Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Precis, visst borde det vara så. Jag är långt ifrån en fotograf.Bilden är ju oskarp. Ett uselt foto bara. Att zooma in på ett sånt foto hjälper inte heller.
Skulle nog snarare säga att det där är mobilkameran som förvrängt detaljerna. Skulle du titta på den lika noga IRL igen så skulle det nog inte se ut så där.Jag testade en 126000 för någon vecka sedan. Zoomade in på bilden idag och tyckte att bokstäverna såg slarvigt utförda. Är detta vanligt? Rolex-återförsäljare.![]()
Precis, visst borde det vara så. Jag är långt ifrån en fotograf.
Din första bild är enkomt pga digital kompression (jpeg artifact) som uppstår vid delvis digital zoom men även vid tex en bild i lågupplöst format. Att jämföra med en annan bild du tagit hemma är knappast samma sak.Tog en bild på min nu bara för att visa skillnaden![]()
Din första bild är enkomt pga digital kompression (jpeg artifact) som uppstår vid delvis digital zoom men även vid tex en bild i lågupplöst format. Att jämföra med en annan bild du tagit hemma är knappast samma sak.
Tänker du på den tidigare blåa med sunburst? Priserna på OP är fortfarande något över list hos gråhandlare. Silver kan du möjligtvis hitta till säg 5-6k över men då får du leta ett tag.Sugen på att stilla mitt behov med en 126200 med blå " inte pastell " tavla eller silver i väntan på en DJ.
Vad är ett vettigt pris på andrahandsmarknaden för en fint objekt? Kolla lite på C24, men tyckte priserna kändes lite väl tilltagna.
Exakt!Tänker du på den tidigare blåa med sunburst? Priserna på OP är fortfarande något över list hos gråhandlare. Silver kan du möjligtvis hitta till säg 5-6k över men då får du leta ett tag.
Fattar. Den gamla blåa sunburst kan ha stigit något då den är ute ur sortimentet, men bör inte vara någon större premie. Du kan annars testa med köpannons här på forumet? Lär bli billigare än via gråis.Exakt!
Jag är inte alls förtjust i pastellfärgerna som är på OP nu![]()
Vad får du fram för prisförslag och vilken size söker du?Exakt!
Jag är inte alls förtjust i pastellfärgerna som är på OP nu![]()
36mmVad får du fram för prisförslag och vilken size söker du?
Sugen på att stilla mitt behov med en 126200 med blå " inte pastell " tavla eller silver i väntan på en DJ.
Vad är ett vettigt pris på andrahandsmarknaden för en fint objekt? Kolla lite på C24, men tyckte priserna kändes lite väl tilltagna.
126200 är ju en dj eller har jag missat nått?36mm
90k +
Vet inte, kanske ligger i de premiumpriserna
Men känns spontant högt för en 36mm OP.
Jag är inte tokinsatt i begpriser
Dock sökt år 23-25
126200 är ju en dj eller har jag missat nått?
80-90 från handlare är nog inte så konstigt på en 126200
Trodde du menade 126200 och då är väl spannet där du skrev på c24.Sorry, 126000 ska det vara
Ändrade
Ingen erfarenhet av C24, vart man ska lägga sig prismässigt på en 126000, låt säga 23-25 årsmodell
Riktigt snygg den där. Har efterfrågat samma färg i 36 hos AD. Är det där 41an? Hur länge fick du vänta-ish, om du köpte från AD?Pistachio är en så dum den heller
![]()
Har en 316L till min 214270. Passar och matchar perfekt.Väntar på en halvlänk från Steel Reef för perfekt passform, någon annan som testat?
Man hoppas ju finfin kvalitet, tog en 904 såklart men spännande att se hur bra den passar och matchar!![]()
Har du kvar den den 11e?Hade ingen aning om att det fanns en OP-tråd! Här är min OP41 134300 Candy Pink som de släppte i oktober![]()
![]()
Låter ju fantastisktHar en 316L till min 214270. Passar och matchar perfekt.
kan inte svara för hur halvlänken är till OP, Men har kört på deras halvlänkar och easy link ett par år nu och de är absolut i samma klass som Rolex. Utan att ha studerat närmare så ser eller märker jag ingen skillnad.Väntar på en halvlänk från Steel Reef för perfekt passform, någon annan som testat?
Man hoppas ju finfin kvalitet, tog en 904 såklart men spännande att se hur bra den passar och matchar!![]()
Gött! Precis vad man vill hörakan inte svara för hur halvlänken är till OP, Men har kört på deras halvlänkar och easy link ett par år nu och de är absolut i samma klass som Rolex. Utan att ha studerat närmare så ser eller märker jag ingen skillnad.
Beror helt på om min AD ringer mig och ger mig goda nyheter innan dessHar du kvar den den 11e?
Supernyfiken om jag gjorde rätt val att köpa en 2024 istället![]()
Då är jag elak och hoppas på att du får vänta liiite tillBeror helt på om min AD ringer mig och ger mig goda nyheter innan dessannars är den kvar
![]()