• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

På jakt efter rätt kvartsare att fylla med vätskan

Blir skillnaden enbart estetisk? ser på bilderna ut som att du blir av med en del reflektion, är det målbilden? du får ursäkta en som är oinvigt i hydromods. visste bara att sinn hade någon modell som var oljefylld men inbillat mig att det var av andra skäl än estetiska.

och för att faktiskt försöka bidra:
1643801350615.png


bild stulen ur annons på KS: https://klocksnack.se/threads/royal...er-enicar-omega-lemania-certina-seiko.159783/

Utseendet är målet, ja. Tavlan ser ut vara gjuten i glas eftersom man får bort luften emellan glaset och tavlan. Inga reflektioner. Högre kontrast. Och sedan en trevlig bonus att klocka blir vattentätt till tusentals meter. Även utan en skruvad krona.
 
Hur upplevs skillnaden i hur index blänker? upplever det som en av de stora aha-upplevelserna i min GS och tänker att det kanske inte upplevs lika starkt när den är oljefylld.

Klockan på bilden är icke-ifylld än. Jag tror att skillnaden kommer vara ungefär som på en polerad boett med plana ytor och vassa kanter kontra en borstad sådan.

Edit: jag hade fel. Ingen skillnad alls: visare och index blänker efter hudromoden lika snyggt som förr.
 
Senast ändrad:
Klockan på bilden är icke-ifylld än. Jag tror att skillnaden kommer vara ungefär som på en polerad boett med plana ytor och vassa kanter kontra en borstad sådan.

Edit: jag hade fel. Ingen skillnad alls: visare och index blänker efter hudromoden lika snyggt som förr.
Kul! Det var ju verkligen best case utfall!
 
Tillbaka
Topp