• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oyster Perpetual tråden

Jodisalt

Rolex
Första advent, perfekt tillfälle att starta en ny tråd, nämligen Oyster Perpetual tråden (34mm, 36mm eller 39mm) Alla är välkomna!

Var först inne på en datejust men efter missförstånd nere hos Gassan blev det den andra klockan som delade förstaplats på min lista, Rolex 116000, 36mm Steel.

Kort historia: Ringde till Bergströms Ur och frågade efter en 116000. De hade ingen inne och nästa leverans skulle komma i början på januari. Då jag visste att min svåger skulle hälsa på familjen i Amsterdam, bad jag honom ringa till Gassan och lägga undan en. Igår kom han hem med ett paket till mig :)

Bjuder självklart på bilder!

C9019816-2355-41B7-8BF6-BA7467C9CFB3.jpeg


BACB9605-F059-4E17-BB5C-E580C37EB41C.jpeg


1422EF17-15EA-44C6-9EEB-9ED29089B2A6.jpeg


Ös in mer bilder nu!
 
Senast ändrad:

Unter den Linden

Panerai
2-Faktor
Första advent, perfekt tillfälle att starta en ny tråd, nämligen Oyster Perpetual tråden (34mm, 36mm eller 39mm) Alla är välkomna!

Var först inne på en datejust men efter missförstånd nere hos Gassan blev det den andra klockan som delade förstaplats på min lista, Rolex 116000, 36mm Steel.

Kort historia: Ringde till Bergströms Ur och frågade efter en 116000. De hade ingen inne och nästa leverans skulle komma i början på Januari. Då jag visste att min svåger skulle hälsa på familjen i Amsterdam, bad jag honom ringa till Gassan och lägga undan en. Igår kom han hem med ett paketet till mig :)

Bjuder självklart på bilder!

C9019816-2355-41B7-8BF6-BA7467C9CFB3.jpeg


BACB9605-F059-4E17-BB5C-E580C37EB41C.jpeg


1422EF17-15EA-44C6-9EEB-9ED29089B2A6.jpeg


Ös in mer bilder nu!
Köpte han fel klocka till dig eller vad menar du med missförstånd?:eek:
 

Jodisalt

Rolex
Köpte han fel klocka till dig eller vad menar du med missförstånd?:eek:

Haha nej! Min svåger och jag ringde ner till Gassan och la undan en Datejust men när min svåger landade i Amsterdam för att hämta ut den så var den såld. Connie (som jobbar på Gassan) ringde upp mig och beklagade, frågade om det var en annan klocka jag var intresserad av.
Eftersom Datejust och 116000 låg som förstaplats på min lista är jag nöjd ändå :) dessutom kompenserade Connie med att sänka priset ytterligare.
 

Rulle

Audemars
C
Haha nej! Min svåger och jag ringde ner till Gassan och la undan en Datejust men när min svåger landade i Amsterdam för att hämta ut den så var den såld. Connie (som jobbar på Gassan) ringde upp mig och beklagade, frågade om det var en annan klocka jag var intresserad av.
Eftersom Datejust och 116000 låg som förstaplats på min lista är jag nöjd ändå :) dessutom kompenserade Connie med att sänka priset ytterligare.
Connie är super att ha och göra med!!!!
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
De kommer ju bara på Oyster, och inte Jubilee.
Apropå frågan om ifall de är lika Datejust förutom datum alltså!
 

Unter den Linden

Panerai
2-Faktor
Haha nej! Min svåger och jag ringde ner till Gassan och la undan en Datejust men när min svåger landade i Amsterdam för att hämta ut den så var den såld. Connie (som jobbar på Gassan) ringde upp mig och beklagade, frågade om det var en annan klocka jag var intresserad av.
Eftersom Datejust och 116000 låg som förstaplats på min lista är jag nöjd ändå :) dessutom kompenserade Connie med att sänka priset ytterligare.
Hahah, tur i oturen då med andra ord!:)
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
C2B4B767-708E-4FBE-B426-4C044A24AF46.jpeg

Bjuder på en till bild.
Jag har flera ggr funderat på att byta ut den mot något annat, men den växer på mig mer och mer så det lär inte bli någon försäljning.
Fler klockor blir det såklart, men denna ihop med min SD är en bra duo att växla mellan.
Nästa klocka för min del blir sannolikt en DJ 36mm 116200, men det blir bara ytterligare en klocka att rotera med.
39mm OP är otroligt trevlig och diskret!
 

Jodisalt

Rolex
C2B4B767-708E-4FBE-B426-4C044A24AF46.jpeg

Bjuder på en till bild.
Jag har flera ggr funderat på att byta ut den mot något annat, men den växer på mig mer och mer så det lär inte bli någon försäljning.
Fler klockor blir det såklart, men denna ihop med min SD är en bra duo att växla mellan.
Nästa klocka för min del blir sannolikt en DJ 36mm 116200, men det blir bara ytterligare en klocka att rotera med.
39mm OP är otroligt trevlig och diskret!

Gillar självklart 39mm också men fastnade för 36 då den satt bättre på min handled. Har ju små handleder :)
 

johnz

Rolex
Grattis, letar efter precis samma klocka. Om någon vill bli av med sin, PMa gärna (sorry den partiella trådkapningen, men en desperat man gör vad som helst för att komma över en 36a i rhodium ;)).
 
Topp