• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oyster Perpetual tråden

Norda

Panerai
Den gröna var faktiskt riktigt bra! :)
2346686C-0EF6-4DB9-9DD4-12C44EE7D331.jpeg
Sjukt snygg! 👌🏻
 

Lancia

Omega
2-Faktor
Någon som vet väntetiden på blåa OP 41?
Har ställt mig på en lista för en sån, men är ju såklart otålig. ;)
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Är du mest ute efter storlek/helhet eller färg på urtavlan? Jag har en 124300 Bright blue och har lagt upp ett par bilder🙂 Kan fixa fler också om du vill.
Är du mest ute efter storlek/helhet eller färg på urtavlan? Jag har en 124300 Bright blue och har lagt upp ett par bilder🙂 Kan fixa fler också om du vill
Det är färgen på urtavlan jag är nyfiken på att se så storleken spelar mindre roll :)
Såg bilderna på din Bright Blue nu när jag kollade i historiken.
Ser grymt trevlig ut.
 
Senast ändrad:

Sovdoktor

Omega
2-Faktor
Hej!

Förstås en riktig nybörjarfråga men till er som har erfarenhet, låset ser inte särskilt robust ut på OP:n, är det något man skall vara bekymrad över?
 

lladron

Cartier
2-Faktor
Hej!

Förstås en riktig nybörjarfråga men till er som har erfarenhet, låset ser inte särskilt robust ut på OP:n, är det något man skall vara bekymrad över?
Skulle nog påstå att det är ordentligt robust, Rolex länkar och lås är bland dom mest prisade på marknaden. Själva låset är ju inte ett säkerhetslås på OP dock, det finns ingen extra bygel som spänner över och håller claspen på plats, det har bara sportmodellerna, explorer, sub osv. Ska du bara ha klockan till vardags är det inget problem enligt mig, men om du ska äventyra så kan du väl ta dig en funderare :)
 

Snålisen

Omega
Paneristi
Skulle nog påstå att det är ordentligt robust, Rolex länkar och lås är bland dom mest prisade på marknaden. Själva låset är ju inte ett säkerhetslås på OP dock, det finns ingen extra bygel som spänner över och håller claspen på plats, det har bara sportmodellerna, explorer, sub osv. Ska du bara ha klockan till vardags är det inget problem enligt mig, men om du ska äventyra så kan du väl ta dig en funderare :)
Man hittar nog fler Cartier på Via Ferratan än Rolex.
 

Sovdoktor

Omega
2-Faktor
Skulle nog påstå att det är ordentligt robust, Rolex länkar och lås är bland dom mest prisade på marknaden. Själva låset är ju inte ett säkerhetslås på OP dock, det finns ingen extra bygel som spänner över och håller claspen på plats, det har bara sportmodellerna, explorer, sub osv. Ska du bara ha klockan till vardags är det inget problem enligt mig, men om du ska äventyra så kan du väl ta dig en funderare :)
Tack för snabbt svar!

Inga äventyr i vardagslivet för mig, däremot gillar jag idén med en säkerhetsbygel. Om man verkligen vill ha den funktionen på sitt lås, är det överhuvudtaget möjligt att köpa och byta?
 

David71

Rolex
2-Faktor
Hej!

Ny på forumet, inte ännu Rolexägare men ruskigt sugen på en 124300, får jag hänga mer er här på oyster perpetualtråden?
Vilken färg funderar du på?
rolex-Oyster-Perpetual-41-124300.jpg


Hej!

Förstås en riktig nybörjarfråga men till er som har erfarenhet, låset ser inte särskilt robust ut på OP:n, är det något man skall vara bekymrad över?
Har inte haft en OP (än) men Milgauss och Date Just. länk och lås är robusta inget att oroa sig för.
Tack för snabbt svar!

Inga äventyr i vardagslivet för mig, däremot gillar jag idén med en säkerhetsbygel. Om man verkligen vill ha den funktionen på sitt lås, är det överhuvudtaget möjligt att köpa och byta?
Inte hos AD. Vill du ha säkerhetsbygel så kolla på Explorer :)
 

Sovdoktor

Omega
2-Faktor
Vilken färg funderar du på?
rolex-Oyster-Perpetual-41-124300.jpg



Har inte haft en OP (än) men Milgauss och Date Just. länk och lås är robusta inget att oroa sig för.

Inte hos AD. Vill du ha säkerhetsbygel så kolla på Explorer :)
Explorern är också ett trevligt alternativ :)

Jag suktar (som många) efter den turkosa, vi får se om den går att få tag på i Stockholm.
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Den gröna lockar en smula som första Rolex :) Men det är en dealbreaker för mig att man inte kan köpa de andra tavlorna separat, åtminstone inte för tillfället enligt säljaren på Krons.
Brukar ta ett år från släpp innan tavlor blir tillgängliga för AD att beställa som reservdel.
SWC brukar ha koll, sen verkar det ju iofs inte helt smärtfritt att köpa/byta tavlor på Rolex-klockor.
 

David71

Rolex
2-Faktor
Så en gul 36:a kanske går att få tag i alltså? :)
Du får nog vara beredd att köa ett tag. Kötiden verkar ha blivit längre, modellen är populär.
Den gröna lockar en smula som första Rolex :) Men det är en dealbreaker för mig att man inte kan köpa de andra tavlorna separat, åtminstone inte för tillfället enligt säljaren på Krons.
Den gröna är bra i verkligheten, även den rosa var bättre än väntat. För egen del lutar det dock åt gult eller turkos :)
 

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Hej!

Förstås en riktig nybörjarfråga men till er som har erfarenhet, låset ser inte särskilt robust ut på OP:n, är det något man skall vara bekymrad över?
Nej långt ifrån något att oroa sig om.
SWC brukar ha koll, sen verkar det ju iofs inte helt smärtfritt att köpa/byta tavlor på Rolex-klockor.
Normalt sett tar det ett år innan AD/Service Center kan beställa tavlan som reservdel.
Sen kan det ju även bli en "Exchange Only" tavla mao. att tavla måste skickas till Rolex för byte vid eventuell skada.
 
Topp