp till” gör att det känns motigare att gå runt med en ”kul klocka” eftersom en gultavlad klocka inte är så jävla diskret.
 
Nyköp 😊
Det är helt klart en grym allround klocka och väldigt clean. Hade den haft datum och plc vore den perfekt.
9DCF03F4-45BF-4783-9DF8-AE32618D027A.jpeg
9D9D4169-9BA2-4CF1-B43C-5295BF188D29.jpeg
 
Det är sant. Men det är svårt att hitta en ny Datejust med rolig tavla. Det finns en lila med romerska siffror och diamanter, men den kräver vitguldsringen som jag gärna väljer bort.
Grattis! Tycker avsaknaden av datum och PCL är grymt. Vill man ha det finns det ju en modell som heter datejust ;)

Hoppas på att få min OP36 snart! Lagt en beställning..
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Min syster tar examen och ska få nya OP i 31mm (silver/champagne-tavla) då jag anser att det är en av de mest mångsidiga. Men med det sagt hade det varit kul att komplementtera med en "rolig" färg också. Därför undrar jag om det går att köpa enbart tavla i annan färg, t.ex Tiffany-blue ? Och isåfall ungefär vad kostar det? :)
1607603955456.png
1607603976656.png
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Min syster tar examen och ska få nya OP i 31mm (silver/champagne-tavla) då jag anser att det är en av de mest mångsidiga. Men med det sagt hade det varit kul att komplementtera med en "rolig" färg också. Därför undrar jag om det går att köpa enbart tavla i annan färg, t.ex Tiffany-blue ? Och isåfall ungefär vad kostar det? :)
1607603955456.png
1607603976656.png

Ca 7k för tavla till OP36 126000, men fanns inga tavlor att beställa. Oklart om du får behålla den gamla.
Bästa är nog att kolla med AD.
 

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Min syster tar examen och ska få nya OP i 31mm (silver/champagne-tavla) då jag anser att det är en av de mest mångsidiga. Men med det sagt hade det varit kul att komplementtera med en "rolig" färg också. Därför undrar jag om det går att köpa enbart tavla i annan färg, t.ex Tiffany-blue ? Och isåfall ungefär vad kostar det? :)
1607603955456.png
1607603976656.png
Brukar ta ett år från släpp innan tavlor blir tillgängliga för AD att beställa som reservdel.
 

Jrooth

Cartier
2-Faktor
Hej.
Har denna 126000 ute på Köp/sälj-tråden ifall någon är sugen. Grym tavla!


Trevlig kväll :)
 
  • Like
Reactions: PJZ
Topp