• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oyster Perpetual tråden

Bilagor

• IMG_3700.jpeg
    IMG_3700.jpeg
    437.7 KB · Visningar: 34
Jag testade en 126000 för någon vecka sedan. Zoomade in på bilden idag och tyckte att bokstäverna såg slarvigt utförda. Är detta vanligt? Rolex-återförsäljare.
IMG_3789.png
Skulle nog snarare säga att det där är mobilkameran som förvrängt detaljerna. Skulle du titta på den lika noga IRL igen så skulle det nog inte se ut så där.

Din första bild är enkomt pga digital kompression (jpeg artifact) som uppstår vid delvis digital zoom men även vid tex en bild i lågupplöst format. Att jämföra med en annan bild du tagit hemma är knappast samma sak.

Den första bilden är inte min. Jag svarade på hans bild och fundering.

Min poäng var bara att visa skillnaden på texten med att faktiskt ta en vanlig "skarp" bild från nära håll istället för att croppa ett foto från avstånd. För att bekräfta att texten på urtavlorna inte är så usel.

Sugen på att stilla mitt behov med en 126000 med blå " inte pastell " tavla eller silver i väntan på en DJ.

Vad är ett vettigt pris på andrahandsmarknaden för en fint objekt? Kolla lite på C24, men tyckte priserna kändes lite väl tilltagna.

Senast ändrad:
Sugen på att stilla mitt behov med en 126200 med blå " inte pastell " tavla eller silver i väntan på en DJ.

Vad är ett vettigt pris på andrahandsmarknaden för en fint objekt? Kolla lite på C24, men tyckte priserna kändes lite väl tilltagna.
Tänker du på den tidigare blåa med sunburst? Priserna på OP är fortfarande något över list hos gråhandlare. Silver kan du möjligtvis hitta till säg 5-6k över men då får du leta ett tag.

Sugen på att stilla mitt behov med en 126200 med blå " inte pastell " tavla eller silver i väntan på en DJ.

36mm
90k +
Vet inte, kanske ligger i de premiumpriserna 🤷‍♂️
Men känns spontant högt för en 36mm OP.
Jag är inte tokinsatt i begpriser
Dock sökt år 23-25
126200 är ju en dj eller har jag missat nått? :D
80-90 från handlare är nog inte så konstigt på en 126200

Väntar på en halvlänk från Steel Reef för perfekt passform, någon annan som testat?
Man hoppas ju finfin kvalitet, tog en 904 såklart men spännande att se hur bra den passar och matchar! 🤔😊

Väntar på en halvlänk från Steel Reef för perfekt passform, någon annan som testat?
Man hoppas ju finfin kvalitet, tog en 904 såklart men spännande att se hur bra den passar och matchar! 🤔😊
kan inte svara för hur halvlänken är till OP, Men har kört på deras halvlänkar och easy link ett par år nu och de är absolut i samma klass som Rolex. Utan att ha studerat närmare så ser eller märker jag ingen skillnad.

Beror helt på om min AD ringer mig och ger mig goda nyheter innan dess 🤣 annars är den kvar 🤩
Då är jag elak och hoppas på att du får vänta liiite till 😂

Supersugen på att jämföra om det verkligen skiljer så pass som jag uppfattat det som när man kollar reviews!

Tillbaka
Topp