• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Paketöppning; 18K GULD dykare med sina 1000m i vattentäthet!

Köp ett Breitling gummi istället för länk, då får du pengar över till stålmodellen med orange tavla. :)

Skall kolla upp det med gummi, som sagt, dom jag har tittat på har större håll än dom som sitter på läder, vill kunna använda låset som sitter på just nu, då det är i 18K. Blir nog en stålvariant vad det lider, frågan är bara vilken referns man skall satsa på!

Grattis! Grym paketöppning som alltid när det kommer från dig och en synnerligen cool klocka! :cool:

Skall kolla upp det med gummi, som sagt, dom jag har tittat på har större håll än dom som sitter på läder, vill kunna använda låset som sitter på just nu, då det är i 18K. Blir nog en stålvariant vad det lider, frågan är bara vilken referns man skall satsa på!
A17345. Du behöver de extra 524 meterna, det är sjuuuuukt viktigt. Du är väl professionell? :)

Grattis! Grym paketöppning som alltid när det kommer från dig och en synnerligen cool klocka! :cool:

Tackar! Hehe...du är snäll du, varit grymt sugen på en Tudor Heritage Chrono Blue, sedan du hade din paketöppning, för att sedan svänga in lite på Superocean stål, för att sedan landa på en i ädelmetall! Är fortfarande nyfiken på Tudor Heritage Chrono Bluen, men nu får den vänta!

Riktigt tung pjäs! Gillar:cool:

Tackar! Den väger faktiskt 132g för att vara exakt :D!

DSC_3853.JPG

Tackar! Hehe...du är snäll du, varit grymt sugen på en Tudor Heritage Chrono Blue, sedan du hade din paketöppning, för att sedan svänga in lite på Superocean stål, för att sedan landa på en i ädelmetall! Är fortfarande nyfiken på Tudor Heritage Chrono Bluen, men nu får den vänta!
Kommer du norrut så får du klämma på Tudorn! :)

Kommer du norrut så får du klämma på Tudorn! :)

Låter bra min vän ;)! Blir jag bara tillräcklig i axeln så får jag ta en åktur norr över i mitten av augusti, vore kul att träffa folk norr över ifrån också! Skall träffa läkaren nästa måndag, då jag samtidigt kommer ta nya plåtar för och se hur nyckelbenet växer ihop, ett positivt utlåtande och det är bara och tuta och köra :cool::p:D!

A17345. Du behöver de extra 524 meterna, det är sjuuuuukt viktigt. Du är väl professionell? :)

Haha...det vet du väl att jag är Professionell :rolleyes:, något annat duger inte åt Affe :D! Däremot så skulle det vara sjuuuukt kul att få se på referensen A17360 innan man bestämmer sig för en djupdykare!

A17360.
P1040568_zpsa8237ff2.jpg
2046%20Breitling%20SuperOcean%20-%20A17360%20(1).jpg
SuperoceanYellowSolder_2048x2048.jpg
700.jpg

Haha...det vet du väl att jag är Professionell :rolleyes:, något annat duger inte åt Affe :D! Däremot så skulle det vara sjuuuukt kul att få se på referensen A17360 innan man bestämmer sig för en djupdykare!

A17360.
P1040568_zpsa8237ff2.jpg
700.jpg
Cool. A17360 bär lite större än de andra, om sånt är av betydelse. 42mm och lite annan boett. När jag har varierat mellan A17360 och A17345 märks det verkligen på armen.

A17360.
P1040568_zpsa8237ff2.jpg
700.jpg
Det var den sista versionen av A17360 som hade sk "shadow dial". Jag är mycket nöjd med min. Tror bara den fanns under 2009?
IMG_20170416_110505_387.jpg

Cool. A17360 bär lite större än de andra, om sånt är av betydelse. 42mm och lite annan boett. När jag har varierat mellan A17360 och A17345 märks det verkligen på armen.

OK...det var bra vetande, och kan helt klart vara betydande! Måste man prova båda reffarna innan man bestämmer sig tro :p!

Det var den sista versionen av A17360 som hade sk "shadow dial". Jag är mycket nöjd med min. Tror bara den fanns under 2009?
IMG_20170416_110505_387.jpg

Den är cool, inget snack om den saken, men det är något med timvisaren som jag känner mig något tveksam till! Men det kanske ger med sig när man ser klockan IRL!

OK...det var bra vetande, och kan helt klart vara betydande! Måste man prova båda reffarna innan man bestämmer sig tro :p!
Ja känns mer än 1mm faktiskt. Fetare kronskydd, luggar, bezel. Helt enkelt mer stål gör sitt. Lite som en gammal kontra ny sub. Storlekskillnadsmässigt alltså, ingen av brattarna är tack och lov någon fyrkant. ;)

Senast ändrad:
Ja känns mer än 1mm faktiskt. Fetare kronskydd, luggar, bezel. Helt enkelt mer stål gör sitt. Lite som en gammal kontra ny sub. Storlekskillnadsmässigt alltså, ingen av brattarna är tack och lov någon fyrkant. ;)

Hehe...Breitling Rules :D;)! Tack för upplysningen, vi får se vad som händer framöver!

Stort grattis bror! Skägget, är det kvar, eller?

TACKAR, TACKAR Dude ;)! Är väldigt uppspelt över klockan konstigt nog då jag vanligtvis inte är 100% guldkille, Hehe, det kan du lita på att det är :D! Fast det åker bort/av på torsdag den 13 då jag lovade att raka av mig det om det skulle kommit in tillräckligt mycket pengar till BCF! Tog en timme ca, så hade vi nått nivån för bort rakning av skägg! Satte nog för låg summa, men eftersom det finns så många givmilda som fortfarande betalar in, så blir det en ansenlig summa till BCF i vilket fall som helst oavsett!

Stöd BCF!
https://klocksnack.se/threads/pengar-att-tjäna-till-bcf.76034/page-2#post-1920921

Senast ändrad:
TACKAR, TACKAR Dude ;)! Är väldigt uppspelt över klockan konstigt nog då jag vanligtvis inte är 100% guldkille, Hehe, det kan du lita på att det är :D! Fast det åker bort/av på torsdag den 13 då jag lovade att raka av mig det om det skulle kommit in tillräckligt mycket pengar till BCF! Tog en timme ca, så hade vi nått nivån för bort rakning av skägg! Satte nog för låg summa, men eftersom det finns så många givmilda som fortfarande betalar in, så blir det en ansenlig summa till BCF i vilket fll som helst!

Stöd BCF!
https://klocksnack.se/threads/pengar-att-tjäna-till-bcf.76034/page-2#post-1920921
Lovar att stödja sen, men inte innan den 25... har en såndär månad...
personligen köpte jag precis mustaschwax för att likna min fd skägg idol!!

Lovar att stödja sen, men inte innan den 25... har en såndär månad...
personligen köpte jag precis mustaschvax för att likna min fd skägg idol!!

Det är lugna puckar mannen, har provat många olika mustaschvax, det som funkade bäst, visade sig att jag tyvärr var känslig emot, fick utslag och ont i tandköttet, har inte hittat något motsvarande som var lika bra eller bättre!

Det är lugna puckar mannen, har provat många olika mustaschvax, det som funkade bäst, visade sig att jag tyvärr var känslig emot, fick utslag och ont i tandköttet, har inte hittat något motsvarande som var lika bra eller bättre!
Vilket var det som gav dig ont i tandköttet? Det undviker jag gärna

Hallå där, mannen, myten, legenden!
Det är otroligt hur man kan missa en vägskylt två gånger! :banghead:
I torsdags när vi åkte till Trondheim hade jag inte telefonen tillgänglig och i går när vi passerade fick jag inte fram telefonen för att handen gjorde så förbannat ont!
Men denna by kanske kan passa en Bratteägare?:)
http://www.brattlandsgarden.se/

Tillbaka
Topp