• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oyster Perpetual tråden

Några åsikter om OP41 och upplevd storlek?
Bärs dom som en liten eller stor 41mm, speciellt med någon av de färggladare tavlorna?

Några åsikter om OP41 och upplevd storlek?
Bärs dom som en liten eller stor 41mm, speciellt med någon av de färggladare tavlorna?
Mycket urtavla, så i mitt tycke stort. Detta är ju en klocka som traditionellt varit 34 eller 36 mm när dykarvarianten var 40 mm. Tycker mao att man ska ska gå ner i diameter om man jämför med sportur med vridring. Men det går mode i saker och ting och vi har olika smak när det kommer till proportioner.

5D2BCD36-976A-41A7-A21B-6319822C75D5.jpeg
Tester ut oysterflex på OP36 i dag!
Liker fargekombinasjonene veldig godt!

Kan bara svara för OP41 med svart tavla och enligt mig bärs den liten.
Har den med silverurtavla och kan bara hålla med - den bärs liten som 41mm.

Observera att de faktiska måtten skiljer marginellt mellan OP39 och OP41. Man skulle kunna tro att OP41 var 2 mm större men det stämmer inte. Själva urtavlan är ca 1 mm större i diameter men boetten är under 0,5mm bredare på 41:an än på 39:an och lugg2lugg är identiskt mellan 39 och 41.

Jag trodde att OP41 skulle vara större än vad den är.

Jämförelse mellan OP39 och OP41: Jämförelse OP39 & OP41

Hur ser det ut med curvade gummiband till 41mm klockorna? Någon som sett om de finns något som passar och är snyggt? Utan att behöva köpa rubber B då ;)

Måndagskul med OPn :cool:
Jag gillar verkligen när saker håller vad dom lovar och tom överpresterar.
Drog igång OPn i fredags kl 14 för att jag inte har använt den på ett tag så tänkte underhålla den lite.
La den ner den igen på klockstället och tog upp den precis nu och efter lite mer än 74 timmar så sveper sekundvisaren precis som vanligt. Det ger mig en bra feeling :)
360FF148-393B-4065-A9FF-584360C1BF79.jpeg

Tillbaka
Topp