• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oyster Perpetual tråden

Cosmo

Audemars
2-Faktor
OP i regnet
BAA0CE75-6CCE-45C0-87EB-5F9E9DB0884F.jpeg
 

dempha

Rolex
2-Faktor
Ja, eller så gör Rolex som varje vettig tillverkare och ökar produktionen för att tjäna så mycket som möjligt…
Rolex ägs ju dock av en stiftelse så jag kan tänka mig att dom jobbar lite annorlunda. Att jaga dem där sista kronorna gör nog varken till eller från med tanke på det varumärket man sitter på
 

teknick

Breitling
2-Faktor
Jag frågade Bergström på fredag om jag får plats på listen, de svarade att listan är helt stängt. Kanske er att köpa många och har en bra relation har mer tur? Då är många tvungna att köpa begagnad - till ett högt pris, och gör prisen högre.
Elller köpa något annat.
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Jag frågade Bergström på fredag om jag får plats på listen, de svarade att listan är helt stängt. Kanske er att köpa många och har en bra relation har mer tur? Då är många tvungna att köpa begagnad - till ett högt pris, och gör prisen högre.
Elller köpa något annat.
Min ligger ju ute till försäljning, inga stängda listor här hos mig och 0 dagars väntetid ;).
 
Senast ändrad:

Klocknovis

Panerai
2-Faktor
Jag frågade Bergström på fredag om jag får plats på listen, de svarade att listan är helt stängt. Kanske er att köpa många och har en bra relation har mer tur? Då är många tvungna att köpa begagnad - till ett högt pris, och gör prisen högre.
Elller köpa något annat.
Vilken av färgerna?
Min ligger ju ute till försäljning, inga stängda listor här hos mig och 0 dagars väntetid ;).
Varför sälja?!
Men snälla, det är ingen ideell stiftelse, lika lite som att Patek är ett ideellt bolag. Det är en teknisk lösning på koncernstrukturen. :oldman:
Vi vet väl varken bu eller bä kring detta, vart pengarna tar vägen. Så det går ju inte att säga motsatsen heller.
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Fick tag i den nya Explorern 124270, och den kommer sitta på handleden typ jämnt :D. Finner ingen anledning att OP:n då ska få ligga inbäddad i Rolexboxen alldeles ensam i kylan.
Helt rätt och kommer den inte användas så kan den lika gärna gå vidare.
Hoppas inte jag åker på samma fenomen med min Explorer 😉
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Helt rätt och kommer den inte användas så kan den lika gärna gå vidare och glädja någon annan.
Hoppas inte jag åker på samma fenomen med min Explorer 😉
Exakt så! Ingen blir gladare än mig om den glädjer någon annan som inte orkar med listor och allt vad det heter :D.

Haha, vänta du bara @Cosmo när du får det där samtalet från AD. "Hej vi ringer från XXXX din 124270 har kommit in till oss idag och finns att hämta". ;)
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Exakt så! Ingen blir gladare än mig om den glädjer någon annan som inte orkar med listor och allt vad det heter :D.

Haha, vänta du bara @Cosmo när du får det där samtalet från AD. "Hej vi ringer från XXXX din 124270 har kommit in till oss idag och finns att hämta". ;)
Hoppas inte samtalet kommer alltför snart.
Har i nuläget honeymoon med min 114270 och vill utvärdera den ordentligt först :) Skulle kännas lite överflödigt med två Explorers även om dom är från olika årtionden 😉
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Hoppas inte samtalet kommer alltför snart.
Har i nuläget honeymoon med min 114270 och vill utvärdera den ordentligt först :) Skulle kännas lite överflödigt med två Explorers även om dom är från olika årtionden 😉
Förstår det! Den ser riktigt fin ut på bilderna! Njut av den då det är en riktigt fin klocka.

Överflödigt ? En Explorer på varje arm är väl ändå rätt så nice ? ;) Då har du Gmt funktion på köpet också om du har olika tider på klockorna.
 

dempha

Rolex
2-Faktor
Men snälla, det är ingen ideell stiftelse, lika lite som att Patek är ett ideellt bolag. Det är en teknisk lösning på koncernstrukturen. :oldman:
Jag skrev inte att det var en ideell stiftelse? Men har man en produkt som är självsäljande så kanske inte prio ett är att ändra om organisationsstrukturen och öka produktionstakten för att mätta marknadens sug efter sportstål och på så vis minska hypen. Oavsett så vet ju varken du eller jag hur det faktiskt ligger till, jag förmedlade bara en tanke
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Inga listor och väntetid, men inga rättvis pris heller - från mitt egen utsikt (Jag är en amatör så vet förmodligen ingenting)
Det är ju lite så marknaden ser ut just nu 😊. Vill du köpa till listpris så kan du ju alltid skriva upp dig på lista och vänta några månader om man ens får skriva upp sig, eller att betala några tusenlappar mer och slippa allt sånt och få klockan du vill ha nu 😊. Nuförtiden är det marknadspriset som styr och inte listpriset. Sen om jag tycker det är rätt eller inte är en helt annan fråga. 😊
 

Sanguines

Breitling
2-Faktor
Funderar på om jag ska spara ihop till en Oyster, men är även intresserad av Millgauss lika i design och prismässigt ligger de ungefär lika, andra skillnader? Ni som köpt, köpte ni för listpriset eller finns det prutmån?
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Funderar på om jag ska spara ihop till en Oyster, men är även intresserad av Millgauss lika i design och prismässigt ligger de ungefär lika, andra skillnader? Ni som köpt, köpte ni för listpriset eller finns det prutmån?
Var glad om du får köpa till listpris 🙂 En Milgauss borde inte vara så svår att få tag på, men en OP är det inte ens säkert du får köpa.
 
Topp